Gå til innhold

Progressive kontaktlinser, fungerer de egentlig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har -4,5 i styrke på linsene. Bruker +2 i lesebriller. Så skulle jeg være så lur å bestille progressive kontaktlinser, så jeg slapp å styre med lesebriller. Leser at det er forskjellige styrker på forskjellige steder på linsene, og at øyet venner seg til å bruke de forskjellige stedene på linsene. Men nå har jeg brukt linsene i 2 dager, og det føles som jeg har kjøpt vanlige linser på ca -2,5 i styrke til dobbel pris! Jeg klarer å lese på nært hold, men klarer jo ikke å lese skilt! 

Er det noen som får de til å virke? Eller er det bare tull og fjas? 

Anonymkode: 8b44d...bcf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bestilte du bare uten å ha vært hos optiker først? 

Jeg har progressive, nettopp begynt og jeg ser ikke like godt som med briller. Det var normalt, fikk jeg beskjed om på første kontroll etter jeg begynte å bruke dem. Så gikk de opp litt på lesestyrken til neste kontroll. 
Jeg har pluss da. Må litt lengre ut med armen for å lese på mobilen, og må kanskje litt nærmere før jeg ser hva som står på skilt med gatenavn med linser kontra briller. Uten briller har jeg ikke sjans til å lese ting med liten skrift. 

Anonymkode: a307d...72d

AnonymBruker
Skrevet

Har progressive linser, men måtte prøve mange typer før jeg landet på dagslinser fra alcon. Både månedslinser og dagslinser prøvde jeg, uten hell. Ta dette med optiker så får du prøve forskjellige typer, og deretter kan du kjøpe linser på nett mye rimeligere. 

Jeg slet mye mer med progressive briller, enn jeg gjør med linser. 

Anonymkode: dd170...082

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...