Gå til innhold

Hvorfor skal alltid TS tas?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uansett, hva det gjelder. så går det sport i å ta TS. Hvorfor?

Anonymkode: f644c...974

• Liker 10
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er uenig, i mange tråder får TS faktisk masse støtte, god hjelp og konkrete tilbakemeldinger. 

Men noen ganger, når TS faktisk helt tydelig er ute på viddene - så får man beskjed om det. Feks tråden om begravelse i bhg, der fikk TS absolutt korrekt tilbakemelding.

Anonymkode: 403fd...a4f

• Liker 12
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alltid TS er helt i vater. Tilbakemeldinger fra andre er ikke nødvendigvis negative selv om en ikke er enig med TS. Konstruktive tilbakemeldinger må en da tåle.

Anonymkode: 713e8...358

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er uenig, i mange tråder får TS faktisk masse støtte, god hjelp og konkrete tilbakemeldinger. 

Men noen ganger, når TS faktisk helt tydelig er ute på viddene - så får man beskjed om det. Feks tråden om begravelse i bhg, der fikk TS absolutt korrekt tilbakemelding.

Det ene utelukker ikke det andre. Hvor i denne første posten står det at TS ikke får støtte? Det er ikke nevnt noe om det.

Anonymkode: 4326e...5ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei ts blir ikle alltid tatt, og i de gangene det skjer er det i stor grad berettiget

hulk og snufs mitt barn fikk bare ostesmørbrød 2 dager på rad på overnatting* 

*jeg har fulgt med på naboungene i over en uke fra stuevinduet mitt og har sett at de spiser mye takeaway pizza, hva skal jeg gjøre med det, fortelle det til foreldrene når de kommer igjen?*

*mennesker på over 35 som forteller at de er lykkelig som barnløs, tror de på denne løgnen selv*

*Hva feiler det barnløse*

*Hva feiler det foreldre*

*Kvinner som ikke barberer seg er ekkle*

*De som barberer seg tiltrekker seg pedofile/menn som ikke liker hår er pedofile

Noen av mange mange eksempler på tråder hvor trådstartere legger opp til en tråd med svar deretter, lager du såpass sjarmerende tråder må en vel klare å forvente at folk svarer på dumskapen med en viss sarkasme og frekkhet.

.. Å spørre som en har vett til.. Eller som en roper i skogen får en svar. Det er mange trolletråder og ren og skjær idioti av tråder, og da bør en forvente når en legger opp til en polarisering og en kommer med utsagn i overskriften eller hi som er tydelig sexistisk, arrogante, sladrete gjerne på en ondskapsfull måte osv så må en gjerne regne med at folk svarer med samme tone. 

Også tåler vi alle forskjellige ting og har ulike grenser. Jeg svarte i en tråd i går til noen som hadde skrevet "så mange frekke svar her" i tråden og lurte på hvor alle de frekke svarene var, (jeg har ennda ikke fått vite hvor de mange frekke svarene befant seg..) ja en eller max to men jeg syntes tråden slett ikke bar noe spor av frekkhet iforhold til den tonen ts svarte andre med, som heller ikke var spesielt frekk men den var ikke vennlig heller slik h*n skulle kverulere med råd og svar som h*n ikke likte, som var helt kurante og en fasit på den konkrete problemstillingen. Men det ville ikke ts høre nei, da ble forsvarsstrategien fort "alle er så frekke med meg😭"....:roll:

Så det nytter lite å drite i buksen og klage på vondt lukt etterpå, det er det en del trådstartere som bør huske 

Anonymkode: 1f633...72b

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Tja, TS kommer jo ofte med spinnville påstander da, senest idag så jeg et innlegg fra en som trodde hun ikke vant noe på tipping mer fordi hun hadde meldt til norsk tipping at hun gikk på aap.

Forumet virker vel som en greie hvor man kan komme med et ekstremt ytterpunkt, for så å gå mer og mer mot midten av meninger.

Sagt på en annen måte, ingen tar ts om h*n spør om når polet er oppe på lørdag, eller tips til en familiefrokost, liksom, om TS skriver i headeren JEG HATER SVENSKER OG VIL DE SKAL DØ!! må h*n selvsagt vente seg reaksjoner 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg opplever også dette, at hvis man er uenig med ta så er det ikke måte på hvor krass tilbakemelding det er ok å gi. Jeg har laget en del tråder feks om samlivsutfordringer som ikke var "hvem av oss har rett jeg ser det slik og han ser det slik". Jeg forsøkte å ikke fremsnakke mitt eget perspektiv men skrive kort og konsist. 

I stedet for å svare jeg er enig med ham kom det masse krasse til tilbakemeldinger om hvor idiotisk jeg er.  Noen mestrer å gi en konstruktiv tilbakemelding men det er de færreste. De fleste tilbakemeldingene, selv på relativt nøytrale spørsmål, var unødvendig krasse. Dette til tross for at de resterende 50% i tråden var helt enig med mitt perspektiv så helt på jordet var jeg ikke. Men tilbakemeldingene var ofte ekstremt krasse. 

Jeg opplever at mange er ute etter å kritisere, blåse ut litt gørr og fortelle ts hvor feil han/hun tar heller enn å argumentere saklig for hvorfor man er uenig.

Anonymkode: 1ff21...084

• Liker 3
Gjest Ramsay Street
Skrevet

Har aldri lagt merke til at trådstarter skal "tas" den perioden jeg har vært her.

Men det er mulig dette foregår i underforaene jeg ikke er aktiv i.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er ikke alltid, men det er jo så mange idiotiske innlegg her!

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ofte er det en ts skriver litt diffust og tvetydig, så kommer flere innlegg med mer info som ikke alltid hjelper en ts.  Veldig ofte lite selvinnsikt når det gjelder hvordan andre oppfatter de gjennom tekst. 

Anonymkode: fefc2...e56

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Aldri sett at noen vil ta TS.

Men ser at folk lager plutselig egen historie og vrir på alt pga ts dropper ut av samtalen og gir ikke noe mer informasjon ( mer informasjon mer hjelp)

For det er litt irriterende at ts komme med noe de vil ha hjelp med...for så ikke skrive noe mer og ikke svare

Og der er vel eneste tingen jeg kan se at folk gjør 

Anonymkode: daa5e...472

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger kan kanskje TS være ute på viddene. Men like ofte ser jeg at det handler om hvordan man legger frem saken. Det viktigste er å følge janteloven, den står sterkt. 

Og så er det jo også en del av de som svarer som heller ikke er i vater. Da oppfører en del damer seg som den kule gjengen i 8 klasse, der alle stimler til for å ta mobbeofret. Jeg tror en del damer med lav selvtillit synes det er tilfredsstillende å sette andre på plass. Selv om de både er slemme og tar feil. 

Anonymkode: 19452...b03

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke uten grunn at jeg heller avsporer gående tråder enn å lage min egen. Sjelden det kommer noe bra eller nyttig av å lage egne tråder.

Anonymkode: bc008...e0f

Skrevet

Synes ikke at det er slik at TS oftest blir angrepet, men på samme note som det finnes urimelige TS-ere finnes det ofte en eller annen raring som må kommentere at alt er TS sin feil og at de burde ha visst bedre. Om det er mangel på empati eller en følelse av overlegenhet som styrer det vet jeg ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fordi det er mange troll på KG. De har alltid eksistert og de vil alltid eksistere. Er hakket værre nå enn i 2006.

Anonymkode: 46a91...9d4

AnonymBruker
Skrevet

Tråden i seg selv beviser at TS skal tas😂😂😂😂😂

Anonymkode: c094a...53e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tråden i seg selv beviser at TS skal tas😂😂😂😂😂

Anonymkode: c094a...53e

Hvorfor? Fordi vi er uenige med ts? 

Om en bare skal stryke ts med hårene og være enig i alt som som trådstartere skriver her på kg så blir det ekstremt koko. En må tåle helt normal uenighet uten at det skal tolkes som at en er ute etter å ta noen. Om en mener at noen er ute etter deg bare fordi en er uenige så faller det på sin egen urimelighet og kanskje en bør søke hjelp for paranoia tendenser.

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det har jeg også lagt merke til. Mange her prater om idiotiske førsteinnlegg, men det er langt fra noen regel. Ofte får ts så ørene flagrer for helt veloverveide innlegg. Tror det er en del troll her som skal lage kvalm og dårlig stemning uansett.

Anonymkode: 8a8ef...0cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei ts blir ikle alltid tatt, og i de gangene det skjer er det i stor grad berettiget

hulk og snufs mitt barn fikk bare ostesmørbrød 2 dager på rad på overnatting* 

*jeg har fulgt med på naboungene i over en uke fra stuevinduet mitt og har sett at de spiser mye takeaway pizza, hva skal jeg gjøre med det, fortelle det til foreldrene når de kommer igjen?*

*mennesker på over 35 som forteller at de er lykkelig som barnløs, tror de på denne løgnen selv*

*Hva feiler det barnløse*

*Hva feiler det foreldre*

*Kvinner som ikke barberer seg er ekkle*

*De som barberer seg tiltrekker seg pedofile/menn som ikke liker hår er pedofile

Noen av mange mange eksempler på tråder hvor trådstartere legger opp til en tråd med svar deretter, lager du såpass sjarmerende tråder må en vel klare å forvente at folk svarer på dumskapen med en viss sarkasme og frekkhet.

.. Å spørre som en har vett til.. Eller som en roper i skogen får en svar. Det er mange trolletråder og ren og skjær idioti av tråder, og da bør en forvente når en legger opp til en polarisering og en kommer med utsagn i overskriften eller hi som er tydelig sexistisk, arrogante, sladrete gjerne på en ondskapsfull måte osv så må en gjerne regne med at folk svarer med samme tone. 

Også tåler vi alle forskjellige ting og har ulike grenser. Jeg svarte i en tråd i går til noen som hadde skrevet "så mange frekke svar her" i tråden og lurte på hvor alle de frekke svarene var, (jeg har ennda ikke fått vite hvor de mange frekke svarene befant seg..) ja en eller max to men jeg syntes tråden slett ikke bar noe spor av frekkhet iforhold til den tonen ts svarte andre med, som heller ikke var spesielt frekk men den var ikke vennlig heller slik h*n skulle kverulere med råd og svar som h*n ikke likte, som var helt kurante og en fasit på den konkrete problemstillingen. Men det ville ikke ts høre nei, da ble forsvarsstrategien fort "alle er så frekke med meg😭"....:roll:

Så det nytter lite å drite i buksen og klage på vondt lukt etterpå, det er det en del trådstartere som bør huske 

Nå må du slutte å angripe TS på denne måten!! :himle:

Anonymkode: c9695...c3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor ble det av den tråden? Har lett som en gal, den er enten borte eller jeg er blind...

Anonymkode: 72576...0ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...