AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:27 #1 Skrevet torsdag kl. 11:27 Jeg trenger sårt å høre andres tanker om dette, for jeg blir bare mer og mer forvirret. I mitt forrige forhold kranglet vi aldri, og alle uenigheter ble løst på en ordentlig måte uten at det ble dårlig stemning. Sjalusi var aldri et tema og forholdet var generelt trygt og godt. I dette forholdet derimot, så er det ofte dårlig stemning og vi krangler ofte. Han kverulerer på ALT, og det kan bli en krangel om de minste bagateller. Det største røde flagget for meg har vært at det har vært gjentatte episoder der han blir sint og kjefter på meg når jeg prøver å ta opp ting som ikke er bra i forholdet. Han hever stemmen, snakker med en aggressiv tone og kroppsspråk, slamrer med dører og kan dra avgårde i raseri mens jeg sitter å gråter. Den siste krangelen var verre enn noen gang. Jeg var skikkelig lei meg og prøvde å ta opp noe på en saklig måte, men han vrir det om til å handle om at jeg behandler han så dårlig og at han har det så fælt i forholdet, at han aldri kan gjøre noe rett ifølge meg, at jeg beskylder han for ting (?), at jeg er så sjalu (??) og han er lei av at jeg gnåler om at jeg ikke har det bra. Jeg hikstet og gråt mens oppførselen hans bare eskalerte og han gjorde en aggressiv bevegelse mot meg der han klappet i hendene med stor kraft rett foran ansiktet mitt mens han ropte at han hadde fått nok. Jeg ble vettskremt og hylte av rent instinkt mens jeg flyktet inn i hjørnet av senga (satt på sengekanten når det skjedde). Jeg har en bakgrunn med traumer og dette var vanvittig skremmende for meg. Han kjenner til historien min og jeg har forklart han mange ganger at det er triggende for meg når han blir så sint, og at alle disse kranglene ikke er bra for helsa mi. Det verste er at jeg begynner å tvile på meg selv. Kanskje jeg faktisk er vanskelig å leve med, kanskje han har rett i at jeg er en dramaqueen og at jeg overdriver og overreagerer... Vet ikke helt hvor jeg vil med dette. Men kjenner at nervesystemet mitt er i alarmberedskap og jeg vet ikke hvor mye lenger jeg holder ut 🥺 Bare når jeg skriver dette får jeg puls og blir helt tørr i munnen og halsen 😞 Anonymkode: e89de...57a 14
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:31 #2 Skrevet torsdag kl. 11:31 Ikke normalt. Dette blir ikke bedre. Oppføree han seg sånn her NÅ, vil det smelle skikkelig senere. Anonymkode: 3f9bb...fb3 3 2
monican94 Skrevet torsdag kl. 11:31 #3 Skrevet torsdag kl. 11:31 Les deg du har skrevet, tenk at det var din søster eller datter som fortalte dette.. ville du ment det var normalt, greit av denne mannen ? Ville du bedt henne akseptere eller bedt henne komme seg vekk fra denne narsissistiske mannen ? 9
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:33 #5 Skrevet torsdag kl. 11:33 Det blir ikke bedre! Og nei, det er ikke normalt. Anonymkode: 50ed2...514 2
sukrine Skrevet torsdag kl. 11:38 #6 Skrevet torsdag kl. 11:38 Det du beskriver, er ikke normalt. Og kom deg vekk fra ham! 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:51 #7 Skrevet torsdag kl. 11:51 Jeg vil gratulere deg, Ts! Og det er ikke ironisk ment! Jeg vil rose deg fordi du nå har innsett at dette forholdet du lever i ikke er bra for deg. For når du har innsett det, da kan du også avslutte dette forholdet! Det du beskriver er psykisk vold, han gaslighter deg, han truer deg indirekte med ord, og han truer deg med sin fysiske aggressivitet (ikke minst det at han klapset hendene sammen rett foran ansiktet ditt - det er en helt konkret fysisk trussel). Du må komme deg raskt ut av dette forholdet, kjære deg! ❤️ Har du familie eller venner som kan hjelpe deg? Hvis ikke, kontakt nærmeste Krisesenter! https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Det er avgjørende at du kommer deg raskt ut av forholdet, for hver gang du opplever noe med denne mannen videre, det gjør mest trolig at det blir en retraumatisering av gamle traumer i tillegg til at nåværende samboer traumatiserer deg også! Til slutt vil jeg si at du skal stole på deg selv! Det er ikke noe galt med deg! Du vet at du kan fungere godt sammen med en god partner, du har opplevd i et tidligere forhold hvordan man kan og skal løse uenigheter - med respekt og saklig diskusjon, og at forholdet ellers skal være trygt og godt og uten usaklig sjalusi. Du VET hvordan det bør og skal være. Du VET at du har disse evnene. Og du VET at din nåværende samboer er psykisk voldelig, og at hans vold har begynt å eskalere! Dermed VET du også at du må ut av dette forholdet. Raskt! Jeg ville kommet meg bort uten å informere ham om det, om overhodet mulig. Hvis du eier boligen kan du få hjelp av politiet til å få ham ut fordi han utøver vold mot deg. Samme om du/dere har barn sammen. Er det umulig, eller han eier eller dere eier sammen og han nekter flytte, da ville jeg dratt til familie eller venner, eller også Krisesenteret som kan gi deg et sted å bo inntil du får stablet livet ditt på beina igjen. Ikke utsett det - kontakt Krisesenter for råd nå. Kontakt ev. andre som kan hjelpe deg. Kom deg ut, ta med det viktigste, resten kan du få hentet senere. ❤️ Anonymkode: 76a11...de7 2 2 5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:04 #8 Skrevet torsdag kl. 12:04 Det er ikke din feil at dette skjer. Du har derimot et ansvar, overfor deg selv, for å gå. Nei, dette er ikke normalt. Nei, dette er ikke akseptabelt. En ting er at forholdet ikke høres ut til å fungere all verden. Det er leit, men det er tross alt sånt som kan skje. Han kan også kjenne på sterke følelser og bli opprørt under krangler. Ikke alle vil i hver eneste situasjonen kunne legge alle egne følelser til side for å kun trøste midt i krangler. Men her er det snakk om at han krysser grenser man ikke skal krysse. Han skremmer deg og han gjør ting verre enn nødvendig for deg - ikke fordi han ikke klarer annet, men fordi han ønsker at du skal føle deg enda et knepp verre. Det er ikke ok. Det vet du også. Anonymkode: 44440...948 3 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:10 #9 Skrevet torsdag kl. 12:10 Heldigvis er det helt frivillig å være i dette forholdet. På tide å takke for samværet. Anonymkode: ce692...fa6 4 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:20 #10 Skrevet torsdag kl. 12:20 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): kanskje han har rett i at jeg er en dramaqueen og at jeg overdriver og overreagerer... Det tror jeg han har rett it, men jeg tror han også er sånn. Anonymkode: 4ad7a...feb 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:23 #11 Skrevet torsdag kl. 12:23 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg trenger sårt å høre andres tanker om dette, for jeg blir bare mer og mer forvirret. I mitt forrige forhold kranglet vi aldri, og alle uenigheter ble løst på en ordentlig måte uten at det ble dårlig stemning. Sjalusi var aldri et tema og forholdet var generelt trygt og godt. I dette forholdet derimot, så er det ofte dårlig stemning og vi krangler ofte. Han kverulerer på ALT, og det kan bli en krangel om de minste bagateller. Det største røde flagget for meg har vært at det har vært gjentatte episoder der han blir sint og kjefter på meg når jeg prøver å ta opp ting som ikke er bra i forholdet. Han hever stemmen, snakker med en aggressiv tone og kroppsspråk, slamrer med dører og kan dra avgårde i raseri mens jeg sitter å gråter. Den siste krangelen var verre enn noen gang. Jeg var skikkelig lei meg og prøvde å ta opp noe på en saklig måte, men han vrir det om til å handle om at jeg behandler han så dårlig og at han har det så fælt i forholdet, at han aldri kan gjøre noe rett ifølge meg, at jeg beskylder han for ting (?), at jeg er så sjalu (??) og han er lei av at jeg gnåler om at jeg ikke har det bra. Jeg hikstet og gråt mens oppførselen hans bare eskalerte og han gjorde en aggressiv bevegelse mot meg der han klappet i hendene med stor kraft rett foran ansiktet mitt mens han ropte at han hadde fått nok. Jeg ble vettskremt og hylte av rent instinkt mens jeg flyktet inn i hjørnet av senga (satt på sengekanten når det skjedde). Jeg har en bakgrunn med traumer og dette var vanvittig skremmende for meg. Han kjenner til historien min og jeg har forklart han mange ganger at det er triggende for meg når han blir så sint, og at alle disse kranglene ikke er bra for helsa mi. Det verste er at jeg begynner å tvile på meg selv. Kanskje jeg faktisk er vanskelig å leve med, kanskje han har rett i at jeg er en dramaqueen og at jeg overdriver og overreagerer... Vet ikke helt hvor jeg vil med dette. Men kjenner at nervesystemet mitt er i alarmberedskap og jeg vet ikke hvor mye lenger jeg holder ut 🥺 Bare når jeg skriver dette får jeg puls og blir helt tørr i munnen og halsen 😞 Anonymkode: e89de...57a Åh, vennen.. LØP bort fra denne fyren. Det farlige er at du begynner å tvile på deg selv. Da har det godt langt. Det forrige forholdet ditt er beviset på hvem du er, han speiler deg. Og han kommer til å bli verre. Anonymkode: d55b6...7da 3
Bil123 Skrevet torsdag kl. 12:28 #12 Skrevet torsdag kl. 12:28 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg trenger sårt å høre andres tanker om dette, for jeg blir bare mer og mer forvirret. I mitt forrige forhold kranglet vi aldri, og alle uenigheter ble løst på en ordentlig måte uten at det ble dårlig stemning. Sjalusi var aldri et tema og forholdet var generelt trygt og godt. I dette forholdet derimot, så er det ofte dårlig stemning og vi krangler ofte. Han kverulerer på ALT, og det kan bli en krangel om de minste bagateller. Det største røde flagget for meg har vært at det har vært gjentatte episoder der han blir sint og kjefter på meg når jeg prøver å ta opp ting som ikke er bra i forholdet. Han hever stemmen, snakker med en aggressiv tone og kroppsspråk, slamrer med dører og kan dra avgårde i raseri mens jeg sitter å gråter. Den siste krangelen var verre enn noen gang. Jeg var skikkelig lei meg og prøvde å ta opp noe på en saklig måte, men han vrir det om til å handle om at jeg behandler han så dårlig og at han har det så fælt i forholdet, at han aldri kan gjøre noe rett ifølge meg, at jeg beskylder han for ting (?), at jeg er så sjalu (??) og han er lei av at jeg gnåler om at jeg ikke har det bra. Jeg hikstet og gråt mens oppførselen hans bare eskalerte og han gjorde en aggressiv bevegelse mot meg der han klappet i hendene med stor kraft rett foran ansiktet mitt mens han ropte at han hadde fått nok. Jeg ble vettskremt og hylte av rent instinkt mens jeg flyktet inn i hjørnet av senga (satt på sengekanten når det skjedde). Jeg har en bakgrunn med traumer og dette var vanvittig skremmende for meg. Han kjenner til historien min og jeg har forklart han mange ganger at det er triggende for meg når han blir så sint, og at alle disse kranglene ikke er bra for helsa mi. Det verste er at jeg begynner å tvile på meg selv. Kanskje jeg faktisk er vanskelig å leve med, kanskje han har rett i at jeg er en dramaqueen og at jeg overdriver og overreagerer... Vet ikke helt hvor jeg vil med dette. Men kjenner at nervesystemet mitt er i alarmberedskap og jeg vet ikke hvor mye lenger jeg holder ut 🥺 Bare når jeg skriver dette får jeg puls og blir helt tørr i munnen og halsen 😞 Anonymkode: e89de...57a Dette er ikkje noke å tenke på. Du må forlate forholdet. Lykke til❤️ Helsing en som er gla for att eg tok samme beslutning sjølv. ALDRI tvil på deg sjølv, aldri! Det er herseteknikk. 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:42 #13 Skrevet torsdag kl. 12:42 https://www.volinjen.no Hvis du trenger å snakke/råd. De har både chat og tlfnr. 🫂 Anonymkode: b62e9...6f4 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:25 #14 Skrevet torsdag kl. 13:25 Ikke normalt! Og uansett. Det du skal huske på hvis du blir manipulert til å tro det er deg er at hvis det var sant at du var en forferdelig dramaqueen det ikke går an å leve med, er han i sin fulle rett til å gå fra deg, men han har aldri rett til å utsette deg for vold (for det er det det er)! Så her er det bare å få kastet ham på hue og ræva ut eller dra alt ettersom bosituasjon. Anonymkode: 31fa2...fac 1 2
BeeKind Skrevet torsdag kl. 13:30 #15 Skrevet torsdag kl. 13:30 Hvis det hadde vært sant at du er vanskelig å leve med, sjalu og slem mot han - så er det fortsatt IKKE normalt eller greit at han oppfører seg slik. Det høres utrolig skremmende ut. Kom deg vekk før det blir verre ♥️ 3
AprilLudgate Skrevet torsdag kl. 13:34 #16 Skrevet torsdag kl. 13:34 Ikke normalt nei. Du får ta valget om du vil bli eller ei. Dette en en klassisk fuck around and find out - og finding out er at det eskalerer. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:35 #17 Skrevet torsdag kl. 13:35 Er overhodet ikke normalt å krangle uansett. Da er en eller begge parter dysfunksjonelle. Anonymkode: c05c8...bc7 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:44 #18 Skrevet torsdag kl. 13:44 Var sammen med en sånn. Vil råde deg til å gå fra han før han dumper deg. Han fortjener ikke den tilfredsstillelsen. Det er ikke noe vits å hale det ut. Anonymkode: 7df1c...cfb 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:50 #19 Skrevet torsdag kl. 13:50 Kan ikke si at du høres ut som en dramaqueen. Men han høres ut som en jævla fuckings drittsekk! Anonymkode: 60546...cc8 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:55 #20 Skrevet torsdag kl. 13:55 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg trenger sårt å høre andres tanker om dette, for jeg blir bare mer og mer forvirret. I mitt forrige forhold kranglet vi aldri, og alle uenigheter ble løst på en ordentlig måte uten at det ble dårlig stemning. Sjalusi var aldri et tema og forholdet var generelt trygt og godt. I dette forholdet derimot, så er det ofte dårlig stemning og vi krangler ofte. Han kverulerer på ALT, og det kan bli en krangel om de minste bagateller. Det største røde flagget for meg har vært at det har vært gjentatte episoder der han blir sint og kjefter på meg når jeg prøver å ta opp ting som ikke er bra i forholdet. Han hever stemmen, snakker med en aggressiv tone og kroppsspråk, slamrer med dører og kan dra avgårde i raseri mens jeg sitter å gråter. Den siste krangelen var verre enn noen gang. Jeg var skikkelig lei meg og prøvde å ta opp noe på en saklig måte, men han vrir det om til å handle om at jeg behandler han så dårlig og at han har det så fælt i forholdet, at han aldri kan gjøre noe rett ifølge meg, at jeg beskylder han for ting (?), at jeg er så sjalu (??) og han er lei av at jeg gnåler om at jeg ikke har det bra. Jeg hikstet og gråt mens oppførselen hans bare eskalerte og han gjorde en aggressiv bevegelse mot meg der han klappet i hendene med stor kraft rett foran ansiktet mitt mens han ropte at han hadde fått nok. Jeg ble vettskremt og hylte av rent instinkt mens jeg flyktet inn i hjørnet av senga (satt på sengekanten når det skjedde). Jeg har en bakgrunn med traumer og dette var vanvittig skremmende for meg. Han kjenner til historien min og jeg har forklart han mange ganger at det er triggende for meg når han blir så sint, og at alle disse kranglene ikke er bra for helsa mi. Det verste er at jeg begynner å tvile på meg selv. Kanskje jeg faktisk er vanskelig å leve med, kanskje han har rett i at jeg er en dramaqueen og at jeg overdriver og overreagerer... Vet ikke helt hvor jeg vil med dette. Men kjenner at nervesystemet mitt er i alarmberedskap og jeg vet ikke hvor mye lenger jeg holder ut 🥺 Bare når jeg skriver dette får jeg puls og blir helt tørr i munnen og halsen 😞 Anonymkode: e89de...57a LØP! Det blir ikke bedre. Løp før det blir verre! For verre blir det.. Anonymkode: 1f3e3...870 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå