Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har alltid, eller hvertfall veldig, veldig lenge brukt :

Maybelline Fit Luminous smooth nr. 105

Screenshot_20260420_091223_Firefox.jpg.e14e23c536875b5b37b5f25a0e8c9eed.jpg

Jeg er ganske tørr i ansiktet, og er lys i huden. Denne er ganske flytende og  "lett" synes jeg. Den lukter heller ingenting. Nå har de sluttet med denne, og jeg aner ikke hva annet jeg skal bruke istede. 😭😭 

Når jeg var på Vita å hun som jobber der hjalp meg, anbefalte hun meg 

Maybelline New York Superstay Lumi Matte Foundation - Foundation nr 96

Screenshot_20260420_090811_Firefox.thumb.jpg.9aa73d84ed27c03dee9e18a898293191.jpg

Men denne er helt grusom til huden min, den gjør det helt "kakete" og enda tørrere. 😭😭 Den er også tykkere og lukter rart.. 😔😔 

Jeg er blitt en voksen dame på 40 år, så dette passer meg veldig dårlig. Jeg må ha litt Brunkrem mtp huden og alderen min. 

Jeg har heller ikke flust med penger for å prøve alt mulig typer forskjellige brunkrem 

Værsåsnill å hjelp meg noen.

Jeg har prøvd å lagt ut bilder av den jeg har brukt og liker , også har jeg også lagt ut bilde av den nye som IKKE virker til meg, så håper dette blir greit . 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se heller på CC-kremer 😊 De dekker ikke like mye som foundation, men ofte er CC bedre for oss med tørrere og voksen hud. Jeg blir ikke tørr og kakete av den jeg bruker, men har slitt med foundation tidligere. Har brukt CC-krem fra Mary Kay i noen år. Finnes sikkert bra typer på Vita osv også.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du fikk anbefalt en matt foundation når du trenger en som er luminous/glowy.... 

Se om du finner en som ikke er matt ☺️

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Glow Booster fra Makeup Mekka. Jeg blir ikke direkte knallbrun, men får en fin og gyllen glød av den. Billig er den også! Jeg brukte tidligere en krem fra Lancome til samme formålet, husker ikke navnet, men den var svindyr.

Hilsen også voksen dame

Anonymkode: ea4bf...d58

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Forsøk å blande inn en god fultighetskrem i den nye brunkremen din? Ca 50/50 blandingsforhold. Når den får tørket litt blir ikke huden blank.

Anonymkode: 569e6...580

• Hjerte 1
Skrevet

I tillegg til å bruke en foundation som passer til hudtypen din, må "underlaget" - altså huden din, være godt fuktet og ikke ha overskudd av døde hudceller for at hudsminke skal sitte pent. Du trenger ikke bruke masse penger på dyr hudpleie, men en god fuktighetskrem, en solkrem og rens er en god og enkel basisrutine som kan gjøre stor forskjell for huden. Noen gode og rimelige foundations som er fuktighetsgivende, gir glød og passer for tørr hud, er bl.a.

L'Oreal True Match Nude Plumping Tinted Serum

IsaDora The Wake Up The Glow Luminous Foundation

Lumene Natural Glow Fluid Foundation Ultra Light

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt beste tips er å IKKE høre på de som jobber på Vita. 

Anonymkode: ccbe2...ced

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt samme foundation fra Maybelline. Anbefaler Kylie Cosmetics skin tint som et alternativ, den er undervurdert

Anonymkode: 38191...6e4

• Hjerte 1
Skrevet
Roci skrev (På 20.4.2026 den 10.15):

I tillegg til å bruke en foundation som passer til hudtypen din, må "underlaget" - altså huden din, være godt fuktet og ikke ha overskudd av døde hudceller for at hudsminke skal sitte pent. Du trenger ikke bruke masse penger på dyr hudpleie, men en god fuktighetskrem, en solkrem og rens er en god og enkel basisrutine som kan gjøre stor forskjell for huden. Noen gode og rimelige foundations som er fuktighetsgivende, gir glød og passer for tørr hud, er bl.a.

L'Oreal True Match Nude Plumping Tinted Serum

IsaDora The Wake Up The Glow Luminous Foundation

Lumene Natural Glow Fluid Foundation Ultra Light

Tusen takk for et kjempe bra tips 😁 Jeg bestilte meg Isadora sin. Å det ser ut som den funker kjempe bra 🥰🥰

Har bare prøve den i en dag enda da, men det ser veldig lovende ut hvertfall 😁😁 

AnonymBruker
Skrevet

Bruk et ordentlig merke som Clinique, med hudpleie i foundationen. Er drøy og blir derfor ikke så dyr. Lett på huden og gir fukt ogpleie. 

Anonymkode: 05cb3...4c4

Skrevet
frøkenkoz skrev (9 minutter siden):

Tusen takk for et kjempe bra tips 😁 Jeg bestilte meg Isadora sin. Å det ser ut som den funker kjempe bra 🥰🥰

Har bare prøve den i en dag enda da, men det ser veldig lovende ut hvertfall 😁😁 

Så fint å høre, setter pris på tilbakemeldingen 😊

• Hjerte 1
Skrevet

Prøv glow serum fra lumene i stedet, den som heter glow foundation er også fin, men for meg syntes jeg den legger seg litt i porene og gjør de mer synlig, glow serum har et veldig lett dekke men legger seg veldig naturlig 😊

Be om å få noen prøveglass før du kjøper så du kan være sikker på valget 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...