Gå til innhold

Matcher som vil treffes raskt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som oftes når jeg matcher med noen så skriver vi i en ukes tid før date, blir litt kjent. Noen har jeg skrevet med lenger, men vil helst treffe de etter 1-2 uker. Nå har jeg matchet med to menn hvor begge spør om date etter et par meldinger. Vet i grunn ingenting om det, bortsett fra barn og utdanning for det står i profilen. Jeg synes forsåvidt det er fint at de vil treffes raskt, men synes i grunn dette blir vel raskt 🤔 

Hva foretrekker dere andre som er på jakt etter kjæreste? 

Anonymkode: c80b2...158

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale å snakkes på videochat om interessen er der. 
Da er det mye lettere å danne seg et bilde av hvordan personen er. 
Å sende meldinger frem og tilbake for så å gå på en date der en kan bli litt negativt overrasket er litt unødvendig tenker jeg 

Anonymkode: b35c0...18e

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vil du filtrere de ut raskt så spør du om når og hvor de vil ha date. Sier de Netflix og chill eller film hjemme/hos deg, så er de jo ikke ute etter noe seriøst. 

Anonymkode: bcd31...c36

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Sier de Netflix og chill eller film hjemme/hos deg, så er de jo ikke ute etter noe seriøst. 

Min erfaring er stikk motsatt.

Hvorfor er det å treffes hjemme useriøst?  

Anonymkode: 2b3cb...4e1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kortere vei til senga!

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En mann som ikke forstår faren for det er for en kvinne, og dra hjem til en fremmed mann, vil ikke jeg date.

Anonymkode: 00944...998

• Liker 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg vil heller treffes raskt - på offentlig sted - og faktisk kunne snakke sammen og få et reelt uttrykk av hvem han er, enn å bruke mye tid på chat.

Anonymkode: 8236e...baa

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg liker nok å snakke litt for å danne meg litt bedre intrykk av mannen. Har ikke lyst til å møte noen kun på grunnlag av bilde og bio. Merker kjapt om dette er en mann det faktisk går ann å ha samtaler med. Så har jeg jo ikke tid date hele tiden heller. Annet om de bor her jeg bor da er det jo enkelt møtes for en kaffe eller gåtur kjappere. 

Video samtaler var lurt med snap slipper man jo dele så privat info som telefonnr. Men hvis man først dater foretrekker jeg menn jeg kan ha "gode gammeldagse" telefon samtaler med. 

Trur nok mye av mitt kjærlighetspråk er kommunikasjon 🤔 sånn statistisk sett er det de jeg velger.  Ganske turn off ellers. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Vil du filtrere de ut raskt så spør du om når og hvor de vil ha date. Sier de Netflix og chill eller film hjemme/hos deg, så er de jo ikke ute etter noe seriøst. 

Han ene spurte om å gå tur, han andre spurte om kaffe på kafé 😊

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han ene spurte om å gå tur, han andre spurte om kaffe på kafé 😊

Ts

Jeg ville takket ja til sånne dater tidlig.

Og «nei»+slett til hjemmedate.

Anonymkode: 3b1b6...654

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Mitt inntrykk er at de som vil treffes raskt er de som har vanskelig for å få seg dates. De trenger ikke å «filtrere» og de har gjerne erfaring med at dama ikke vil møtes om de snakker sammen en stund først. Hver gang det har skjedd meg at en fyr vil møtes med en gang og jeg har insistert på å skrive litt først, så har det raskt dukket opp en masse røde flagg. 

Anonymkode: 545c9...14a

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det er farlig!! 

Og ja, for svært svært mange betyr det at du er der for å ha sex. 

Vet ikke om et menneske som dater I dag og ikke møtes på offentlig sted første gang!

Anonymkode: bd85e...d65

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Kortere vei til senga!

Åååå,slik å forstå. Litt voksen er man da vel.🤣🤣

Hjemmedating har fungert topp for meg,hopper uansett ikke i senga etter minst 3-4 uker med seriøs dating og forhold. 

Skrevet

Jeg er en kvinne og likte alltid å treffes ganske tidlig, etter et par dager med prat hvis det var god flyt i samtalen. Det var fordi jeg ønsket ikke å dele for mye informasjon med noen som ikke var en potensiell partner for meg og det er mye lettere å bare ha en småprat på cafeen enn i meldinger som streker seg i ukesvis, bare for å så dra på date og finne ut at kjemien ikke stemmer. Så ja takk til en tidlig date for min del. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg synes også det er greit å møtes raskt. Etter å ha sendt meldinger i 3-5 dager, har man fått lagd seg et slags bilde av personen og da synes jeg det er greit å se om det faktisk er kjemien er der eller ikke. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
MissStiles skrev (13 minutter siden):

Jeg synes også det er greit å møtes raskt. Etter å ha sendt meldinger i 3-5 dager, har man fått lagd seg et slags bilde av personen og da synes jeg det er greit å se om det faktisk er kjemien er der eller ikke. 

Spørsmålet har kommet etter et par meldinger, samme dag som match. Kjekke menn begge to 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mitt inntrykk er at de som vil treffes raskt er de som har vanskelig for å få seg dates. De trenger ikke å «filtrere» og de har gjerne erfaring med at dama ikke vil møtes om de snakker sammen en stund først. Hver gang det har skjedd meg at en fyr vil møtes med en gang og jeg har insistert på å skrive litt først, så har det raskt dukket opp en masse røde flagg. 

Anonymkode: 545c9...14a

Det tror jeg faktisk ikke er tilfelle her. Begge er kjekke menn, spesielt han ene. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det tror jeg faktisk ikke er tilfelle her. Begge er kjekke menn, spesielt han ene. 

At noen er kjekke betyr jo ikke at de ikke har røde flagg. Psykopater kan vøre kjekke de også. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min erfaring er at de mennene venninnene mine synes er «kjekke», ofte er typer jeg selv aldri ville sveipet på. Det finnes virkelig ingen fasit her.

Jeg har også opplevd stor variasjon i hvordan folk bruker appen. Noen vil møtes etter 2–3 meldinger, andre vil chatte i flere dager. Noen vil over på en annen plattform (Snap, WhatsApp) før man nesten har rukket å si hei, mens andre kan holde samtalen gående i ukesvis. Jeg har ikke funnet noen klar rød tråd for hva som er røde eller grønne flagg, det varierer enormt fra match til match.

Jeg har til og med opplevd alt fra folk som nærmest frir etter første date, til de som avtaler en første date og deretter forsvinner helt fra samtalen og aldri lar høre fra seg igjen. Etter ett år på Tinder har jeg konkludert med at variasjonen er enorm, og at det ikke finnes én riktig måte dette «skal» se ut på.

Anonymkode: 514bc...6db

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Som oftes når jeg matcher med noen så skriver vi i en ukes tid før date, blir litt kjent. Noen har jeg skrevet med lenger, men vil helst treffe de etter 1-2 uker. Nå har jeg matchet med to menn hvor begge spør om date etter et par meldinger. Vet i grunn ingenting om det, bortsett fra barn og utdanning for det står i profilen. Jeg synes forsåvidt det er fint at de vil treffes raskt, men synes i grunn dette blir vel raskt 🤔 

Hva foretrekker dere andre som er på jakt etter kjæreste? 

Ikke lett dette. Kvinner sier ofte at menn som vil møtes raskt er for "på", de er for intense, de vil bare ligge osv. Jeg er mann og er i utgangspunktet på linje med deg, jeg foretrekker å chatte en stund, og så tar den ene eller den andre initiativet til å møtes hvis utviklingen i chaten tilsier det. 1-2 uker er nok maks, da bør det ha skjedd noe, ellers renner det ut i sanden.

Men: Jeg har også chattet med kvinner som allerede på dag 2 uttrykker frustrasjon og lurer på om jeg ikke skal be dem ut på date snart. Så kommer hele leksa om tafatte menn, og at ingen kvinner liker tafatte menn, de liker menn som tar styring og kontroll og bla bla bla.

Så fra et mannsperspektiv er det fort en "damned if you do, damned if you dont" situasjon dette😆

Anonymkode: 2d0e4...3bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...