AnonymBruker Skrevet i går, 08:17 #21 Skrevet i går, 08:17 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Skal gjøre det for å få bedre oksygenopptak og blodgjennomstrømning; frakte blod og oksygen til musklene mer effektivt, så musklene kan få bedre tilgang på oksygen. Nei, kondisjonstrening er sunt og viktig. Det er sant. Tips til andre treningsformer som kan utføres i intervall og bedrer kondisjon? TS Anonymkode: 7a6cd...45b Hva med å ro eller sykle? Jeg elsker ikke jogging selv, får for høy puls for fort. Anonymkode: 21940...d6c
senior Skrevet i går, 08:40 #22 Skrevet i går, 08:40 (endret) Jeg har løpt som amatør mer enn de fleste i mange år, men bare lange distanser. Jeg hatet intervalltrening. I ettertid har jeg forstått at jeg trente altfor harde intervaller. Noe som nok virket heller ødeleggende for formen. Så pass på og legg deg bare på et litt høyere tempo enn du kan holde kontinuerlig. Da er intervallltreningen ikke så pyton. Nå løper jeg ikke lenger, men trener styrke i stedet. Med litt mange reps i hver økt blir det nesten som intervalltrening. Endret i går, 08:48 av senior
AnonymBruker Skrevet i går, 08:42 #23 Skrevet i går, 08:42 Jeg begynte med intervaller i november, koser meg med det og har hatt fremgang. Men, har undersøkt litt og for å få bedre kondis og blodgjennomstrømming etc, så er det trening i pulssone to som er det beste. De siste to ukene har jeg gått 4.5 km lysløype og liggi i pulssone 2, og har hatt MYE bedre fremgang enn intervallene. På gymmen har jeg bytte til å gå 4.5 kmh med incline. Jeg er ganske tung og kjenner at intervalløktene sliter på legger og hofter - så nå gjør jeg stabiliserende styrkeøkter for legger og lår, mens jeg jobber med kondis på annen måte. Anonymkode: ef107...b34 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:15 #24 Skrevet i går, 09:15 Syns også det høres ut som du gjør intervallene for hardt. Du skal ikke nødvendigvis få blodsmak i munnen og ta deg helt ut, hvertfall ikke når du er relativt fersk. Har du oversikt over makspulsen din? Ligger du i sone 3-4 på intervallene eller er du rett opp i sone 5? Anonymkode: fb744...a38 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå