Gå til innhold

16 åring og ansvar for hund

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en uting at hundeeiere dumper dyret på slekt og venner der disse ikke klarer å si nei. 

Hundeeiere må alliere seg med hverandre og bytte tjenester.

Anonymkode: 21610...6fe

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Selvsagt kan en 17åring være ansvarsfull nok til å være hjemme en helg, selv om han ikke har lyst til å binde seg til skulle være hjemme hele helgen. 

Det er da hundrevis av grunner til at en 17åring ikke vil være være hjemme i huset hele helgen, og ha ansvar for å lufte en hund flere ganger om dagen. 
Man blir jo veldig bundet når man har ansvaret for en hund. 
Og at en 17åring vil kunne henge med kompiser ute, eller dra på en fest er da helt naturlig. 
Dette burde foreldrene tenkt på før de anskaffet seg hund. 

Anonymkode: bb58e...d9a

Tror du mistet poenget. En 16 åring som ikke skjønner sitt ansvar for hunden er så uansvarlig at da hadde jeg behandlet ham som det. At han klarte å være alene er ikke poenget. Jeg har oppdratt mine barn til å se ansvar utover seg selv. Krevd det. Så har jeg også fått ansvarlige barn, som ikke sier "har ikke lyst" når det er noe som trengs av dem. 

Selvfølgelig skal han ta ansvar for hunden. Godt også. Huset også, og diverse plikter som eventuelt må følges opp. 

Vil han være et uansvarlig barn, ja da blir behandlingen deretter. Man kan ikke bare skumme fløten av livet, og foreldre skal faktisk lære sine barn å ta ansvar. 

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvsagt kan en 17åring være ansvarsfull nok til å være hjemme en helg, selv om han ikke har lyst til å binde seg til skulle være hjemme hele helgen. 

Det er da hundrevis av grunner til at en 17åring ikke vil være være hjemme i huset hele helgen, og ha ansvar for å lufte en hund flere ganger om dagen. 
Man blir jo veldig bundet når man har ansvaret for en hund. 
Og at en 17åring vil kunne henge med kompiser ute, eller dra på en fest er da helt naturlig. 
Dette burde foreldrene tenkt på før de anskaffet seg hund. 

Anonymkode: bb58e...d9a

Jeg er helt uenig.

Hunden er et familiemedlem og vi deler på ansvaret for den. 

Vi er borte 1-2 helger i året. Det blir annonsert i god tid. Når vi er borte skal tenåringen passe hunden. Han får legge sine egne planer til side disse helgene. Vi setter ofte våre egne planer til side for å følge opp hans behov. En må gi og ta i en familie. Heldigvis har jeg oppdratt en fin tenåring, så dette har aldri vært noe problem hos oss. 

Anonymkode: ec222...0a6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver både som søster og som foreldre her TS. Er det bare oppfunnet eller forsøkte du å skrive fra motsatt side?

Jeg tenker det er opp til foreldrene å sørge for at 16-åringen tar ansvar og som forelder ville jeg nok tatt litt grep om det er sånn at ungdommen bare "ikke vil" passe en hund som de ønsket at familien skulle ha. Er man redd for at ungdommen skal være slem mot eller ikke ta vare på hunden er jo noe man må se på det er jo et større problem. Er det bare fordi ungdommen har andre planer ville jeg villet vite hva det var og veid det opp mot om det var ok å si nei for. Er det pga festing så ville jeg sagt at han ikke kunne være alene hjemme. 

Som tante ville jeg passet hunden om jeg kunne. Tanter skal ikke ha ansvar for barneoppdragelse.

Anonymkode: 23de2...b93

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ble det av ts? Ingen svar etter at det ble påpekt at hun var både mor og tante til 16 åringen (eller var det 17 åringen, virker som ts er litt usikker på det også)

Anonymkode: 05fdb...0f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...