lady90 Skrevet 25. april #1 Skrevet 25. april Datteren min fyller straks 13 år. Håret hennes blir veldig fort fett og huden er uren med flere utbrudd av underliggende kviser både i panna, hake og kinn. En og annen betent kvise i tillegg men mest de som ligger under huden og det er masse av dem. Har dere tips til hva hun burde bruke av produkter som fungerer? Gjerne også til håret.
AnonymBruker Skrevet 25. april #2 Skrevet 25. april Det eneste rådet du skal følge er å oppsøke HUDlege. Ikke hudpleier, apotek eller vanlig lege. Kun hudlege. Alt annet er bortkastet penger eller potensielt skadelig for huden. Anonymkode: 9d901...87d
AnonymBruker Skrevet 26. april #3 Skrevet 26. april Bare aldri la datteren din ta isotretinol tabletter det dreper fettkjertlene rundt øyelokket og er en permanent skade. De kan ikke restaureres hvis de først dør. De kan behandles med kostbar lysbehandling for å ivareta de som er igjen. Nå vet jeg ikke hvor mye kviser din datter har. Min har litt rundt og på nesen og litt i pannen. Bruker CeraVe sin Blemish Control Gel https://www.apotek1.no/produkter/cerave-blemish-control-gel-945139p?gad_source=1&gad_campaignid=17339303707&gclid=CjwKCAjwzLHPBhBTEiwABaLsStd0kARMhnHIftOK5nwywDR2lUhMZfqpU0IEpas493oU2jA-DDoLHhoCMEYQAvD_BwE Min er litt slurvete så den funker bra når den brukes gjevnlig. Vasker ellers ansiktet med the ordinary sin Glycolipid Cream Cleanse. Og har ulike kremer utifra sesong med Niacinamide men alltid under 5%. Høyere prosent er ikke bedre når det kommer til Niacinamide. Bruker også sånne kviser plaster fra by wishtrend rett på kvisen. Har hun alvorlig acne er hudlege rette instans vi har bare det jeg vil kategorisere som normale ungdomskviser så ser ikke behovet med det. Salasylsyre er en ingridiens som fungerer veldig godt til tenårings acne. Bare husk solkrem. Vi sliter også med fett hår. Synes aromatica sin tea tree purifying shampoo fungerer veldig godt til fett hår. Viktig å vaske hodebunnen godt 2 ganger. https://www.boozt.com/no/no/aromatica/tea-tree-purifying-shampoo_33000100/231538018?volume=5&st=699&cq_src=google_ads&cq_cmp=23037083991&cq_con=188388507306&cq_term=&cq_med=pla&cq_plac=&cq_net=g&cq_pos=&cq_plt=gp&gad_source=1&gad_campaignid=23037083991&gclid=CjwKCAjwzLHPBhBTEiwABaLsSjaimQcPwRZyXwQUW3MKM1X94CJ6mqyDkEHl0fruClsJRIkp4HeB0xoCNpcQAvD_BwE Har tørrshampoo fra wella eimi tilgjengelig for hårkrise dager. Anonymkode: 056c4...d98
Roci Skrevet 26. april #4 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bare aldri la datteren din ta isotretinol tabletter det dreper fettkjertlene rundt øyelokket og er en permanent skade. De kan ikke restaureres hvis de først dør. De kan behandles med kostbar lysbehandling for å ivareta de som er igjen. Nå vet jeg ikke hvor mye kviser din datter har. Min har litt rundt og på nesen og litt i pannen. Bruker CeraVe sin Blemish Control Gel https://www.apotek1.no/produkter/cerave-blemish-control-gel-945139p?gad_source=1&gad_campaignid=17339303707&gclid=CjwKCAjwzLHPBhBTEiwABaLsStd0kARMhnHIftOK5nwywDR2lUhMZfqpU0IEpas493oU2jA-DDoLHhoCMEYQAvD_BwE Min er litt slurvete så den funker bra når den brukes gjevnlig. Vasker ellers ansiktet med the ordinary sin Glycolipid Cream Cleanse. Og har ulike kremer utifra sesong med Niacinamide men alltid under 5%. Høyere prosent er ikke bedre når det kommer til Niacinamide. Bruker også sånne kviser plaster fra by wishtrend rett på kvisen. Har hun alvorlig acne er hudlege rette instans vi har bare det jeg vil kategorisere som normale ungdomskviser så ser ikke behovet med det. Salasylsyre er en ingridiens som fungerer veldig godt til tenårings acne. Bare husk solkrem. Vi sliter også med fett hår. Synes aromatica sin tea tree purifying shampoo fungerer veldig godt til fett hår. Viktig å vaske hodebunnen godt 2 ganger. https://www.boozt.com/no/no/aromatica/tea-tree-purifying-shampoo_33000100/231538018?volume=5&st=699&cq_src=google_ads&cq_cmp=23037083991&cq_con=188388507306&cq_term=&cq_med=pla&cq_plac=&cq_net=g&cq_pos=&cq_plt=gp&gad_source=1&gad_campaignid=23037083991&gclid=CjwKCAjwzLHPBhBTEiwABaLsSjaimQcPwRZyXwQUW3MKM1X94CJ6mqyDkEHl0fruClsJRIkp4HeB0xoCNpcQAvD_BwE Har tørrshampoo fra wella eimi tilgjengelig for hårkrise dager. Anonymkode: 056c4...d98 Dette😊 Jeg vil legge til at det også kan hjelpe med hyppig skifte av putetrekk og det håndkleet hun bruker i ansiktet, for å unngå tilbakeføring av bakterier og talg etc.
lady90 Skrevet 26. april Forfatter #5 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Bare aldri la datteren din ta isotretinol tabletter Hva med isotretinoin krem? Det har jeg selv brukt en periode.
AnonymBruker Skrevet 26. april #6 Skrevet 26. april Datteren min hadde en lang kur med isotretionoin, og det har gått veldig fint. Bare som en liten motvekt til skrekkhistoriene (som jeg også vet kan skje). Men hun var desperat og villig til å prøve (veldig plaget). Det er vel fem år siden hun var ferdig med kuren nå. Men er det vanlig tenåringsakne, prøv deg fram etter tips her eller på apotek. Er det mer enn det, oppsøk hudlege. Anonymkode: e4557...76d 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #7 Skrevet 26. april Og pass på at shampoen hun bruker er uten silikon, forresten. Det er ofte som å be om å få fett hår i lengden.... Anonymkode: e4557...76d 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #8 Skrevet 26. april Spør frisøren om råd når det gjelder shampo. Sønnen min hadde også slikt hår, det er noe som skjer når hormonene kommer. For han hjalp det veldig med god svamp spesialtilpasset til dette. Og ta kontakt med hudlege. Det er faktisk billigere enn å prøve ut en hel masse produkter fra apoteket. Anonymkode: bde42...5ca 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #9 Skrevet 26. april Skulle stå god shampo, ikke svamp:) Anonymkode: bde42...5ca
AnonymBruker Skrevet 27. april #10 Skrevet 27. april lady90 skrev (På 26.4.2026 den 9.39): Hva med isotretinoin krem? Det har jeg selv brukt en periode. I Norge er det tablettene som er mest kjent for dette, men nyere internasjonal øyeforkning mener økt bruk av retinol har ført til en kraftig økning av tørre øyne og tidlig død av de meibomske kjertlene. Anonymkode: 056c4...d98
Blåttvann Skrevet 27. april #11 Skrevet 27. april lady90 skrev (På 26.4.2026 den 0.46): Datteren min fyller straks 13 år. Håret hennes blir veldig fort fett og huden er uren med flere utbrudd av underliggende kviser både i panna, hake og kinn. En og annen betent kvise i tillegg men mest de som ligger under huden og det er masse av dem. Har dere tips til hva hun burde bruke av produkter som fungerer? Gjerne også til håret. Hvordan er kostholdet hennes? Spiser hun ren og næringsrik mat? Eller mye ultraprosessert, brus, fastfood, sukker osv?
AnonymBruker Skrevet 27. april #12 Skrevet 27. april Ingenting hjelper, kun en hudlege som kan skrive ut medisiner. Jeg slet med dette selv hele ungdomstiden og det ødela selvtilliten min. Jeg prøvde alt av kremer og råd. Dietter osv. men kviser i ungdommen er stort sett hormonelt og må behandles med medisiner. Gå til hudlege og spar datteren din for mye smerte. Anonymkode: 98429...0d3
lady90 Skrevet 27. april Forfatter #13 Skrevet 27. april Blåttvann skrev (32 minutter siden): Hvordan er kostholdet hennes? Spiser hun ren og næringsrik mat? Eller mye ultraprosessert, brus, fastfood, sukker osv? Ikke det beste, hun er veldig kresen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå