AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:59 #21 Skrevet lørdag kl. 09:59 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg forstår ærlig talt ikke det her med at dyreparken skal være så fryktelig dyr? Jeg opplever ikke prisnivået som noe annerledes enn lignende parker? Hva konkret er det som er så veldig dyrt i dyreparken at folk ikke har råd til mange nok dager som de ønsker? Det er jo ikke noe billigere å være på ferie i Danmark eller i syden.. parken er heller ikke sååå stor at man trenger dagesvis på å komme igjennom alt. Det bare virker sånn fordi den er stappet full av folk midt på sommeren. Kom til Dyreparken en dag i mars feks så ja du traske runde på runde gjennom hele parken i løpet av 1 dag. Du er heldig om du møter en annen person, så ingen kø eller gå i stampe. Hvis man synes det er for dyrt og for stor å rekke igjennom hele så bare bli hjemme da vel 🤷♀️ Anonymkode: 0ac64...743 Det er jo bare et kompliment til Dyreparken at vi ønsket å bruke tre hele dager der. Vi trengte to hele dager for å oppleve alt i selve dyreparken, ja. Det var masse aktiviteter, show, mating av dyr osv., og vi rakk ikke halvparten engang på den første, lange dagen. Veldig glad for at vi kunne bruke en hel dag til der. Og så hadde vi en hel dag i badelandet, med nydelig vær. Det var ikke aktuelt for oss å dra i mars. Ikke badelandvær, mange færre aktiviteter og show, og ikke en måned med spesielt mange feriedager vanligvis. Anonymkode: bd91d...16b 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:00 #22 Skrevet lørdag kl. 10:00 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har aldri brukt 2 dager der. Skjønner ikke hvorfor så mange velger det. Og gjerne 3 dager slik at tredje dagen er i badelandet. Rart å bruke hele ferien i en park, i tillegg til så mye penger at man like godt kunne dratt på en dyr sydenferie. Man rekker fint hele parken på en dag. Anonymkode: a50ac...314 Helt uenig. Vi reiser gjerne på sydenferie og i Dyreparken - det er jo ikke slik at det ene utelukker det andre. Og tre dager er jo ikke "hele ferien", de fleste barnehagebarn må ta tre uker sammenhengende i juli, og vi tar gjerne fire. Anonymkode: bd91d...16b 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:48 #23 Skrevet lørdag kl. 10:48 Lizard skrev (4 timer siden): Både hotellet og Abra havn har ekstremt dårlige luftemuligheter på rommene. Jeg får helt klaustrofobi av tanken på å være der i fellesferien 😬 Da vi bodde på safarihotellet i juli 2025, var det 30-31 grader. Det var helt jævlig, for å være helt ærlig. De har ikke air-condition for å si det sånn. Jeg grøsser av å tenke på den ferien. Men hvis det er litt kjøligere går det sikkert bra. Anonymkode: 98a3a...bd7 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:20 #24 Skrevet lørdag kl. 15:20 Vi har prøvd både hotellet og kardemommeby. Jeg elsket å bo i kardemommeby, det å gå alene med barna i så og si tom park på kvelden og se på ulvene og de andre dyra i nordisk villmark er magisk! Husker ikke hva vi betalte, men den opplevelsen var definitivt verdt det. Anonymkode: a574c...14d 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:28 #25 Skrevet lørdag kl. 15:28 Hadde vurdert overnatting et stykke unna parken, ikke de aller nærmeste. Hilsen kristiansander. Anonymkode: c8bb9...904 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:51 #26 Skrevet lørdag kl. 16:51 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har aldri brukt 2 dager der. Skjønner ikke hvorfor så mange velger det. Og gjerne 3 dager slik at tredje dagen er i badelandet. Rart å bruke hele ferien i en park, i tillegg til så mye penger at man like godt kunne dratt på en dyr sydenferie. Man rekker fint hele parken på en dag. Anonymkode: a50ac...314 Er ikke i nærheten av å rekke hele parken på en dag hvis man faktisk vil bruke litt tid på hver atraksjon. Og tre dager er da ikke hele ferien. Anonymkode: 9a2de...38d 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:03 #27 Skrevet lørdag kl. 17:03 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde vurdert overnatting et stykke unna parken, ikke de aller nærmeste. Hilsen kristiansander. Anonymkode: c8bb9...904 Helt enig, den turistfellen det er å bo ved selve parken hadde jeg aldri gått i. Hilsen en annen kristiansander Anonymkode: 6f557...b43
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:18 #28 Skrevet lørdag kl. 17:18 Har bodd et par ganger i Abra Havn, 2 ganger i Safariteltene, 1 gang i juliusskogen og 1 gang på hotellet. Vi er en familie på 5, så hotellet ble for lite (var lagt opp til at 2 skulle sove på en ganske liten sovesofa som tok alt av gulvplass, umulig å bevege seg og rommet hadde ikke kjøleskap. Vi storkoste oss i det største safariteltet, men den ene gangen var det litt kaldt (selv om det var i slutten av juni) og vi måtte be om en liten ovn. Den andre gangen (juli 2025) var det glovarmt! Og fikk ikke luftet ut noe særlig, hadde sola som stekte rett på. Ble veldig positivt overrasket over leiligheten (rommet) i Juliusskogen. Det er knøttlite, men smarte løsninger og til og med dusj og greier. Balkongen sørget for ekstra plass og gjorde det luftig. Barna elsket hinderløypa. Og skal man til badelandet, har man kort vei dit. Abra havn har vært favoritten tror jeg. Godt med plass, balkong som gjør ting større og mer luftig. Hatt to soverom, og på kjøkkenet er det både kjøleskap og koketopp (som er gull når man vil lage litt mat). Til sammenligning så har ikke safariteltene koketopp, kun micro. På varme sommerdager, er det også ganske avkjølt i leilighetene i abra havn. I hvert fall enhetene på gateplan. vi elsker Dyreparken og setter som regel av 3 dager (2 netter). Så vi kan føle vi har gjort alt og sett alt. Ikke alltid det er badevær, men er man der tre dager så får man som regel en solskinnsdag til bading. Anonymkode: 6d762...2d4 1 1
NoaideBiehtar Skrevet lørdag kl. 19:10 #29 Skrevet lørdag kl. 19:10 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt enig, den turistfellen det er å bo ved selve parken hadde jeg aldri gått i. Hilsen en annen kristiansander Anonymkode: 6f557...b43 Jeg har bodd i Kristiansand i mange år, og det å bo i parkens botilbud er helt unikt og gir en helt annen opplevelse. Jeg tror lokale opplever parken helt annerledes enn de som reiser dit for å gjøre det til en hel opplevelse. For Sabeltanninteresserte barn er for eksempel Abra Havn utrolig bra! Det er en opplevelse i seg selv. Mine unger elsker Juliusskogen, så selv om vi har mulighet til å bo andre steder i sommer MÅ vi ha en natt der, det er en del av opplevelsen (men vi dropper altså juli). Folk betaler for hele pakken, og du får ikke hele pakken ved å bo langt utenfor. Ikke alle har glede av hele pakken da, men noen har det. 🙂 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har aldri brukt 2 dager der. Skjønner ikke hvorfor så mange velger det. Og gjerne 3 dager slik at tredje dagen er i badelandet. Rart å bruke hele ferien i en park, i tillegg til så mye penger at man like godt kunne dratt på en dyr sydenferie. Man rekker fint hele parken på en dag. Anonymkode: a50ac...314 Nei man rekker ikke hele parken på en dag, hvis du faktisk skal oppleve hele parken, med show og attraksjoner som er på topp i juli. Jeg har vært på todagers i dyreparken mange ganger og har ennå ikke oppleve badeland, for eksempel. Bare i Sabeltanns rike går det jo 3 timer, og så trenger du 2.5 time for Bobbanen og Tømmerrenna. Hakkebakkeskogen-toget er 40 minutter. Dyrene tar en del timer, Kardemommeby tar en time, nordisk villmark hvertfall en time, Kutoppen er over en time hvis du skal stå i kø til traktoren. Så trenger du spisepauser, og en time eller to sammenlagt til diverse lekeplasser. 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:01 #30 Skrevet lørdag kl. 20:01 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt enig, den turistfellen det er å bo ved selve parken hadde jeg aldri gått i. Hilsen en annen kristiansander Anonymkode: 6f557...b43 Men det er en helt annen ferie. Dyreparken er en ganske middels dyrepark og en ganske middels fornøyelsespark. Men bor man i Kardemommeby eller Abra Havn så blir det en opplevelse og ikke bare enda en park. Anonymkode: 9a2de...38d 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:01 #31 Skrevet lørdag kl. 20:01 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har aldri brukt 2 dager der. Skjønner ikke hvorfor så mange velger det. Og gjerne 3 dager slik at tredje dagen er i badelandet. Rart å bruke hele ferien i en park, i tillegg til så mye penger at man like godt kunne dratt på en dyr sydenferie. Man rekker fint hele parken på en dag. Anonymkode: a50ac...314 Vi var ikke i nærheten av å rekke alt på en dag, og da var vi der bokstavelig talt fra den åpnet og til den stengte for dagen, og det attpåtil utenfor høysesongen. Dagen etterpå var vi der i fire timer og dro bare fordi vi måtte rekke å komme tilbake til Oslo før leggetid. Vi har fortsatt mye ugjort der😁 Anonymkode: 8262b...8aa 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:09 #32 Skrevet lørdag kl. 20:09 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det er en helt annen ferie. Dyreparken er en ganske middels dyrepark og en ganske middels fornøyelsespark. Men bor man i Kardemommeby eller Abra Havn så blir det en opplevelse og ikke bare enda en park. Anonymkode: 9a2de...38d Det kan godt hende, men jeg fikk ikke den følelsen av å bo på Safari hotell, annet enn at det var stas å se på sjørøverskuta som gikk fram og tilbake fra vinduet, og første kvelden var det moro å ta seg en spasertur til Abra havn. Enig i at parken ikke ville hatt samme status om den ikke hadde hatt monopol som eneste dyreparken i landet, men nå er den nå en gang lettere tilgjengelig enn dem vi må utenlands for å besøke. Vi pleier ellers alltid å besøke dyrehager når vi er i nærheten av noen utenlands. Har for øvrig kun barn i barnehagealder, og da er lekeplassene i parken(e) vel så mye stas. Anonymkode: 8262b...8aa
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:12 #33 Skrevet lørdag kl. 20:12 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan godt hende, men jeg fikk ikke den følelsen av å bo på Safari hotell, annet enn at det var stas å se på sjørøverskuta som gikk fram og tilbake fra vinduet, og første kvelden var det moro å ta seg en spasertur til Abra havn. Enig i at parken ikke ville hatt samme status om den ikke hadde hatt monopol som eneste dyreparken i landet, men nå er den nå en gang lettere tilgjengelig enn dem vi må utenlands for å besøke. Vi pleier ellers alltid å besøke dyrehager når vi er i nærheten av noen utenlands. Har for øvrig kun barn i barnehagealder, og da er lekeplassene i parken(e) vel så mye stas. Anonymkode: 8262b...8aa Nei safarihotellet er jeg enig I. Det er et hotell som alle andre, bare nærmere parken. Juliusskogen var også litt stusslig synes jeg men vi var der første sesongen og de drev fortsatt og bygde nabohyttene. Anonymkode: 9a2de...38d 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:14 #34 Skrevet lørdag kl. 20:14 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Helt enig, den turistfellen det er å bo ved selve parken hadde jeg aldri gått i. Hilsen en annen kristiansander Anonymkode: 6f557...b43 Første gang jeg var på dagstur i parken, var vi faktisk på en ukes badeferie ved en campingplass i Grimstad, men da hadde vi med egen bil. Anonymkode: 8262b...8aa
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:19 #35 Skrevet lørdag kl. 20:19 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hadde vurdert overnatting et stykke unna parken, ikke de aller nærmeste. Hilsen kristiansander. Anonymkode: c8bb9...904 Det kommer litt an på logistikken da. Vi reiste på helgetur med buss fra Oslo, og da syntes jeg det var deilig å slippe å tenke på transport mellom overnattingsstedet og parken i tillegg. Hadde vi reist i egen bil, ville det vært litt annerledes. Anonymkode: 8262b...8aa 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:40 #36 Skrevet mandag kl. 17:40 AnonymBruker skrev (På 25.4.2026 den 11.34): Har aldri brukt 2 dager der. Skjønner ikke hvorfor så mange velger det. Og gjerne 3 dager slik at tredje dagen er i badelandet. Rart å bruke hele ferien i en park, i tillegg til så mye penger at man like godt kunne dratt på en dyr sydenferie. Man rekker fint hele parken på en dag. Anonymkode: a50ac...314 En dag 😅??? Det hørtes veldig stress ut. Har vært der fire ganger og brukt tre dager hver gang (og da har vi ikke brukt en hel dag i badeland). Sist gang følte vi at det ble litt mye, men da hadde vi jo sett det meste mange ganger før. Med 2-3 dager slipper man stress, kan booke inn ulike dyrebesøk med mating, se ulike tableauer i Kardemommeby etc. Anbefales!! Anonymkode: ee693...da5 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå