Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Hololo skrev (28 minutter siden):

Veldig merkelig i så fall, du traff nok den eneste bank rådgiveren så selge deg til andre tilbydere.

Ofte tilbyr bankene deg egne produkter og gjerne noe med høy forvaltning kostnad, ofte bedre enn ingenting, men heller ikke det beste valget for deg,

Ja, de hadde koen aktivt forvaltede fond, men rådgiveren sa det ville være bedre på sikt med et indeksfond pga lavere kostnader, men det kunne de ikke tilby da.

Anonymkode: d1030...be5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg ble litt skuffa over et slikt møte med banken angårnde pensjon, opplevde det som 90% reklame for bankens egne produkter. Men det var et møte jeg ble tilbudt og ikke ba om selv, burde kanskje luktet lunta. Dette var Nordea

Anonymkode: b82c8...298

Dette er jo hele greia når bukken passer havresekken!! Normenn er på toppen i verden i gjeld, sparing, og midler..... Bankvesenet her i landet er også blant det sterkeste i verden mtp på inntjening og risiko. Kjøpte man bank-aksjer for 10år siden har det bare gått en vei. Normenn går som oftest i flokk, det er vi jo viden kjent for! Så ville tiden vise om vi ALLE blir steinrike på globale indeks fond eller ei i framtiden😜

Anonymkode: aac54...1bf

AnonymBruker
Skrevet

Du er helt sikkert ikke noe dummere enn mange andre, ts. De i banken opplever nok kunder av alle mulige slag.

Anonymkode: 7fbd9...5d1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg syns ikke det var spesielt nyttig. Vi byttet bank i forbindelse med boliglån, og da skulle jeg flytte fondene mine fra gammel til ny bank. Av en eller annen grunn satte de opp et «sparemøte» for å gjøre dette, som egentlig bare gikk ut på at en godt voksen mann satt og forklarte meg hvorfor det var bedre å spare i fond enn sparekonto, og deretter prøvde å selge meg bankes egne fond. 

Jeg sparte allerede i fond, det var derfor de skulle flyttes, så jeg forstod ikke helt poenget med den leksjonen. 

Anonymkode: 1ff81...7d8

Hvorfor flyttet du fondene? Hvilke bedre vilkår fikk du i den nye banken?

Anonymkode: 9ee5b...bbc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har selv orden på økonomien, og har aldri forstått hvorfor enkelte verdsetter det å ha en "kontaktperson" i banken, eller gidder å bruke tid på å sette seg ned med en bankansatt selger for å la seg pumpe for informasjon og deretter bli presentert mer eller mindre smarte spare- eller forsikringsløsninger.

De eneste gangene gjennom et relativt langt liv som jeg har vært i fysisk møte med banket har vært i forbindelse med opprettelse av ungenes første boliglån (siden jeg da visste at jeg trolig ville ende opp med å være medlåntaker).

Nei, slike bankmøter som her er beskrevet er rene salgsmøter, og de går ikke nødvendigvis i kundens (aller beste) favør.

Anonymkode: 619d5...c7f

• Liker 1
Skrevet

En bankansatt med tittel rådgiver er verken din venn eller din rådgiver, det er en selger av bankens produkter. 

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...