AnonymBruker Skrevet 26. april #61 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det har vært tråder på dette forumet som bekrefter at det er en typisk fordom bygdefolk har. Romania har flest bjørn i hele verden, og de klarer seg fint. Hver gang noen i distriktet observerer bjørn eller ulv blir de bekymra. Hver gang noe skjer på bygda (feks dødsulykke) blir det satt krisestab og det hele er veeeeeeldig alvorlig. Det blir satt krisestab for den miste ting virker det som. Det kan godt være fordommer ute å går. Men hvis det virkelig er noen som har fordommer, og som er kjent for å ha fordommer, så er det bygdefolk. Anonymkode: de6fb...96f Kan ha noe med at de fleste kjenner hverandre, da blir det plutselig mange mennesker som kanskje trenger noen å prate med eller et sted å samles. Anonymkode: 5a29d...94d 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #62 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Politi, helse og brann har andre nr. enn det til sånne ting, og det burde du vite!🤦♀️ Anonymkode: 133d7...3c5 Jasså? Så det burde jeg..😂 I panikk er det nødnummer man husker og da bruker man det. Anonymkode: 063d3...0a3
AnonymBruker Skrevet 26. april #63 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (12 timer siden): Folk på bygda er jo lettere skremt enn alle andre. De leser en overskrift i Dagbladet også tror de at Oslo er en krigssone. Anonymkode: de6fb...96f You wish😂😂😂 Anonymkode: b4ab3...94e
Snok1 Skrevet 26. april #64 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Og jeg som trodde du var en person med saklige argumenter (har det inntrykket fra andre tråder). I denne debatten er du tydeligvis styrt av fordommer og manglende evne til å se nyanser. Anonymkode: 3df99...9d1 Du må gjerne peke på hvor jeg tar feil.
AnonymBruker Skrevet 27. april #65 Skrevet 27. april Politiet? Trodde de var fulltids opptatt med planlegging og koreografi til dansingen i pride toget jeg... Anonymkode: b2cf5...806
AnonymBruker Skrevet 27. april #66 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, og han mener ulv ikke dreper mennesker. Ja ulv er pusekatter. 🐈🐱 Men bygdefolket er for dumme til å forstå det. 🙄 Anonymkode: d8aba...32a Hvor mange av dere bygdefolk har ulven forsynt seg av? INGEN, kan vi vel slå fast! Derimot driver en hel del såkalte jegere på bygda med tjuvjakt på ulv. Håper virkelig de som nylig er tatt kommer til å få strenge dommer (nå er strenge dommer en utopi i Norge, men). https://www.nrk.no/innlandet/ti-personer-tiltalt-for-ulovlig-ulvejakt-og-gaupejakt-1.17748941 Anonymkode: 5ed7b...045 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #67 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jasså? Så det burde jeg..😂 I panikk er det nødnummer man husker og da bruker man det. Anonymkode: 063d3...0a3 Eh, nei, man ringer ikke politiet fordi er en pysete reddhare som får angst av lyder. Politiet er ikke der for slikt. De er ikke en informasjonssentral. Det er media som kommer med info, politiet skal redde liv. Anonymkode: 7c4e6...5bb 4
Kratos Skrevet 27. april #68 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ulv spiser folk og fe om de får sjans, så det er jo bare sunn fornuft. Byfolk sier at "ingen i Norge har blitt spist av ulv på over 100 år". Og tror det er godt argument. Ulven ble utryddet i Norge fordi den drepte en seks år gammel jente. Folk ble forbanna og drepte alle ulvene. Derfor har ingen blitt drept siden. Går an å tenke litt med hodet. Anonymkode: d8aba...32a "Wolf-related deaths are extremely rare worldwide, with only 26 fatal attacks documented between 2002 and 2020. Most fatalities occur in South Asia, Turkey, and Iran, frequently involving rabid wolves or, rarely, predatory behavior. In North America, fatal attacks by healthy wild wolves are exceptionally uncommon, with only two cases in the last 100 years." Når man vet at det er 200 000 til 250 000 ville ulver i verden, så er ikke akkurat ulver spesielt farlig for folk. Det anslås tross alt at mellom 25 000 og 35 000 mennesker drepes av hunder hvert år på verdensbasis. 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #69 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvor mange av dere bygdefolk har ulven forsynt seg av? INGEN, kan vi vel slå fast! Derimot driver en hel del såkalte jegere på bygda med tjuvjakt på ulv. Håper virkelig de som nylig er tatt kommer til å få strenge dommer (nå er strenge dommer en utopi i Norge, men). https://www.nrk.no/innlandet/ti-personer-tiltalt-for-ulovlig-ulvejakt-og-gaupejakt-1.17748941 Anonymkode: 5ed7b...045 Og du tror folk vil ulven til livs fordi den spiser mennesker? Virkelig!? Anonymkode: 063d3...0a3 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #70 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Eh, nei, man ringer ikke politiet fordi er en pysete reddhare som får angst av lyder. Politiet er ikke der for slikt. De er ikke en informasjonssentral. Det er media som kommer med info, politiet skal redde liv. Anonymkode: 7c4e6...5bb Man ringer fordi man ikke vet hva det er. Det kan være noe kriminelt og da kan man redde liv om man får tak i hjelp. Har ingenting med å være en pyse. Ikke alltid det er en fordel å leke tøff. Men gjør ditt så gjør jeg mitt. Anonymkode: 063d3...0a3 4
AnonymBruker Skrevet 27. april #71 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jasså? Så det burde jeg..😂 I panikk er det nødnummer man husker og da bruker man det. Anonymkode: 063d3...0a3 Får du lett panikk? For eksempel dersom det rister i huset? Anonymkode: c8f55...874
AnonymBruker Skrevet 27. april #72 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Får du lett panikk? For eksempel dersom det rister i huset? Anonymkode: c8f55...874 Jeg stoler på at folk er der for å hjelpe på nødnummer. Og jeg har fått hjelp og støtte når jeg trengte det. Anonymkode: 063d3...0a3
Kratos Skrevet 27. april #73 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man ringer fordi man ikke vet hva det er. Det kan være noe kriminelt og da kan man redde liv om man får tak i hjelp. Har ingenting med å være en pyse. Ikke alltid det er en fordel å leke tøff. Men gjør ditt så gjør jeg mitt. Anonymkode: 063d3...0a3 Du ringer politiet fordi det rister litt i huset? Jommen sa jeg smør. 2
AnonymBruker Skrevet 27. april #74 Skrevet 27. april Kratos skrev (2 minutter siden): Du ringer politiet fordi det rister litt i huset? Jommen sa jeg smør. Man ringer hvis det er noe man frykter er noe veldig galt. Snakker ikke om meg og snakker ikke om jordskjelvet. Snakker om at politi og helsevesen er der for å hjelpe og at man kan redde liv og hundre alvorlige konsekvenser om man handler. Anonymkode: 063d3...0a3 1
Nordlending1 Skrevet 27. april #75 Skrevet 27. april Merkelig, aldri ringt politiet for opplysning. Smeller og rister det, går man ut fra at det er noe sprenging, evt noe gevær som er avfyrt. Og så blir man heller overraska om der står jordskjelv på vg etterpå. Er folk i byene sørpå litt lettskremte, og tenker bomber kanskje?
Kratos Skrevet 27. april #76 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Man ringer hvis det er noe man frykter er noe veldig galt. Snakker ikke om meg og snakker ikke om jordskjelvet. Snakker om at politi og helsevesen er der for å hjelpe og at man kan redde liv og hundre alvorlige konsekvenser om man handler. Anonymkode: 063d3...0a3 Og nettopp for at de skal kunne hjelpe folk som trenger det, kan man ikke ringe dem for at huset rister litt... 2
LilleMy_09 Skrevet 27. april #77 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (På 26.4.2026 den 11.50): 112,113,110 er der for å hjelpe. Jeg er lei av folk som skal bestemme når de mener andre skal søke hjelp og si fra! Anonymkode: 063d3...0a3 Det er for akutte situasjoner. Heter nødnummer av en grunn. Det er ikke for å få info. Hvis man absolute må ringe for å for sånt bør man ringe 02800
AnonymBruker Skrevet 27. april #78 Skrevet 27. april LilleMy_09 skrev (1 time siden): Det er for akutte situasjoner. Heter nødnummer av en grunn. Det er ikke for å få info. Hvis man absolute må ringe for å for sånt bør man ringe 02800 Jeg har aldri sagt at det var for info. Anonymkode: 063d3...0a3
AnonymBruker Skrevet 27. april #79 Skrevet 27. april Snok1 skrev (14 timer siden): Du må gjerne peke på hvor jeg tar feil. At bygdefolk (som gruppe) er bleikinger og redde for ulv. Dette er en grov generalisering som tar seg dårlig ut i en seriøs debatt. Anonymkode: 3df99...9d1 2
AnonymBruker Skrevet 27. april #80 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ja elgdrap er et stort problem. 😆 Anonymkode: d8aba...32a Er ulvedrap et stort problem? Det kan være greit å tenke før du svarer andre. Anonymkode: de6fb...96f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå