MaraudersMap Skrevet 24. april #21 Skrevet 24. april Seff skrev (1 minutt siden): Det er jo mange måter å løse dette på. Du sier ingenting om hva de ulike partene ønsker. Så kommer det også på hvor gammelt barnet er. Kan far bytte vakter? Kan barnet heller komme på nyttårsaften? Kan barnet komme dagen etter, slik at julefeiringen utsettes til første juledag? Eller kan barnet komme på ettermiddagen julaften og så feire jul med deg og faren fra da? Osv, osv, osv. TS: Jeg spurte egentlig litt på generell grunnlag for å høre hvordan andre foreldre løser lignende situasjoner. Det at jeg la til info om vår spesifikke sak var litt dumt for da er det mange som henger seg opp i det.
AnonymBruker Skrevet 24. april #22 Skrevet 24. april MaraudersMap skrev (35 minutter siden): TS: I helsevesenet er det dessverre ikke bare bare å få fri på julaften når man selv ønsker, ei heller søke seg inn i en turnus som "passer". Hjelper heller ikke at man bor på bygda, så det er ikke bare å velge og vrake i arbeidsplasser. Min mor jobbet selv kveldsvakt på min lillesøsters første julaften. Sånn er livet. TS: Barnet er 7 år gammelt og ønsker nok aller helst å feire med sin mor. Hun er glad i meg og lillesøsteren sin, men hun synes det er gøyest når papsen også er hjemme, om det så er vanlig samvær eller høytider. Vi kommer nok til å invitere mine foreldre på feiring hjemme hos oss, noe lignende kommer vel barnets mor også til å gjøre tipper jeg. Jobber selv i helse i turnus, mange ønsker å jobbe denne dagen og det er mange måneder igjen. Anonymkode: af794...594
AnonymBruker Skrevet 24. april #23 Skrevet 24. april Her løste vi en slik situasjon med at barna hans fra før var hos mor. Hadde aldri hatt hjerte til noe annet! Som mor selv, hadde jeg syntes det var ille nok å kun feire annenhver jul med barna. Når far i tillegg ikke kan være med barna, hadde jeg aldri hatt hjerte til at hun skulle sitte alene uten sine egne barn fordi de skulle være med min familie! Aldri! Anonymkode: 1d3f7...c9b
AnonymBruker Skrevet 24. april #24 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jobber selv i helse i turnus, mange ønsker å jobbe denne dagen og det er mange måneder igjen. Anonymkode: af794...594 Jobber med planlegging av turnus i helse, og her opplever vi at "alle" vil ha fri. Det er helt umulig å tilpasse alle vakter til folk som har barn 50/50 (for det er vanvittig mange etter hvert ser jeg, men det er en helt annen trist barnehistorie.... 😕 ) Anonymkode: 1d3f7...c9b
AnonymBruker Skrevet 24. april #25 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Dette skjønte jeg virkelig ikke. Du vil heller at barnet ditt er sammen med en steforelder i jula enn med sine faktiske foreldre? Og du vil heller at barnet ditt er med en steforelder som ikke synes at dette blir dens ansvar, enn at barnet ditt får være med en av sine faktiske foreldre? Anonymkode: 47f00...179 Jeg sa jo at jeg gjerne hadde tatt barna i år for far så jeg da hadde fått dem 3 år på rad. Men da hadde ikke han fått neste år bare fordi han jobbet i år. Altså ikke byttet, det hadde gått utover barna som da videre ikke hadde fått feirer jul med besteforeldre, fordi de er med noen av mine andre søsken annet hvert år som bor en en plasd Anonymkode: 07f24...468
AnonymBruker Skrevet 24. april #26 Skrevet 24. april MaraudersMap skrev (12 minutter siden): TS: Det bytter turnuser i hytt og gæver, så det er umulig å få til et fast bytte med andre foreldre. Han legger også inn ønsker om fri annenhver jul på turnusønsker, men det gir de sjeldent gjennomslag for. Far gjør alt han kan i denne situasjonen. Da må man gå fagforeningsvei å få til en avtale om annenhver jul ordning. Uansett hva turnus sier, da har arbeidsgiver dekket sitt behov og de samme sitter ikke med fri år etter år. Mange i turnusyrker har dette, og er han en pappa som er alene med barn under 10 år har han rett på tilpasninger. Det er egentlig så lett som dette, men tørre å ta kampen . Jeg fikk ikke fri 17 mai i år, noe som resulterte i at min barn ble alene uten noen for jeg var på jobb. Jeg har prøvd å si ifra om denne vakten i lang tid, nå informerte jeg at uansett jeg kommer ikke denne dagen. Et lite mirakel ble løst, vakten min ble borte. Foreldre med barn har krav på tilpasninger, helsevesenet er såpass stor arbeidsgiver at de hadde tapt denne saken lett i retten om en far måtte la sitt barn være alene. Anonymkode: af794...594 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #27 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jobber med planlegging av turnus i helse, og her opplever vi at "alle" vil ha fri. Det er helt umulig å tilpasse alle vakter til folk som har barn 50/50 (for det er vanvittig mange etter hvert ser jeg, men det er en helt annen trist barnehistorie.... 😕 ) Anonymkode: 1d3f7...c9b Da må man gå inn å lage en avtale slik at det er fast annenhver jul. Alle kan ikke få fri, men 1 skal ikke jobbe hvert eneste år. Anonymkode: af794...594 1
MaraudersMap Skrevet 24. april #28 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her løste vi en slik situasjon med at barna hans fra før var hos mor. Hadde aldri hatt hjerte til noe annet! Som mor selv, hadde jeg syntes det var ille nok å kun feire annenhver jul med barna. Når far i tillegg ikke kan være med barna, hadde jeg aldri hatt hjerte til at hun skulle sitte alene uten sine egne barn fordi de skulle være med min familie! Aldri! Anonymkode: 1d3f7...c9b TS: Det blir nok til at kiddo feirer med moren sin ja. Som mor selv er det akkurat det jeg hadde ønsket for mitt barn ❤️
AnonymBruker Skrevet 24. april #29 Skrevet 24. april MaraudersMap skrev (20 minutter siden): TS: Det bytter turnuser i hytt og gæver, så det er umulig å få til et fast bytte med andre foreldre. Han legger også inn ønsker om fri annenhver jul på turnusønsker, men det gir de sjeldent gjennomslag for. Far gjør alt han kan i denne situasjonen. Han gjør jo ikke det, det er du som prøver å løse situasjonen, ikke han. Hvis jeg bare fikk være med barna mine annenhver jul hadde jeg gjort hva som helst for å få fri. Han derimot overlater det til den motvillige samboeren. Sympatisk type. Anonymkode: 845b9...070
MaraudersMap Skrevet 24. april #30 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han gjør jo ikke det, det er du som prøver å løse situasjonen, ikke han. Hvis jeg bare fikk være med barna mine annenhver jul hadde jeg gjort hva som helst for å få fri. Han derimot overlater det til den motvillige samboeren. Sympatisk type. Anonymkode: 845b9...070 TS: Hva vet du om hva min samboer gjør? Han fikk ny turnus denne uken. Tidligere turnus hadde han dagvakt på julaften og fri ellers, noe som ikke hadde vært så kjedelig og ødeleggende for julaften. Han har lagt inn ønske om fri. Han har spurt kollegaer om å bytte, noe han venter på svar på. Det at jeg legger ut et innlegg på Kvinneguiden utelukker ikke det at han jobber med saken. Han overlater jo ikke noe som helst til meg bare fordi at jeg spør om erfaringer. Jeg er ikke motvillig, jeg vil gjerne ha bonusungen hos oss i julen. Men jeg tror ungen hadde hatt det bedre hos sin mor, hvis det nå skulle bli sånn at han ikke får fri. Jeg vil høre andres erfaringer, det har vel aldri skadet noen?
AnonymBruker Skrevet 24. april #31 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Barnet har jo samvær med far, og ikke deg. Så med mindre du og mor syns det er ok at barnet feirer med deg, så syns jeg heller barnet skal feire med mor. Ville forsøkt å bytte med mor om mulig, men det er jo ikke sikkert hun ønsker å ikke ha barnet to år på rad bare fordi mannen velger å jobbe turnus. Anonymkode: dfbfc...c8d Ikke ønsker å feire jul med eget barn to år på rad? For en trist setning Anonymkode: 5964c...229
AnonymBruker Skrevet 24. april #32 Skrevet 24. april Jeg hadde som mamma gjerne feirer jul med barnet mitt 2 år på rad( helst hvert år), men hadde ikke latt far få julen neste år da, slik at han hadde fått barnet 2 år på rad. Hans jobb, hans problem. Anonymkode: 42a6d...8c6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå