Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal ha gryte med tilbehør i konfirmasjonen, men jeg er usikker på hvor mange jeg skal beregne til. Vi er totalt 31 personer, men av disse er det 13 barn (5 stk i alderen 3-8 og 8 stk i alderen 12-15)

Noen tips?

Anonymkode: cfd91...673

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken gryte og hvilket tilbehør?

Anonymkode: 53d76...8d6

• Liker 3
Skrevet

Tips er mest av alt noe annet enn gryte som egt kun 5 av de 31 og spesielt inheb av barna liker😬

• Nyttig 1
Skrevet

Barn er sjeldent gla i gryter/gryteretter,så de holder seg nok til én porsjon,beregn ekstra tilbehør pga dette..

Anonymkode: a4fb1...80b

Skrevet

Regner med at det er en skikkelig gryte, og ikke noe sånn hverdagslig kjøttdeig-greie? Så enig med den over, at kanskje ikke alle barna vil spise så mye av den. Kanskje du burde vurdere å ha f.eks kyllingvinger, salat og loff/rundstykker i tillegg?

Anonymkode: 2f2bf...ef6

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Kanskje du burde vurdere å ha f.eks kyllingvinger, salat og loff/rundstykker i tillegg?

Barn, kyllingvinger og penklær. Du kødder nå?  :spise:

Anonymkode: 2fe54...367

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var snakk om barn over 3 år, og de skal sitte pent ved bordet og spise. Burde gå helt fint. Bare å putte en serviett ned i kragen som dekker bryst og mage. Tørke av hender etterpå. På 17. mai forer foreldrene barna med ispinner, pølser med ketchup osv, og da sitter de ofte ikke ved et bord 😉.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
monican94 skrev (14 timer siden):

Tips er mest av alt noe annet enn gryte som egt kun 5 av de 31 og spesielt inheb av barna liker😬

Det går an å ha gryte og noe annet...

Anonymkode: 2cc2a...3d5

Skrevet

Jeg er ingen ekspert på dette, men jeg ville regnet de fra 12-15 som voksne. 

Anonymkode: 9b112...6d3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er ingen ekspert på dette, men jeg ville regnet de fra 12-15 som voksne. 

Anonymkode: 9b112...6d3

Absolutt. Især om de er gutter. Tenåringsgutter kan spise mer enn voksne.

Anonymkode: 9fc1d...6b4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan har dere tenkt å servere middagen? Skal det serveres ferdig på talerkener?

Anonymkode: 93408...945

Skrevet

Skal det være selvbetjening?

Beregn mer enn du tror.

Folk vil forsyne seg flere ganger. Folk vil ta mer enn de spiser. Storspiste vil benytte anledningen til å spise seg skikkelig mette.

Anonymkode: 9fc1d...6b4

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hatt pølser og brød til barna og ikke inkludert dem i beregning av mengde gryterett.

Anonymkode: 9d711...7da

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville beregnet til 31. Enkelt og greit. Får dere rester, er gryte noe av det enkleste å fryse ned og varme opp senere. Mye bedre at det er rikelig enn snaut. 

Anonymkode: cf4a6...1f6

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.4.2026 den 8.42):

:klo: Barn blir skitne. Det er hele greia. Det er meningen at de skal leke og herje, også i selskap. Dette løser man ved å ta på barna noe som kan vaskes. Og til de under 3-4 tar man uansett med skift, fordi man jo vet hvordan dagen kommer til å utvikle seg.

Anonymkode: cd662...4f8

• Nyttig 1
Skrevet

Gryter kan fryses ned, ville laget til minst 25 stk (men hadde nok laget til 30). Grusomt å ha gjester og tenke på at det kanskje ikke er nok mat. Tips ang barna; hva med å lage lasagne til dem? Om det skal være brød og salat til gryta så passer jo det veldig godt 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville beregna til 31. men jeg har små barn som er glad i mat 😅 uansett greit med litt rester også, kan jo fryses. Bedre med litt for mye enn for lite mat… 

Anonymkode: 75831...8b3

Skrevet
Stavangerrrr skrev (4 minutter siden):

Gryter kan fryses ned, ville laget til minst 25 stk (men hadde nok laget til 30). Grusomt å ha gjester og tenke på at det kanskje ikke er nok mat. Tips ang barna; hva med å lage lasagne til dem? Om det skal være brød og salat til gryta så passer jo det veldig godt 😊

Tror du barn liker lasagne bedre enn en god gryte?

Vi spiser gryte i ulike varianter kjempeofte, føler ikke at det er noe besøksbarn ikke vil ha (mer enn de som er sykt kresne og aldri vil ha noe). Beregn til minst 30, så får dere evt ha rester i fryseren etterpå :) Og ja, lag nok godt brød ved siden av.

Skrevet

Hadde beregnet til 31. Uavhengig av alder. Sjekk opp i om det er ment en porsjon per stk eller om det lages rikelig så en kan forsyne seg en gang til.

Skrevet

Skal du ha ris eller potetmos eller slikt til gryten må du ta det også med i beregningen. Erfart at folk forsyner seg rikelig av alt tilbehør fremfor selve gryten her hvertfall 😂

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...