AnonymBruker Skrevet 23. april #1 Skrevet 23. april Hei, jeg har spørsmål rundt Lutinus progesteron 100 mg og håper noen vil dele erfaringer. Litt bakgrunn: Jeg og mannen min har prøvd å bli gravide siden slutten av 2024, og vi er nå i en henvisningsprosess til IVF. Vi er begge 28 år og har ingen barn fra før. Alle prøver så langt har vist normale verdier, og ingen av oss har underliggende sykdommer eller overvekt. Situasjonen er ganske frustrerende. Jeg har en relativt normal syklus på ca. 28 dager, men jeg opplever alltid brunlig spotting i flere dager før menstruasjonen starter. Gynekologen min sier at det ikke regnes som menstruasjon før det kommer friskt blod, og at spotting kan skyldes fall i progesteronnivået, sist jeg tok prøver så var det normale verdier, men min gynekolog sa det fortsatt kunne være jeg har fall i progesteron mot slutten av lutealfasen i og med at jeg spotter så lenge før, derfor forskrev hun meg Lutinus nå for å prøve. Jeg har nå fått beskjed om å bruke Lutinus fra eggløsning og frem til eventuell menstruasjon. Jeg hadde positiv clear blue EL test i går og vi har hatt samleie annenhver dag frem til da. Tenker å ta en dag til nå med prøving for å være sikre på at vi ikke bommer. Så skal jeg begynne med progesteron når EL har skjedd. Er det noen som har erfaring med dette? Har noen vært i en lignende situasjon og opplevd positiv effekt? Jeg vet at progesteron først og fremst hjelper dersom et befruktet egg fester seg, og siden vi ikke har lykkes med å bli gravide enda, er jeg litt usikker på hvor mye det faktisk kan hjelpe. Samtidig ønsker jeg å prøve alt som kan øke sjansene. Dette føles som vårt siste håp før vi går videre til IVF, så jeg setter veldig pris på alle tilbakemeldinger – både positive og negative erfaringer. Takk på forhånd Anonymkode: 51c61...6d5
Irol Skrevet 23. april #2 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei, jeg har spørsmål rundt Lutinus progesteron 100 mg og håper noen vil dele erfaringer. Litt bakgrunn: Jeg og mannen min har prøvd å bli gravide siden slutten av 2024, og vi er nå i en henvisningsprosess til IVF. Vi er begge 28 år og har ingen barn fra før. Alle prøver så langt har vist normale verdier, og ingen av oss har underliggende sykdommer eller overvekt. Situasjonen er ganske frustrerende. Jeg har en relativt normal syklus på ca. 28 dager, men jeg opplever alltid brunlig spotting i flere dager før menstruasjonen starter. Gynekologen min sier at det ikke regnes som menstruasjon før det kommer friskt blod, og at spotting kan skyldes fall i progesteronnivået, sist jeg tok prøver så var det normale verdier, men min gynekolog sa det fortsatt kunne være jeg har fall i progesteron mot slutten av lutealfasen i og med at jeg spotter så lenge før, derfor forskrev hun meg Lutinus nå for å prøve. Jeg har nå fått beskjed om å bruke Lutinus fra eggløsning og frem til eventuell menstruasjon. Jeg hadde positiv clear blue EL test i går og vi har hatt samleie annenhver dag frem til da. Tenker å ta en dag til nå med prøving for å være sikre på at vi ikke bommer. Så skal jeg begynne med progesteron når EL har skjedd. Er det noen som har erfaring med dette? Har noen vært i en lignende situasjon og opplevd positiv effekt? Jeg vet at progesteron først og fremst hjelper dersom et befruktet egg fester seg, og siden vi ikke har lykkes med å bli gravide enda, er jeg litt usikker på hvor mye det faktisk kan hjelpe. Samtidig ønsker jeg å prøve alt som kan øke sjansene. Dette føles som vårt siste håp før vi går videre til IVF, så jeg setter veldig pris på alle tilbakemeldinger – både positive og negative erfaringer. Takk på forhånd Anonymkode: 51c61...6d5 Jeg ble satt på Utrogestan, ikke på grunn av spotting før mensen, men på grunn av noe kort lutealfase. Prøvde det i fire måneder, men det hjalp dessverre ikke for min del. Nå er vi i gang med IVF, hvor de har funnet ut at jeg har redusert eggkvalitet. Samtidig tenker jeg absolutt det kan være verdt å prøve for deg, siden årsaken virker litt annerledes og du faktisk har spotting før mensen. Noen opplever jo bedring av progesteronstøtte, så håper det kan være det lille som skal til hos dere 🤍 Masse lykke til, håper dette blir siste stopp før dere lykkes!
AnonymBruker Skrevet 23. april #3 Skrevet 23. april Jeg begynte også på utrogestan, som er samme som lutinus. Oppdaget at jeg måtte vente minst 5 dager ETTER positiv eggløsningstest før jeg tok tablettene, fordi eggløsningen min var treg. Ble gravid på pp1 etter jeg fant det ut😊 Anonymkode: 89b4c...781
AnonymBruker Skrevet 23. april #4 Skrevet 23. april Jeg begynte på utrogestan og ble gravid på første syklus. Slet med spotting fra dag 10. før det prøvde vi i 6 sykluser uten en eneste graviditet. Anonymkode: 12641...e82
AnonymBruker Skrevet 30. april #5 Skrevet 30. april Irol skrev (På 23.4.2026 den 12.36): Jeg ble satt på Utrogestan, ikke på grunn av spotting før mensen, men på grunn av noe kort lutealfase. Prøvde det i fire måneder, men det hjalp dessverre ikke for min del. Nå er vi i gang med IVF, hvor de har funnet ut at jeg har redusert eggkvalitet. Samtidig tenker jeg absolutt det kan være verdt å prøve for deg, siden årsaken virker litt annerledes og du faktisk har spotting før mensen. Noen opplever jo bedring av progesteronstøtte, så håper det kan være det lille som skal til hos dere 🤍 Masse lykke til, håper dette blir siste stopp før dere lykkes! Hei! Takk for svar. Vet du om de kan finne ut noe om eggkvaliteten ved å ta ei blodprøve? De tok en på meg som viste gode eggreservere men det er vell antall egg? Litt usikker. Kjipt det ikke funket for dere med progesteron men veldig godt å endelig komme i gang med IVF! Håper det blir en baby på dere🩷 tusen takk! Anonymkode: 51c61...6d5
AnonymBruker Skrevet 30. april #6 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (På 23.4.2026 den 14.41): Jeg begynte også på utrogestan, som er samme som lutinus. Oppdaget at jeg måtte vente minst 5 dager ETTER positiv eggløsningstest før jeg tok tablettene, fordi eggløsningen min var treg. Ble gravid på pp1 etter jeg fant det ut😊 Anonymkode: 89b4c...781 Åh det varjo en gladnyhet! Hvor lenge hadde dere prøvd før du begynte med progesteron? Jeg er nå på DPO 7 og har så masse symptomer av lutinus. Tar jo 3 tabletter daglig vaginalt og har syke murringer konstant, er uggen og kvalm og veldig irritabel. Håper det hjelper for oss også, st vi kan få det til denne mnd❤️ Anonymkode: 51c61...6d5
AnonymBruker Skrevet 30. april #7 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (På 23.4.2026 den 15.34): Jeg begynte på utrogestan og ble gravid på første syklus. Slet med spotting fra dag 10. før det prøvde vi i 6 sykluser uten en eneste graviditet. Anonymkode: 12641...e82 Føler jeg får litt håp tilbake når jeg ser det her, jeg er sååå spent på denne syklusen. Er godt i gang med lutinus nå, har forventet menstruasjon 7.mai😱 Anonymkode: 51c61...6d5
AnonymBruker Skrevet 30. april #8 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Åh det varjo en gladnyhet! Hvor lenge hadde dere prøvd før du begynte med progesteron? Jeg er nå på DPO 7 og har så masse symptomer av lutinus. Tar jo 3 tabletter daglig vaginalt og har syke murringer konstant, er uggen og kvalm og veldig irritabel. Håper det hjelper for oss også, st vi kan få det til denne mnd❤️ Anonymkode: 51c61...6d5 7 prøveperioder, hvor vi mistet flere ganger. Alle utenom én gang var før uke 6, den siste i uke 10. Jeg tar de fortsatt, og har fortsatt lette murringer hver gang jeg har satt en inn. Ekkelt, men forhåpentligvis verdt det! Skal fortsette til uke 12. Krysser fingrene for dere🤞🏻❤️❤️ Anonymkode: 89b4c...781
Irol Skrevet 30. april #9 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei! Takk for svar. Vet du om de kan finne ut noe om eggkvaliteten ved å ta ei blodprøve? De tok en på meg som viste gode eggreservere men det er vell antall egg? Litt usikker. Kjipt det ikke funket for dere med progesteron men veldig godt å endelig komme i gang med IVF! Håper det blir en baby på dere🩷 tusen takk! Anonymkode: 51c61...6d5 Når det gjelder eggkvalitet, så er det dessverre ikke noe man kan måle direkte med en vanlig blodprøve. Blodprøver som AMH og FSH sier mest om eggreserve (altså hvor mange egg), ikke kvaliteten på dem. Eggkvalitet vurderes egentlig først ordentlig under IVF, ut fra hvordan eggene befruktes og utvikler seg. Håper dere får gode svar og en fin prosess videre ❤️
AnonymBruker Skrevet 1. mai #10 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (På 30.4.2026 den 13.13): 7 prøveperioder, hvor vi mistet flere ganger. Alle utenom én gang var før uke 6, den siste i uke 10. Jeg tar de fortsatt, og har fortsatt lette murringer hver gang jeg har satt en inn. Ekkelt, men forhåpentligvis verdt det! Skal fortsette til uke 12. Krysser fingrene for dere🤞🏻❤️❤️ Anonymkode: 89b4c...781 Har hørt om at progesteron fungerer veldig bra for de som klarer å bli gravide men mister. Vi har dessverre ikke lykkes med å få en positiv test engang så kan være det ikke fungerer for oss 😭🩷men krysser fingrene. åh så bra, håper lille frøet holder seg denne gang. Krysser fingrer og tær for dere. Og takk skal du ha!🩷 oppdaterer når det nærmer seg mensen hva utkommet her ble for oss🫣🤞🏼 Anonymkode: 51c61...6d5
AnonymBruker Skrevet 1. mai #11 Skrevet 1. mai Irol skrev (21 timer siden): Når det gjelder eggkvalitet, så er det dessverre ikke noe man kan måle direkte med en vanlig blodprøve. Blodprøver som AMH og FSH sier mest om eggreserve (altså hvor mange egg), ikke kvaliteten på dem. Eggkvalitet vurderes egentlig først ordentlig under IVF, ut fra hvordan eggene befruktes og utvikler seg. Håper dere får gode svar og en fin prosess videre ❤️ Tusen takk! Kjenner det er godt å endelig få hjelp. Håper at vi raskt får time også. Var så vanskelig for spesielt meg å innse at vi må gjennom IVF siden jeg synes hele prosessen med uttak og hormonstimulering virker krevende. Men nå gleder jeg meg litt til å starte opp og få hjelp dersom denne pp ikke blir noe frø 🩷 tusen tusen takk, likeså! Anonymkode: 51c61...6d5 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #12 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (På 30.4.2026 den 9.06): Føler jeg får litt håp tilbake når jeg ser det her, jeg er sååå spent på denne syklusen. Er godt i gang med lutinus nå, har forventet menstruasjon 7.mai😱 Anonymkode: 51c61...6d5 Spennende! Jeg mistet dessverre i kjemisk på første syklusen da. Så gikk det en syklus til uten graviditet og etter den ble jeg gravid igjen. Den endte i MA i uke 7. så en syklus til uten graviditet også ble igjen gravid med ny MA i uke 7, så en syklus til uten graviditet så ble jeg gravid igjen og nå er jeg gravid i uke 9 med et levende embryo 🥵 Har virkelig troen på denne🥰 Anonymkode: 12641...e82
AnonymBruker Skrevet i går, 06:52 #13 Skrevet i går, 06:52 Hvordan gikk det, ts?? Anonymkode: 41552...bf1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå