AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:57 #1 Skrevet fredag kl. 15:57 Hei! vi skal til Dyreparken i Kristiansand i sommer med 3 barn. Hvilken erfaring har dere med de ulike typene overnatting der? per nå har vi lagt hotell i to netter, frokostbuffet, inngangsbilletter og kaptein sabeltann-show i handlekurva. Har hørt det er dyrt, men var ikke forberedt på dette nivået… Anonymkode: af10e...145
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:00 #2 Skrevet fredag kl. 16:00 Du har jo bestilt de aller dyreste tingene man kan, så da blir det jo dyrt. Hvis du bestiller all inclusive to uker i fellesferien til Kreta, betaler du selvfølgelig mer. Anonymkode: 6688b...b19
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:10 #3 Skrevet fredag kl. 16:10 Vi leide hytte 45 minutter unna. Da fikk vi råd til tre hele dager i parken og badelandet. Anonymkode: bd91d...16b 1 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:05 #4 Skrevet fredag kl. 17:05 Vi bodde 2 netter på hotell, 2 dager inngang park og Sabeltann show med 2 barn. Svindyrt. Og hadde aldri valgt det igjen. For det første blir en rimelig lost av å sitte på et hotellrom med små barn (nå vet jeg ikke alder på dine da), men liker ikke hotell med små barn. Da ville jeg heller ha leid campinghytte/telt eller noe, så en kan sitte utenfor/ha eget soverom eller lignende. Finnes flere fine camping utenfor parken, som helt sikkert er fine. Prisen på hotellet er sinnsykt. Selv om en får med frokost. Eller så er det flere alternativer innenfor parken som er billigere enn hotellet. Anonymkode: ca0c9...c19
NoaideBiehtar Skrevet fredag kl. 17:37 #5 Skrevet fredag kl. 17:37 Det er svindyrt i juli. Mye billigere i juni og august.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:23 #6 Skrevet fredag kl. 18:23 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! vi skal til Dyreparken i Kristiansand i sommer med 3 barn. Hvilken erfaring har dere med de ulike typene overnatting der? per nå har vi lagt hotell i to netter, frokostbuffet, inngangsbilletter og kaptein sabeltann-show i handlekurva. Har hørt det er dyrt, men var ikke forberedt på dette nivået… Anonymkode: af10e...145 Vi bodde på et hotell litt unna første natt. Tror vi brukte 20-30 min fra hotellet til Dyreparken. Dro så i Dyreparken og hadde en natt i Abra Havn. Hadde to dager i parken før vi dro hjem Anonymkode: 9a18c...728
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:28 #7 Skrevet fredag kl. 18:28 Ville sjekka ut Airbnb i nærheten (Lauvåsen eller Hånes) Anonymkode: e1f5e...54a
Abra Skrevet fredag kl. 18:32 #8 Skrevet fredag kl. 18:32 Vi var på safaricampen der. Fin glampingopplevelse det. Med utsikt over havna der, barna likte å se på skipene der.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:42 #9 Skrevet fredag kl. 20:42 Har bodd i Kardemommeby, Abra havn og Juliusskogen. Kardemommeby er kult hvis barna er i rett alder og fordi man har 24 timers adgang til parken. Vi gikk og hilste på ulvene da minsten våknet kl 5 om morgenen, det var ganske spesielt. Men selve bostandarden i Kardemommeby er spartansk. Abra Havn holder høyere standard og det var stas med skuta som kom inn foran med kanonskudd og greier om morgenen. Var nok min favoritt av bostedene. Juliusskogen var billigere enn de andre. Usentralt og brukte en del tid på å gå til og fra. Standarden var grei, men litt trangt. Anonymkode: 9a2de...38d 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:49 #10 Skrevet fredag kl. 20:49 Jeg forstår ærlig talt ikke det her med at dyreparken skal være så fryktelig dyr? Jeg opplever ikke prisnivået som noe annerledes enn lignende parker? Hva konkret er det som er så veldig dyrt i dyreparken at folk ikke har råd til mange nok dager som de ønsker? Det er jo ikke noe billigere å være på ferie i Danmark eller i syden.. parken er heller ikke sååå stor at man trenger dagesvis på å komme igjennom alt. Det bare virker sånn fordi den er stappet full av folk midt på sommeren. Kom til Dyreparken en dag i mars feks så ja du traske runde på runde gjennom hele parken i løpet av 1 dag. Du er heldig om du møter en annen person, så ingen kø eller gå i stampe. Hvis man synes det er for dyrt og for stor å rekke igjennom hele så bare bli hjemme da vel 🤷♀️ Anonymkode: 0ac64...743 6 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:52 #11 Skrevet fredag kl. 20:52 Vi har vært to voksne og ett barn påSafari hotell med halvpensjon, altså frokost- og middagsbuffet. Vi var der i to netter med inngangsbillett til parken en dag som vi forlenget til to dager selv om vi bare trengte det i en halv dag ekstra. Vi var der i første helga av september, så ikke i høysesongen. Mindre tilbud utenfor høysesongen, men også mindre folk i parken. Vi var godt fornøyd, men reagerte på at det ikke fantes mat og drikke å få kjøpt utenfor parken rundt hotellområdet. Anonymkode: 8262b...8aa 1
Punky2 Skrevet fredag kl. 21:51 #12 Skrevet fredag kl. 21:51 Når vi har vært det har vi leid rom på scandic. Det er gåavstand fra hotellet, basseng og aktiviteter for barna. Man blir ikke sittende inne på hotell rommet og det er litt billigere enn å bo inne i parken. 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 22:22 #13 Skrevet fredag kl. 22:22 Har vært der tre år på rad med mine barn. Har bodd alle stedene, minus Kardemomme by. Barna mine liker best Juliusskogen. Jeg liker best Abra Havn. I fjor var vi der i fem netter og brukte ca 20.000, i år blir det fire netter. Har fremdeles ikke vært i hele parken da, så må tilbake. Anonymkode: 42d8f...33d 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 22:31 #14 Skrevet fredag kl. 22:31 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har bodd i Kardemommeby, Abra havn og Juliusskogen. Kardemommeby er kult hvis barna er i rett alder og fordi man har 24 timers adgang til parken. Vi gikk og hilste på ulvene da minsten våknet kl 5 om morgenen, det var ganske spesielt. Men selve bostandarden i Kardemommeby er spartansk. Abra Havn holder høyere standard og det var stas med skuta som kom inn foran med kanonskudd og greier om morgenen. Var nok min favoritt av bostedene. Juliusskogen var billigere enn de andre. Usentralt og brukte en del tid på å gå til og fra. Standarden var grei, men litt trangt. Anonymkode: 9a2de...38d Husker jeg var der med fam som var på besøk i Norge, fikk t.o.m nøkler så vi kunne låse oss inn og ut av parken på egenhånd. Anonymkode: 1c1eb...26d 1
NoaideBiehtar Skrevet lørdag kl. 05:06 #15 Skrevet lørdag kl. 05:06 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg forstår ærlig talt ikke det her med at dyreparken skal være så fryktelig dyr? Jeg opplever ikke prisnivået som noe annerledes enn lignende parker? Hva konkret er det som er så veldig dyrt i dyreparken at folk ikke har råd til mange nok dager som de ønsker? Det er jo ikke noe billigere å være på ferie i Danmark eller i syden.. parken er heller ikke sååå stor at man trenger dagesvis på å komme igjennom alt. Det bare virker sånn fordi den er stappet full av folk midt på sommeren. Kom til Dyreparken en dag i mars feks så ja du traske runde på runde gjennom hele parken i løpet av 1 dag. Du er heldig om du møter en annen person, så ingen kø eller gå i stampe. Hvis man synes det er for dyrt og for stor å rekke igjennom hele så bare bli hjemme da vel 🤷♀️ Anonymkode: 0ac64...743 Det er prisene på overnatting som er helt hinsides i juli, ikke parken i seg selv. For eksempel 6000 kroner for ÉN natt på hotell, uten frokost, på et helt enkelt rom. 3800 kroner for en natt i en svært enkel hytte. Det er hinsides. Til sammenligning koster den hytta 1300 kroner i august. Problemer med dyreparken er jo at mye av tilbudet kun foregår i juli. Går du dit i mars så er det bare en dyrepark. I juli er det jo praktisk talt en showpark. Prisene er resultat av tilbud og etterspørsel, så helt innafor det. Vi har utsatt vår tur til august for å spare noen tusenlapper, men det betyr også at vi går glipp av en del. For vår del gjør det ingenting, har vært i parken i høysesong før og det holder. 😅🥵 Men det er en helt annen park i lavsesong, på godt og vondt. 6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 05:30 #16 Skrevet lørdag kl. 05:30 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg forstår ærlig talt ikke det her med at dyreparken skal være så fryktelig dyr? Jeg opplever ikke prisnivået som noe annerledes enn lignende parker? Hva konkret er det som er så veldig dyrt i dyreparken at folk ikke har råd til mange nok dager som de ønsker? Det er jo ikke noe billigere å være på ferie i Danmark eller i syden.. parken er heller ikke sååå stor at man trenger dagesvis på å komme igjennom alt. Det bare virker sånn fordi den er stappet full av folk midt på sommeren. Kom til Dyreparken en dag i mars feks så ja du traske runde på runde gjennom hele parken i løpet av 1 dag. Du er heldig om du møter en annen person, så ingen kø eller gå i stampe. Hvis man synes det er for dyrt og for stor å rekke igjennom hele så bare bli hjemme da vel 🤷♀️ Anonymkode: 0ac64...743 Du kan ikke sammenlikne Dyreparken i mars med Dyreparken i juli. Det er bare en fjerdedel som er åpent i mars… Anonymkode: 6688b...b19 4
Lizard Skrevet lørdag kl. 06:20 #17 Skrevet lørdag kl. 06:20 Både hotellet og Abra havn har ekstremt dårlige luftemuligheter på rommene. Jeg får helt klaustrofobi av tanken på å være der i fellesferien 😬
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:45 #18 Skrevet lørdag kl. 07:45 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Husker jeg var der med fam som var på besøk i Norge, fikk t.o.m nøkler så vi kunne låse oss inn og ut av parken på egenhånd. Anonymkode: 1c1eb...26d Ja I Kardemommeby får man det og det er helt genialt. Den store svakheten til Dyreparken er i mine øyne mattilbudet. Så det å kunne dra ut og spise middag og så låse seg tilbake inn i parken etter stengetid var helt suverent. Anonymkode: 9a2de...38d 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:45 #19 Skrevet lørdag kl. 07:45 Lizard skrev (1 time siden): Både hotellet og Abra havn har ekstremt dårlige luftemuligheter på rommene. Jeg får helt klaustrofobi av tanken på å være der i fellesferien 😬 Hvor mye mer lufting enn vidåpen balkongdør trenger du? Anonymkode: 9a2de...38d 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:34 #20 Skrevet lørdag kl. 09:34 Har aldri brukt 2 dager der. Skjønner ikke hvorfor så mange velger det. Og gjerne 3 dager slik at tredje dagen er i badelandet. Rart å bruke hele ferien i en park, i tillegg til så mye penger at man like godt kunne dratt på en dyr sydenferie. Man rekker fint hele parken på en dag. Anonymkode: a50ac...314 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå