AnonymBruker Skrevet i går, 08:49 #1 Skrevet i går, 08:49 Jeg har en kompis som nå er 43 år. Han er vel hva man kan kalle en "player" på byen, og har ofte med seg nye damer hjem eller vice versa. Han mener han har ligget med godt over 200 damer fra han var 18 og frem til nå. Tallet er nok overdrevet, men at det er over 100 tviler jeg ikke på. Han er høy, mørk, kjekk, smart og tjener veldig bra, og jeg har vært vitne til at ukjente damer samler seg rundt ham mer enn jeg kan telle. Men de siste årene har dette naturligvis dabbet litt av pga. alderen, selv om han sikkert får seg et nytt litt hver andre eller tredje måned. Han har kun hatt et par forhold så lenge jeg har kjent ham, og det lengste varte rundt 6 måneder. Med andre ord, aldri hatt samboer. Han dater ofte, men ingen virker å være "bra nok" i hans øyne. Rumpa var for stor, puppene for små osv. Ofte utseendebaserte grunner for at han slutter å date dem (sjelden motsatt). Er det slik at slike "players" ofte forblir single resten av livet? Han er en kjempegrei kar og jeg vet at han lett kunne fått seg en bra kjæreste, men det virker som at han alltid finner en grunn til å dumpe dem og nærmest er avhengig av å få seg nye ligg i stedet. Jeg husker jeg var ganske misunnelig på alle de fine damene har alltid hooket opp med før. Men nå som vi er godt voksne er jeg mye med glad for at jeg holdt meg til én, som jeg nå er gift med. Hadde vært interessant å høre noen perspektiver på dette, fra både kvinner og menn. Og gjerne noen "players" som kanskje er i samme situasjon 😊 #69dudes Anonymkode: 21d31...28f 2
AnonymBruker Skrevet i går, 08:52 #2 Skrevet i går, 08:52 Single for livet eller havner i et forhold hvor dama ikke vet at han fremdeles er en player(ikke-monogam). Anonymkode: 264a3...54c
AnonymBruker Skrevet i går, 09:01 #3 Skrevet i går, 09:01 Jeg kjenner 2 og de ønsker å være single livet ut. En kvinne og en mann. De kunne nok fått dame/mann på dagen begge to, men de trives med god økonomi, frihet og å kunne jobbe og reise så mye de vil. Du må huske at det ikke er alle sin drøm å ha fast partner, enkelte er så heldige at de har det helt supert med seg og sitt. Anonymkode: ccfed...704 6
AnonymBruker Skrevet i går, 09:04 #4 Skrevet i går, 09:04 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kjenner 2 og de ønsker å være single livet ut. En kvinne og en mann. De kunne nok fått dame/mann på dagen begge to, men de trives med god økonomi, frihet og å kunne jobbe og reise så mye de vil. Du må huske at det ikke er alle sin drøm å ha fast partner, enkelte er så heldige at de har det helt supert med seg og sitt. Anonymkode: ccfed...704 Det er sant, og der virker egentlig slik på han også. Jeg er bare redd for at han plutselig angrer om noen år. Men så lenge man trives i den livsstilen skal jeg ikke dømme, det er bare mer det at jeg bryr meg som en venn 😉 TS Anonymkode: 21d31...28f
AnonymBruker Skrevet i går, 09:06 #5 Skrevet i går, 09:06 Min tanke er at han aldri vil bli helt fornøyd med livet sitt. Føler seg nok som konge nå, men gi han ti år og den følelsen vil forsvinne. De damene han da kan få vil han egentlig ikke ha, iallfall ikke for mer enn en natt, og det han kommer til å savne og skulle ønske han hadde vil han ikke få. Vi damer ser mer gjennom en mann jo eldre vi blir, og sjarmerende er det ikke. Han kommer til å sitte som en avdanka playboy når han er 60 som tror han har sjangs på damer i 20-åra Anonymkode: e5a2b...f9a 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:08 #6 Skrevet i går, 09:08 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er sant, og der virker egentlig slik på han også. Jeg er bare redd for at han plutselig angrer om noen år. Men så lenge man trives i den livsstilen skal jeg ikke dømme, det er bare mer det at jeg bryr meg som en venn 😉 TS Anonymkode: 21d31...28f Hvorfor går du rundt å er redd for det? Er du selv redd for å være alene? Ikke dytt den frykten over på han. Han er en voksen mann som klarer å passe lyster og behov selv😊 Har han lyst på dama så fikser han det. Det er ikke for sent før han er død. Anonymkode: ccfed...704 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:09 #7 Skrevet i går, 09:09 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min tanke er at han aldri vil bli helt fornøyd med livet sitt. Føler seg nok som konge nå, men gi han ti år og den følelsen vil forsvinne. De damene han da kan få vil han egentlig ikke ha, iallfall ikke for mer enn en natt, og det han kommer til å savne og skulle ønske han hadde vil han ikke få. Vi damer ser mer gjennom en mann jo eldre vi blir, og sjarmerende er det ikke. Han kommer til å sitte som en avdanka playboy når han er 60 som tror han har sjangs på damer i 20-åra Anonymkode: e5a2b...f9a Du overvurderer voldsomt hvor viktig det er å ha oss damer i livet. Anonymkode: ccfed...704 3
AnonymBruker Skrevet i går, 09:13 #8 Skrevet i går, 09:13 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor går du rundt å er redd for det? Er du selv redd for å være alene? Ikke dytt den frykten over på han. Han er en voksen mann som klarer å passe lyster og behov selv😊 Har han lyst på dama så fikser han det. Det er ikke for sent før han er død. Anonymkode: ccfed...704 Fordi han er en god kompis. Og jeg merker jo at selv om han fortsatt har "draget", så har det jo dabbet av de siste 10 årene. Jeg dytter ikke noe frykt over på han og som jeg nettopp skrev kan det godt være at dette er akkurat det han vil. Men vet også at mange damer ikke foretrekker partnere som er slike players, og vil ikke at det skal blir vanskelig for ham om han en dag får lyst til å roe seg ned. Jeg ville bare lufte tankene her og få litt input. Ikke noe dramatikk i det hele tatt 😁👍 Anonymkode: 21d31...28f 2
AnonymBruker Skrevet i går, 09:14 #9 Skrevet i går, 09:14 Ikke alle ønsker å være i forhold og ikke alle kan være i forhold. Han finner nok ut av det Anonymkode: 573dc...3e5
AnonymBruker Skrevet i går, 09:18 #10 Skrevet i går, 09:18 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg kjenner 2 og de ønsker å være single livet ut. En kvinne og en mann. De kunne nok fått dame/mann på dagen begge to, men de trives med god økonomi, frihet og å kunne jobbe og reise så mye de vil. Du må huske at det ikke er alle sin drøm å ha fast partner, enkelte er så heldige at de har det helt supert med seg og sitt. Anonymkode: ccfed...704 Jeg er også en som deler dette synspunktet. Fikk hjertet sønderknust for 12år siden etter 10års forhold. Vil ALDRI utsette meg for dette igjen!! Har heller ikke troen på at noen forhold varer i dagens samfunn. Setter stor pris på friheten og økonomien denne livsformen gir. Hadde lenge lyst på barn, men slått fra meg dette også når jeg ser hvordan samfunnet er i utvikling! Tror det kommer til å bli flere som meg/oss fremover. Mann 43 Anonymkode: 59258...b82 2
AnonymBruker Skrevet i går, 09:25 #11 Skrevet i går, 09:25 Min erfaring er at det er menn (og damer) med utrygt tilknytningsmønster som forblir single, eller liker uforpliktende/overfladiske forhold, eller kanskje t.o.m. bare ONS. Om de dypest sett er fornøyd med det eller ikke, er ikke godt å si. Kanskje de selv heller ikke vet.. Anonymkode: c9b32...5c2 2
AnonymBruker Skrevet i går, 09:28 #12 Skrevet i går, 09:28 Min erfaring er at de er «kronisk opptatt». Går fra et forhold til et annet. Ofte uten overlapp. Er notorisk utro. Får barn med flere kvinner, men fortsetter å sjarmere andre kvinner i senk/seng. De går sjeldent single over tid. Anonymkode: 3d545...17f 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:30 #13 Skrevet i går, 09:30 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min erfaring er at det er menn (og damer) med utrygt tilknytningsmønster som forblir single, eller liker uforpliktende/overfladiske forhold, eller kanskje t.o.m. bare ONS. Om de dypest sett er fornøyd med det eller ikke, er ikke godt å si. Kanskje de selv heller ikke vet.. Anonymkode: c9b32...5c2 Og vi som trives i forholdene våre er usikre på oss selv, umodne og uselvstendige da eller? Helt merkelig å sette så ekstreme merkelapper på folk som har valgt noe annet enn deg selv. Anonymkode: ccfed...704 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:32 #14 Skrevet i går, 09:32 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og vi som trives i forholdene våre er usikre på oss selv, umodne og uselvstendige da eller? Helt merkelig å sette så ekstreme merkelapper på folk som har valgt noe annet enn deg selv. Anonymkode: ccfed...704 Dette er fakta og forsikningsbasert, da. Anonymkode: c9b32...5c2
AnonymBruker Skrevet i går, 09:35 #15 Skrevet i går, 09:35 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Fordi han er en god kompis. Og jeg merker jo at selv om han fortsatt har "draget", så har det jo dabbet av de siste 10 årene. Jeg dytter ikke noe frykt over på han og som jeg nettopp skrev kan det godt være at dette er akkurat det han vil. Men vet også at mange damer ikke foretrekker partnere som er slike players, og vil ikke at det skal blir vanskelig for ham om han en dag får lyst til å roe seg ned. Jeg ville bare lufte tankene her og få litt input. Ikke noe dramatikk i det hele tatt 😁👍 Anonymkode: 21d31...28f Veldig rart at du er så bekymret, samtidig som du aldri har spurt kompisen din hva han ønsker. Anonymkode: 3fda1...b6b 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:44 #16 Skrevet i går, 09:44 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min erfaring er at det er menn (og damer) med utrygt tilknytningsmønster som forblir single, eller liker uforpliktende/overfladiske forhold, eller kanskje t.o.m. bare ONS. Om de dypest sett er fornøyd med det eller ikke, er ikke godt å si. Kanskje de selv heller ikke vet.. Anonymkode: c9b32...5c2 Jeg har (endelig) funnet ut at jeg har utrygg tilknytningsstil. Dame 55 år. Singel. Jeg har vært i 3 langvarige forhold og har hatt noen korte forhold også. Det lengste forholdet er med faren til våre 2 barn. Vet ikke om jeg angrer på at vi ikke holdt sammen. Det var jeg som søkte utover og var ikke fornøyd i forholdet. Og mønsteret gjentar seg. Jeg møter ulike menn men med samme oppførsel. De har gjerne unnvikende tilknytningsstil. Og utrygg og unnvikende går ikke spesielt bra i lag. Jeg tar meg i å savne tosomheten, men ikke for enhver pris. Tar ingen bare for å "ha noen" det klarer jeg ikke. I ettertid ser jeg at jeg dyttet bort de "snille og greie" fyrene som var interesserte tidligere. Tar meg i å angre på at jeg ikke gav de sjansen. Jeg vil jo bare bli elsket. Men vet jo at først må jeg elske meg selv. Her kommer det utrygge mønsteret tydelig frem. Jeg har valgt kjærester som gjør meg usikker og gir meg tankespinn. Jeg hadde trengt en partner som kommuniserer der jeg blir stille. Altså trenger jeg en tankeleser. Vanskelig å forklare men sånn er det bare. Så nå jeg gjør det beste ut av singeltilværelsen, og jeg er vant med å klare alt selv. Trives greit med å bestemme alt fra rydding tv mat osv. Hsr mange venninner å oppleve ting sammen med, og det er jeg veldig glad for. Jeg vil ha kjæreste for at jeg ønsker det, og ikke fordi jeg trenger det. Det er en viktig forskjell. Jeg er ikke desperat. Jeg ble spurt av en perifer kollega om jeg hadde noen mann i livet. Jeg sa nei. Da lurte hun på om jeg var for kresen med blunkefjes. Tja, tjo vet ikke. Jeg får avogtil tilbud om "tull og tøys" fra menn/"kjenninger" men det gidder jeg ikke. Anonymkode: aba3e...1a6 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:46 #17 Skrevet i går, 09:46 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Veldig rart at du er så bekymret, samtidig som du aldri har spurt kompisen din hva han ønsker. Anonymkode: 3fda1...b6b Det samme tenker jeg. Det er jo bare å spørre ham. Det som er fasiten for deg TS, med kone og A4-liv, trenger overhodet ikke å være fasiten for ham. Huskerforresten at jeg datet en eksepsjonelt kjekk fyr med flott karriere for 20 år siden, før jeg traff han jeg endte opp med å gifte meg med. Fikk høre fra min svigerinne som er bekjent med denne fyren at han giftet seg for 2 år siden, og nå er småbarnspappa i en alder av 43. Jeg tror disse sjukt flotte mannfolka bare velger å dra ungkarslivet helt ut, for så å slå seg ned med ei yngre dame først når de selv blir middelaldrende. Og hvorfor? Fordi de kan 🤷♀️ Finnes urovekkende masse damer som tar til takke med 10-12 år eldre menn. En tidligere kompis av mannen min var helt ellevill på å nedlegge damer gjennom 20-årene sine. Superkjekk og særdeles sjarmerende. Viste seg at han har manisk depressiv lidelse. Enormt behov for oppmerksomhet og bekreftelse. Han giftet seg plutselig og fikk 3 tette barn når han var i slutten av 30-årene, men nå er han skilt. Anonymkode: 81416...5ee
AnonymBruker Skrevet i går, 09:57 #18 Skrevet i går, 09:57 Kjenner typen jeg også fra der jeg vokste opp. Han var sjukt pen og kunne få med seg hvem han ville hjem. Alltid. Han var aldri i noe langt forhold, men benyttet seg av muligheten år etter år. Nå er han 50+ og har nok mistet draget litt, og jeg lurer på om han er fornøyd med livet sitt eller ikke. Han har aldri fått barn (så vidt jeg vet 😅). Anonymkode: 2470e...216
AnonymBruker Skrevet i går, 10:07 #19 Skrevet i går, 10:07 Ja, min erfaring er det. De forsøkene han har hatt på forhold har ofte vært kortvarig, ustabilt og konfliktfylt. Uten unntak sammen med noen han (og mange andre) syntes var sexy, hot, pen. Noen som mange andre også kunne tenke seg å ligge med. Han er nå 48 år. Alene. Ingen barn. Og vil ofte ha folk med ut på "livet". Om han er fornøyd eller ikke... ja, hvem vet. Livet hittil har fremstått veldig overfladisk, så man kan vel ikke forvente et ærlig nyansert svar med litt dybde heller. Han har penger og bruker det for å få innpass på byen og i sosiale lag. Men damene han drar er litt samme stilen som før. De også evig single, men blitt litt sliten med fillers og silikon og alt mulig rart på gang. Ingen er misunnelig lenger. Synes egentlig det virker ganske ensomt. Anonymkode: b9b94...79a 2
Strigiformes Skrevet i går, 10:12 #20 Skrevet i går, 10:12 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har en kompis som nå er 43 år. Han er vel hva man kan kalle en "player" på byen, og har ofte med seg nye damer hjem eller vice versa. Han mener han har ligget med godt over 200 damer fra han var 18 og frem til nå. Tallet er nok overdrevet, men at det er over 100 tviler jeg ikke på. Han er høy, mørk, kjekk, smart og tjener veldig bra, og jeg har vært vitne til at ukjente damer samler seg rundt ham mer enn jeg kan telle. Men de siste årene har dette naturligvis dabbet litt av pga. alderen, selv om han sikkert får seg et nytt litt hver andre eller tredje måned. Han har kun hatt et par forhold så lenge jeg har kjent ham, og det lengste varte rundt 6 måneder. Med andre ord, aldri hatt samboer. Han dater ofte, men ingen virker å være "bra nok" i hans øyne. Rumpa var for stor, puppene for små osv. Ofte utseendebaserte grunner for at han slutter å date dem (sjelden motsatt). Er det slik at slike "players" ofte forblir single resten av livet? Han er en kjempegrei kar og jeg vet at han lett kunne fått seg en bra kjæreste, men det virker som at han alltid finner en grunn til å dumpe dem og nærmest er avhengig av å få seg nye ligg i stedet. Jeg husker jeg var ganske misunnelig på alle de fine damene har alltid hooket opp med før. Men nå som vi er godt voksne er jeg mye med glad for at jeg holdt meg til én, som jeg nå er gift med. Hadde vært interessant å høre noen perspektiver på dette, fra både kvinner og menn. Og gjerne noen "players" som kanskje er i samme situasjon 😊 #69dudes Anonymkode: 21d31...28f Det kan være at han innerst inne er emosjonelt utilgjengelig. Redd for å knytte seg. Da er det "lett" å finne "feil" på damene han møter på sin vei. Leter han etter "drømmedama" så kan det ofte bli slik. Ingen damer når opp til hans ideal som kan være en forlengelse av avoidant tilknytningsstil, eller så har han bare ikke møtt den rette dama der alt klaffer. Kjærligheten er ikke lett bestandig. Det er mye som kan gå galt underveis. Så lenge han er hensynsfull og behandler damer med respekt, så er det det aller viktigste. Han burde ihvertfall lære seg og holde slike ting for seg selv. Det er veldig usjarmerende, og vil mest sannsynlig bite han i halen på ett eller annet tidspunkt. Endret i går, 11:20 av Strigiformes 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå