Gå til innhold

36 år og fortsatt singel

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en dame som er 36 år og har vært singel hele livet. Er det normalt? 

Jeg har skjønt at jeg ikke er så attraktiv og at jeg ikke har det peneste utseende og at jeg er stygg, men det er dette utseende jeg er født med. Jeg har lært at ikke alle er like heldige, at utseende betyr alt. Folk mener jeg er stygg, at jeg ikke ser ut som noe solstråle og dermed ikke så rart at jeg ikke har klart å fått kjæreste. 

Jeg har aldri kysset noen og aldri samleie. 
Jeg er jomfru kvinne 36 år.

Anonymkode: b42bf...071

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg vil anbefale psykolog. Private funker fett og du får time fort, men det koster litt. Du trenger hjelp til å jobbe med selvbilde ditt og selvtilliten din. Du skal ikke gå rundt og tro at du er stygg.  Du blir din egen sabotør i relasjoner ved å ha et sånt tankesett, og du vil bare dytte vekk folk. 

Og om folk sier til deg at du er stygg så la de menneskene gå rett i søppelkassa. Det er ikke relasjoner som du trenger å ha i livet ditt. 

Endret av Blått
  • Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo finne en mann med tilsvarende utseende og tilsvarende mentalitet. Det finnes noen for alle.

Anonymkode: 135e9...f25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er langt fra den eneste ukyssede, jomfru 36-åringen her i landet. Det er for all del klart vanligst å ha hatt både kjærester og sex, men det er ikke helt sprøtt og sjukt og vanvittig. 

Så tenker jeg nå likevel også at du kanskje kan ha godt av å snakke med noen om dette. Måten du skriver om det hele på tilsier at du kanskje kan trenge litt hjelpe med å tolke og bearbeide ting du har hørt, hvis du mener du «har lært at utseende betyr alt» og at folk mener du er stygg. Enten omgir du deg med et helt utrolig rart utvalg mennesker, eller så tolker du nok mye i lys av egne komplekser. Uansett alternativ ville jeg nok forsøkt å ta en prat med noen. 

Anonymkode: 795d6...715

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts.. du er absolutt verdt å elske. Du er både elskverdig og verdifull. Drit i alle som har sagt slike stygge ting til deg som du nevner. Det sier bare noe om dem. Tror du trenger hjelp med selvbildet ditt. Klarer du å snakke med noen som kan lytte og hjelpe deg? Det er det første steget du må ta. Prøv å være like åpen som du var i innlegget ditt her og enda mer. Lykke til! Det kommer til å gå bra!

Anonymkode: 62bbf...a81

AnonymBruker
Skrevet

Dømmer du andre kun basert på utseendet? 

Anonymkode: 7cb60...19d

AnonymBruker
Skrevet

Kjærligheten faller like lett på en lort som på en lilje.

En dag treffer du nok en som liker deg for den du er. Og du er sikkert ikke styggere enn noen andre.

Anonymkode: 3e7de...f0a

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg har skjønt at jeg ikke er så attraktiv og at jeg ikke har det peneste utseende og at jeg er stygg, men det er dette utseende jeg er født med. Jeg har lært at ikke alle er like heldige, at utseende betyr alt. Folk mener jeg er stygg, at jeg ikke ser ut som noe solstråle og dermed ikke så rart at jeg ikke har klart å fått kjæreste. 

Jeg har aldri kysset noen og aldri samleie. 
Jeg er jomfru kvinne 36 år.

Du må ikke høre på de som sier at du er stygg. Det er de som er stygge og som må rakke ned på andre for å få det bedre. 

Jeg er 100 % sikker på at du er et flott menneske, utvendig og innvendig ❤️ Men at du kanskje må jobbe litt med selvtilliten din. Det er mulig å gjøre det.

Jeg er heller ikke modell-pen, overvektig, sliter litt psykisk og har noe dårlig selvtillit. Men jeg har kjæreste. Jeg er svært snill og omsorgsfull og har mange gode kvaliteter. 

Jeg er sikker på at det er en mann der ute, som synes du er helt fantastisk og som kommer til å falle pladask for deg. Du må bare finne han først. Enten det er et tilfeldig møte eller om det er på en dating-side har ikke så mye å si 😊 Så lenge du er åpen for å møte noen, så tror jeg at du vil finne han en dag. Men han kommer nok ikke bankende på døren din. Du må nok legge ned litt innsats selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Det å konstant rakke ned på seg selv, gjør man  uattraktiv. Dette henger tett sammen med utstråling og hvordan vi "ser rommet" og sosiale koder. 

Man må åpne for nye innsikter og faktisk ønske  en endring. Da må man starte med eget hodet og mindset. 

Opp med hodet! 

Anonymkode: bae14...546

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det finnes sikkert mange kvinner og menn i din situasjon. Du kan ha nytte av samtaleterapi som nevnt tidligere i tråden.

Når det er sagt er det st spørsmål som bør stilles, og det er om du tar vare på deg selv og om du gjør en innsats når det kommer til klær etc?

AnonymBruker
Skrevet

Mange gode råd. Dessverre psykolog eller terapaut får jeg ikke og har taleproblem/angst, som gjør at jeg ikke er så flink snakke i en samtale.

Jeg vet jeg aldri vil møte noen dette livet selv om dere hardnakket tror det. Noen ganger er en synsk og har fått vite ting. 

Jeg går i klær jeg synes er komfortable med. Lite innsats, men jeg bryr meg ikke for jeg vet at kjærlighet er ikke et tema for meg dette livet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Mange gode råd. Dessverre psykolog eller terapaut får jeg ikke og har taleproblem/angst, som gjør at jeg ikke er så flink snakke i en samtale.

Vel, her har vi en hindring. Å kommunisere med folk er et must for å få kjæreste. Dette er noe du kan jobbe med. Det er ikke umulig å komme seg over denne hindringen.

Sitat

Jeg går i klær jeg synes er komfortable med. Lite innsats, men jeg bryr meg ikke for jeg vet at kjærlighet er ikke et tema for meg dette livet.

Her er en ny hindring. Du velger å ikke være attraktiv for andre, og da er det ingen som vil være interessert. 

Sitat

Jeg vet jeg aldri vil møte noen dette livet selv om dere hardnakket tror det. Noen ganger er en synsk og har fått vite ting. 

Det er ingen som er synske. 

AnonymBruker
Skrevet
000VF000 skrev (7 minutter siden):

Vel, her har vi en hindring. Å kommunisere med folk er et must for å få kjæreste. Dette er noe du kan jobbe med. Det er ikke umulig å komme seg over denne hindringen.

Her er en ny hindring. Du velger å ikke være attraktiv for andre, og da er det ingen som vil være interessert. 

Det er ingen som er synske. 

1. Jeg forsøker jobbe med det med finne "venner" (folk) over nett snakke med. Dette har jeg gjort en over 15 års tid nå, men det er vanskelig fysisk (muntlig) da jeg har ingen her jeg bor som vil være venner.

2. Bedre det enn å bli utsatt for potensielle overgrep og utnyttet

3. Klart det gjør... her blir jeg ikke trodd på egne opplevelser, så dine råd var fra møkka. Det gjorde meg bare enda mindre motivert til å være "attraktiv" for andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Den største grunnen til at du ikke har fått deg kjæreste, er at du ikke tror på det selv og rakker ned på deg selv. 

Rett deg opp i ryggen og vis at du er glad i livet, vis selvtillit. Du er ikke uattraktiv, men holdningene dine er det. Du skremmer de vekk med måten du er på.

Det å omtale andre som stygge er noe barn og ungdommer kan finne på å si, og hvis noen voksne har sagt det så er det bare å unngå de. De er ikke verdt å bruke tid på. 

Alle, uansett utseende, kan finne seg en kjæreste. 

Anonymkode: f6f15...f04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Da får du jobbe litt med selvtilliten din.
Selv om du går i klær som du synes er komfortable så er ikke det noe hinder i å møte noen. 
Men om du har bestemt deg for at kjærlighet ikke er et tema i dette livet, så er jo det ditt valg og helt greit.

Anonymkode: 3e7de...f0a

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

1. Jeg forsøker jobbe med det med finne "venner" (folk) over nett snakke med. Dette har jeg gjort en over 15 års tid nå, men det er vanskelig fysisk (muntlig) da jeg har ingen her jeg bor som vil være venner.

Ok, hvis du bor på et lite sted så skjønner jeg at det kan være vanskelig. Men, når du er 36 så kan du vel ha hobbyer hvor du kan treffe folk, selv om det er hobby som involverer reising? Det viktigste er at du kommer deg ut i verden og treffer nye mennesker. Plutselig treffer du noen som er lik deg selv, og plutselig møter du noen som har felles interesser etc. 

Sitat

2. Bedre det enn å bli utsatt for potensielle overgrep og utnyttet

Høres mer ut som om du bruker dette som en lett utvei. Minste motstands vei. 

Sitat

3. Klart det gjør... her blir jeg ikke trodd på egne opplevelser, så dine råd var fra møkka. Det gjorde meg bare enda mindre motivert til å være "attraktiv" for andre. 

Hæ? Det er ingen som benekter dine opplevelser. Men at det finnes folk som er synske er bare tull. Ærlig talt, hvis du er 36 år gammel og tror på barnslige ting som synskhet, så er det på tide at du begynner å utvide bokhyllen din. 

AnonymBruker
Skrevet
000VF000 skrev (1 minutt siden):

Høres mer ut som om du bruker dette som en lett utvei. Minste motstands vei

Helt enig.

Anonymkode: 7cb60...19d

Skrevet

Virker ikke som at du er en av disse som skal ha en topp 20 % mann, da er det alltid håp. Du må bare sette en grense et sted, hvor langt ned på skalaen en mann kan være.

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å skaffe deg en mann på noen måte da? På dating apper, treff, hobbyer, ol. Hvis du ikke er attraktiv kommer jo i hvert fall ingen til å løpe etter deg for å komme i kontakt. Du må ta initiativ selv.

Anonymkode: 986b3...254

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rett i ryggen 

Kle deg pent

Den rette kan være rundt neste sving ❤️

Anonymkode: ef579...5ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...