AnonymBruker Skrevet 21. april #1 Skrevet 21. april Dattra mi har noen problemer, går til jula pga dette. Veldig utagerende oppførsel, sluttet på skolen, vi har hatt med bv å gjøre osv. Ting har blitt litt bedre, men det er umulig å kontrollere noe som helst, hun går med venner og blir til sent uansett hva, gir blanke i hva jeg sier. I morgen skal hun på jobben sin. Hun skrev for noen timer siden at hun mistet bussen, jeg informerte henne om at hun hadde 40 min på å gå for å rekke den siste. Nå våkner jeg av at hun ringer fordi hun har mistet den. Hun forventer at jeg skal hoppe opp og hente henne. Dette er tråden i vårt forhold, hun maser og pusher til jeg gjør det hun vil uten å bry seg døyt om hvordan det påvirker meg eller søsknene. Er ganske så lei av å være bitchen hennes, uten å få noe som helst tilbake (hun gjør null ting hjemme, fyller ingen krav osv). Allikevel får jeg dårlig samvittighet, føler at jeg feiler hvis jeg ikke henter henne. Kl er 2 og det er litt over 5 km å gå hjem. Hun skriver at det er min feil hvis hun blir voldtatt på veien osv, og jeg er såklart redd det skal skje henne noe. Hva hadde dere gjort ? Anonymkode: 56344...f81 2
AnonymBruker Skrevet 21. april #2 Skrevet 21. april Går til *Bupa* , ikke jula... Ts Anonymkode: 56344...f81
Perfume Skrevet 21. april #3 Skrevet 21. april Vel, hun må jo få konsekvenser... Kanskje hun ikke skal bli hentet? 5 km går bra for henne å gå, kanskje hun lærer av det? Hun lærer ikke ellers. Hvor gammel er hun?? 6
AnonymBruker Skrevet 21. april #4 Skrevet 21. april Hvorfor er du ikke glad for at hun jobber og får henne trygt hjem? Anonymkode: 40980...17b 1
AnonymBruker Skrevet 21. april #5 Skrevet 21. april Kommer litt an på alder, nettverk og bosted. Hadde nok henta henne, hvis hun har dårlige venner som risikerer å kjøre som idioter / er rusa, utrygg vei hvor det skjer mye og hun er utsatt. Men såklart, høres jo Ut som hun har deg i sin hule hånd. Hadde nok heller henta henne kl 20 neste gang (kjipt tidspunkt), vært i forkant og forklart at slik blir det når hun «misbruker» deg på den måten. Anonymkode: 28b7f...409
AnonymBruker Skrevet 21. april #6 Skrevet 21. april Du burde fått straff for å ikke hente. Anonymkode: 40980...17b
Nordlending1 Skrevet 21. april #7 Skrevet 21. april (endret) 5 km går fint om hun er over 14, det er jo så langt mange småunger går til skolen.. hvor gammel er denne ungen om hun jobber, bor hjemme, er ute til 2…? Du må slutte å føye deg, dette hjelper ikke henne eller deg. konsekvenser for egne handlinger, som kun går utover en selv er viktig. Endret 21. april av Nordlending1 6
AnonymBruker Skrevet 21. april #8 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du burde fått straff for å ikke hente. Anonymkode: 40980...17b Hvorfor? Ts Anonymkode: 56344...f81 1
AnonymBruker Skrevet 21. april #9 Skrevet 21. april Akkurat når det gjelder henting og at ungdommene mine ringer hjem å vil bli hentet, DER er jeg raus. Jeg har lært ungene mine fra de var små at uansett hva som skjer så må de alltid ringe hjem, jeg vil alltid hente, og de må alltid komme hjem. Spiller ingen rolle hva som har skjedd og om de er i trøbbel. Ring, og kom, hjem. Slik jeg vokste opp med mine foreldre. Jeg kunne alltid ringe hjem. Jeg setter mange grenser, de pusher grenser og vi går mange runddanser. Men akkurat når det gjelder henting har jeg valgt å ikke sette grenser. Jeg vil at de alltid skal komme hjem, alltid skal vite at jeg stiller opp uansett og at de må komme hjem istedenfor å vandre gatelangs, sove over hos ukjente, sove ute i kulda osv. Nå er mine 15 og 16 år. Hvor gammel er datteren din? Det er kanskje litt relevant. Og hvordan er det å gå veien hjem? Jeg har full forståelse for at du blir lei hele situasjonen, men jeg hadde nok dratt inn andre goder (og forklart meget tydelig hvorfor) inntil denne "buss-mistingen" opphørte Anonymkode: cf125...291 4 2
AnonymBruker Skrevet 21. april #10 Skrevet 21. april Litt relevant med alder her. Anonymkode: 59828...50a 1
Sniff76 Skrevet 21. april #11 Skrevet 21. april Jeg hadde hentet, og hadde også stilt krav om hjemmetid til kl 23 eller midnatt på hverdager. Selv om det krever at du henter henne. Er hun ikke mottakelig for samtaler om hvilke konsekvenser det kan få hvis hun ikke møter opp på jobb eller kommer for sent?
AnonymBruker Skrevet 21. april #12 Skrevet 21. april Nordlending1 skrev (3 timer siden): 5 km går fint om hun er over 14, det er jo så langt mange småunger går til skolen.. hvor gammel er denne ungen om hun jobber, bor hjemme, er ute til 2…? Du må slutte å føye deg, dette hjelper ikke henne eller deg. konsekvenser for egne handlinger, som kun går utover en selv er viktig. Ingen små elever går 5 km til skolen nei Anonymkode: 3a0c8...6e9
Myml1 Skrevet 21. april #13 Skrevet 21. april Hadde henta, å fortsatt å hente kl.21 fremover. Ikke en time senere, for da er jeg i seng 😊 er hun ikke moden nokk til å komme seg med bussen, får hun leve etter min klokke. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april #14 Skrevet 21. april Hvor gammel er hun? Og hvorfor har hun sluttet på skolen. Høres ut som om mangel på grenser, og at hun gjør som hun vil. Med sånn oppførsel er jeg faktisk usikker på om jeg hadde hentet henne. Jeg henter alltid mine, men de oppfører seg ordentlig. Hun trenger grenser det er i hvert fall tydelig. Anonymkode: e5847...27e 1 1
Nordlending1 Skrevet 21. april #15 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ingen små elever går 5 km til skolen nei Anonymkode: 3a0c8...6e9 Joda jeg gikk 5 km fra 7 år alder, ungen min gikk 4 km fra 8 år (ikke på vinteren). Vet om flere barn som går disse distansene i dag. . Også flere blir kjørt eller busset, og flere går/sykler. 5 km er ikke veldig langt .. 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. april #16 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er ganske så lei av å være bitchen hennes Hva i alle dager er dette for språk hos mor? Anonymkode: 6526b...de6 2
AnonymBruker Skrevet 21. april #17 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Litt relevant med alder her. Anonymkode: 59828...50a Hun er 16. Hun vet hun kommer inn opp vgs, derfor har hun droppet 10 klasse. Ts Anonymkode: 56344...f81 1
AnonymBruker Skrevet 21. april #18 Skrevet 21. april 5 km kan ta en halvtime til en times tid å gå. Om dere bor en plass hvor det faktisk er gangveier og slikt så hadde jeg ikke nølt et sekund. Såpass må de tåle, når de er såpass uoppmerksom og uansvarlige at de misser de to siste bussene hjem. Å skulke siste del av tiendeklasse er helt uaktuelt. Lærte dere ikke grensesetting i kontakt med Bv? Kanskje dere skulle tatt kontakt igjen? Emosjonell manipulasjon er også en veldig simpel tenåringsfakte for å få viljen sin. Det er derimot patetisk og bør ikke gis etter for. Hennes ansvar for å «ikke bli voldtatt på vei hjem» ligger på å rekke bussen hjem, og aller helst en buss som går lenge før den siste klokka 2! Anonymkode: 67bac...dbf 4
AnonymBruker Skrevet 21. april #19 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ingen små elever går 5 km til skolen nei Anonymkode: 3a0c8...6e9 Jo Der vi bor er 1 klasse 3 km, og fra 2 klasse 4 km, fra 8 klasse og ut videregående 6km Så spørs hva som regnes som små. Uansett regner de da fra stopp. Så våres måtte gå 3.5 km til buss stoppet bodde da 0.5 km fra å få taxi ut til buss stoppet Mine syklet derfor like gjerne helt til skolen fra 2 klasse Anonymkode: 2917e...15c
AnonymBruker Skrevet 21. april #20 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hva i alle dager er dette for språk hos mor? Anonymkode: 6526b...de6 Jeg tenker at visst mor snakker sånn til datteren som hun gjør her, så forklarer det litt om respekten, begge veier.. Anonymkode: e5847...27e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå