Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min nabo skulle drive med hundetrening som inkluderer bjeffing og spurte når det passet å drive med dette siden jeg jobber natt. Dette var jeg glad for.

det går ann å holde en god dialog med naboen. Det går ann å spørre etter tidspunkter som passer veldig dårlig med støy. Men selvfølgelig må man få gjort husarbeidet sitt også.

Gjelder kanskje å gi og ta litt og tilpasse seg hverandre når man bor tett

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en nabo som kjører den forbanna sentrifuga så sent som 22-23, det er forjævlig det.  

Anonymkode: 89cf0...228

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har en nabo som kjører den forbanna sentrifuga så sent som 22-23, det er forjævlig det.  

Kl 22 er innafor. Der jeg bodde før var det også folk som vasket klær om kvelden, men så lenge det var stille til 23 var det innafor 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selv om den står i vater og har knotter under kan den skape voldsomme vibrasjoner i bygget, er den helt i orden skal den ikke gjøre dette. Jeg har en maskin selv jeg opplever at lager mye lyd om jeg kjører helt full maskin, så av hensyn til mine husverter kjører jeg nå litt mindre maskiner for å dempe dette litt. Er bare snakk om 2 max 3 plagg mindre i maskinen hver vask. 

Dere som foreslår ørepropper osv, dere vet kanskje ikke at det at du kan proppe ørene så fulle du vil, men det stopper ikke vibrasjoner, de er ikke alltid du hører, men du kjenner de.. 

Har bodd i flere leiligheter hvor jeg har måttet ommøblere i skapene mine jeg fordi huseier eller andre skaper vibrasjoner i huset så det klirrer i glass, dette trenger ikke være voldsomme ting som skjer, men vibrasjoner sprer seg i et bygg.

Ta en prat med naboen om hva han ser på som problemet, er det lyden, vibrasjoner, eller annet. Er vel en grunn til at den kjelleren blir brukt av de andre som bor der, kanskje nettopp på grunn av dette. Dette er skudd i blinde, men kanskje legg inn ett forslag om å gjøre denne kjelleren mer innbydende og få på plass regler for låsing av dører? 

Anonymkode: 2d46f...474

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
barleymill skrev (13 minutter siden):

Min nabo skulle drive med hundetrening som inkluderer bjeffing og spurte når det passet å drive med dette siden jeg jobber natt. Dette var jeg glad for.

det går ann å holde en god dialog med naboen. Det går ann å spørre etter tidspunkter som passer veldig dårlig med støy. Men selvfølgelig må man få gjort husarbeidet sitt også.

Gjelder kanskje å gi og ta litt og tilpasse seg hverandre når man bor tett

Dette er egentlig det eneste svaret, men her på kvinneguiden gjelder bare dette: gjør hva du vil mellom 7 og 23, liker ikke naboen kan de flytte. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Dette er egentlig det eneste svaret, men her på kvinneguiden gjelder bare dette: gjør hva du vil mellom 7 og 23, liker ikke naboen kan de flytte. 

Klart man kan (og bør) vise hensyn dersom det er mulig, men det har jo TS gjort. Poenget er at det går grenser for hvor langt man skal strekke seg for å vise hensyn til naboens vaktordning. 

Anonymkode: 8cbdb...cf5

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vel, folk må leve i sin egen leilighet og during fra en vaskemaskin bør de aller fleste tåle, er det er stort problem så må man bruke propper i ørene eller flytte i enebolig.

Anonymkode: 387be...cac

• Nyttig 2
Skrevet

Rart. Vi bor i et hus fra 73.hører ikke vaskemaskinen vår ned til kjelleren fra etasjen over. Kan så vidt høre vannet renne ned i avløpet,men det er nesten så stille an man mange ganger ikke legger merke til det.

Har naboen bjeller,lysekroner eller annet dilldall hengende i taket?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...