AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:09 #1 Skrevet torsdag kl. 13:09 Dere som bruker Topimax (topiramat), hvilket trinn (ikke nevn dose, da blir posten slettet) går dere på og hvilke bivirkninger har dere opplevd? Listen med bivirkninger som står på pakningsvedlegget er jo langt som ett vondt år. Kjenner jeg blir veldig nervøs, visste om noen av dem på forhånd, men at det er så mange _vanlige_ får det jo til å virke som en medisin som er egentlig er farlig å bruke. Anonymkode: b9291...7b4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:15 #2 Skrevet torsdag kl. 13:15 Har brukt, men det ble aldri snakket om trinn. Helvetesmedisin. Ga ekstrem hjernetåke, afasi og utmattelse. Nevrologvenninna mi kaller den gjerne tokig-max... Anonymkode: 52231...b2a 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:22 #3 Skrevet torsdag kl. 13:22 Har startet på denne, og er på trinn i to en fire-trinns opptrapping. Er ikke i slaget, men håper det skal bli bedre etter hvert. Har dog ikke hvert så galt som fryktet. Likevel, ikke til å leve med i lengden om det ikke gir seg over uker. Anonymkode: 0227e...d60 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:24 #4 Skrevet torsdag kl. 13:24 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har startet på denne, og er på trinn i to en fire-trinns opptrapping. Er ikke i slaget, men håper det skal bli bedre etter hvert. Har dog ikke hvert så galt som fryktet. Likevel, ikke til å leve med i lengden om det ikke gir seg over uker. Anonymkode: 0227e...d60 Ok, hvilke bivirkninger har du? Det er jo heldigvis mest i starten man skal ha disse bivirkningene, men "starten-opptrapping" kan jo være noen uker det..🙈 Anonymkode: b9291...7b4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:25 #5 Skrevet torsdag kl. 13:25 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har brukt, men det ble aldri snakket om trinn. Helvetesmedisin. Ga ekstrem hjernetåke, afasi og utmattelse. Nevrologvenninna mi kaller den gjerne tokig-max... Anonymkode: 52231...b2a Høres ikke bra men bivirkingene forsvant når du sluttet på medisinen håper jeg? Anonymkode: b9291...7b4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:27 #6 Skrevet torsdag kl. 13:27 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres ikke bra men bivirkingene forsvant når du sluttet på medisinen håper jeg? Anonymkode: b9291...7b4 Jada, gikk fint over. Den hjalp "heldigvis" ikke noe på migrenen, da ville det vært mer av et dilemma. Anonymkode: 52231...b2a
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:11 #7 Skrevet torsdag kl. 16:11 Kom til trinn 2, da mistet jeg plutselig følelsen i armene og bena. Måtte slutte brått. Relativt ufarlig, men ordentlig ubehagelig bivirkning. Anonymkode: d23b1...09f
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:58 #8 Skrevet torsdag kl. 17:58 God virkning på migrene. Ingen bivirkninger å snakke om. Litt prikking i hendene og diaré i opptrapping, men det gikk raskt over. Føler meg bra og normal ellers. Anonymkode: e84dc...f5a 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:14 #9 Skrevet torsdag kl. 18:14 Dette er en fryktelig gammel medisin, som har så utrolig mange dårlige bivirkninger. Jeg nektet å ta denne, og over på neste på listen. Anonymkode: 5870c...af4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:19 #10 Skrevet torsdag kl. 18:19 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er en fryktelig gammel medisin, som har så utrolig mange dårlige bivirkninger. Jeg nektet å ta denne, og over på neste på listen. Anonymkode: 5870c...af4 Dette er siste forebyggende medisin for meg (stod mellom denne og den like ille Sarotex), og virker ikke denne eller bivirkingene blir for mange så blir neste time hos nevrolog, da åpnes jo muligheten for de ordentlige migrene-medisinene. Anonymkode: b9291...7b4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:20 #11 Skrevet torsdag kl. 18:20 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): God virkning på migrene. Ingen bivirkninger å snakke om. Litt prikking i hendene og diaré i opptrapping, men det gikk raskt over. Føler meg bra og normal ellers. Anonymkode: e84dc...f5a Godt å høre noen positive utfall også! Anonymkode: b9291...7b4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:27 #12 Skrevet torsdag kl. 18:27 Ååååh, jeg håper jeg aldri trenger fa Topimax igjen i hele mitt liv. Jeg opplevde et sånn voldsomt mørke. ☠️ Medisinen var heldigvis bare som del av utredning, så jeg kunne slutte ganske raskt. Anonymkode: 3819c...b3d
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:40 #13 Skrevet torsdag kl. 18:40 Ble sendt ned i tidenes verste depresjon på første trinn. Var allerede medisinert for depresjon og måtte doble den dosen bare for å holde meg i live. Var en vikar for min faste nevrolog som tok meg av den, han ble sjokkert over at jeg hadde fått Topimax med kronisk depresjon som diagnose fra før. Ting lettet etter bare én uke uten Topimax. Fungerte faktisk ganske bra på migrenen, så derfor tok det litt for lang tid før jeg sa ifra om bivirkningene. Anonymkode: 34033...493 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:49 #14 Skrevet torsdag kl. 18:49 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Dette er en fryktelig gammel medisin, som har så utrolig mange dårlige bivirkninger. Jeg nektet å ta denne, og over på neste på listen. Anonymkode: 5870c...af4 Så fryktelig gammel sammenlignet med mye annet er den ikke. Selv nektet jeg å ta Sarotex. Anonymkode: e84dc...f5a
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:51 #15 Skrevet torsdag kl. 18:51 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ble sendt ned i tidenes verste depresjon på første trinn. Var allerede medisinert for depresjon og måtte doble den dosen bare for å holde meg i live. Var en vikar for min faste nevrolog som tok meg av den, han ble sjokkert over at jeg hadde fått Topimax med kronisk depresjon som diagnose fra før. Ting lettet etter bare én uke uten Topimax. Fungerte faktisk ganske bra på migrenen, så derfor tok det litt for lang tid før jeg sa ifra om bivirkningene. Anonymkode: 34033...493 Vi er forskjellige. Selv følte jeg meg hakket mer stabil, selv om jeg ikke var kjempeustabil fra før. Men merket det litt i positiv forstand. Og til og med med en historikk med depresjon for mange år tilbake. Anonymkode: e84dc...f5a
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:55 #16 Skrevet torsdag kl. 18:55 Prikking i fingre, sinna og veldig kort lunte,besvimte et par ganger, kunne ikke drikke brus, gikk ned fra 65 til 53 kg. Funket gull på migrene da. Anonymkode: e6898...afb
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:58 #17 Skrevet torsdag kl. 18:58 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): kunne ikke drikke brus, gikk ned fra 65 til 53 kg. Funket gull på migrene da. Anonymkode: e6898...afb Syntes de to siste der var jo ikke så ille da. Anonymkode: b9291...7b4 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:59 #18 Skrevet torsdag kl. 18:59 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ble sendt ned i tidenes verste depresjon på første trinn. Var allerede medisinert for depresjon og måtte doble den dosen bare for å holde meg i live. Var en vikar for min faste nevrolog som tok meg av den, han ble sjokkert over at jeg hadde fått Topimax med kronisk depresjon som diagnose fra før. Ting lettet etter bare én uke uten Topimax. Fungerte faktisk ganske bra på migrenen, så derfor tok det litt for lang tid før jeg sa ifra om bivirkningene. Anonymkode: 34033...493 Uff da, hørtes ille ut. Lider ikke av noe problemer av den psykiske sorten, og det er også noen av grunnen til at jeg ikke ville begynne på Sarotex da jeg er redd for at hjernen skal bli tuklet med på den måten. Men er jo ikke dermed sagt det også kan skje på Topimax da. Anonymkode: b9291...7b4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:00 #19 Skrevet torsdag kl. 19:00 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Høres ikke bra men bivirkingene forsvant når du sluttet på medisinen håper jeg? Anonymkode: b9291...7b4 Nei Anonymkode: a3a2e...ffe
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:01 #20 Skrevet torsdag kl. 19:01 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei Anonymkode: a3a2e...ffe Det var jo kjedelig. Tydelig i tråden at for noen gjør det det, mens for andre ikke. Anonymkode: b9291...7b4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå