Gå til innhold

Er disse stygge? - bunadssko

Fremhevede innlegg

Skrevet

Syns Klaveness skoene er oppskrytt. Sist jeg kjøpte bunadssko prøvde jeg alle tilgjengelig modeller både på Husfliden og skobutikker, og endte opp med Synnøve hunadsko til 600 kr som de beste. Kjøpte dem ett nr for store, da er det null problem å gå i dem en hel dag. Ellers syns jeg de som ble linket til i ts sitt innlegg virker veldig greie for folk med vonde ben som skal traske mye. De fra Sparkjøp syns jeg dog var mye finere. Det er ikke alt der som har dårlig kvalitet, jeg har tilbragt hele dagen i en bukse jeg kjøpte der for ti år siden, den er fremdeles ganske fin.

Anonymkode: f89c8...ec4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg. Il gjerne høre synspunkter på disse, eventuelt om noen har noen erfaring med de?

Jeg vurderer å kjøpe disse, men lurer egentlig på om de er for lite pene🙈😅

https://www.kastelshoes.com/no/no/products/eykr-bunadsko

Har betennelse i en hel, og av erfaring så er de vanlige bunadskoene mine et helvete å bruke da.
Men jeg får meg ikke helt til å kjøpe de, for jeg syns jo egentlig ikke de er veldig fine. Så jeg er egentlig ute etter an bekreftelse på at de ikke er sååååå ille🙈🤣

Noen som eventuelt har tips til andre sko?

Anonymkode: ca26d...a8a

Jeg synes sånne strikkede tøysko er stygge, og en skospenne gjør det ikke til bunadssko for meg.

Jeg foreslår et par helsvarte retro sneakers av typen superstar eller gazelle, eller klassiske derbysko, eller se gjennom Clarks eller Eccos utvalg av lave svarte, sko. De har sikkert noen som funker.

Svart joggesko med overdel i teksturert lær, gummiert tåhette og tre stripete detaljer. Har flate lisser og polstret krage.

Orinoco3 Derby Black Leather Loafers, view 1 of 6

Anonymkode: 0edd3...f74

Skrevet

nei altså det klaveness sin "kari" er omtrent flat og de vi garantert aldri behøve byttes så om du ser på sko over år er det garantert det bestekjøpet du kan gjøre hvis komfort er det du er ute etter..

Anonymkode: d8a40...e56

Problemet med skikkelige bunadsko i skinn er vel ikke høyden akkurat, men det at de må gås inn, samtidig som de blir brukt så sjeldent at man ikke får gått dem skikkelig inn.

• Liker 2
Skrevet

Jeg pleier å ha joggesko til bunad, så de der var jo opp et hakk. 

Anonymkode: 4d1ec...9cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg. Il gjerne høre synspunkter på disse, eventuelt om noen har noen erfaring med de?

Jeg vurderer å kjøpe disse, men lurer egentlig på om de er for lite pene🙈😅

https://www.kastelshoes.com/no/no/products/eykr-bunadsko

Har betennelse i en hel, og av erfaring så er de vanlige bunadskoene mine et helvete å bruke da.
Men jeg får meg ikke helt til å kjøpe de, for jeg syns jo egentlig ikke de er veldig fine. Så jeg er egentlig ute etter an bekreftelse på at de ikke er sååååå ille🙈🤣

Noen som eventuelt har tips til andre sko?

Anonymkode: ca26d...a8a

Synes du helt fint kan gå med disse. Helt greie. Og komforten er uansett viktigst.

Anonymkode: 02d81...e16

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes de var fine nok til bunadsko å være. Nå er jeg nok preget av å at jeg har kroniske fotplager selv som gjør at alle pensko utgår. Innså også når jeg så på den annonsen at jeg igrunn ikke synes tradisjonelle bunadsko er spesielt pene i utgangspunktet. De er på en måte bare det man skal ha til bunad, ferdig. 

• Liker 2
Skrevet

Ballerinasko med kilehæl og bunadspenne? 

Nei. Bare nei. 

Da er vanlige, flate ballerinasko uten bunadspenne et hundre ganger bedre valg.
Anbefaler Clarks sine. De har god kvalitet og god komfort.

Skrevet

Jeg har til dags dato aldri sett på bunadskoene til andre. Jeg ser på bunaden, elsker bunader - de er så flotte. Alle bunadene er det beste med 17. mai :flagg:

Anonymkode: 0a9db...a3c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Problemet med skikkelige bunadsko i skinn er vel ikke høyden akkurat, men det at de må gås inn, samtidig som de blir brukt så sjeldent at man ikke får gått dem skikkelig inn.

det å gå inn sko er jo noe man kan gjøre hjemme og ikke kun når man har på bunad så det argumentet er på en måte ikke relevant, og om det er demping som er prolemet finnes det gel innleggsoler som har super demping for eksempel, jeg syns ikke man skal bruke en bunad til oppunder 50 000 med joggis på bena rett og slett, det er like ille som om man tar på joggesko til dress og slips og stiller opp på gallamiddag - no go rett og slett. Trenger man joggesko får man kle seg deretter og stå i det valget. Og så kan man i verste fall ta på joggisene i paraden og ta på bunadskoene når den er over. 

Skrevet

Med betennelse i hælen hadde jeg glatt gått i et par sorte tresko til bunaden😉

Anonymkode: a757b...ef5

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

det å gå inn sko er jo noe man kan gjøre hjemme og ikke kun når man har på bunad så det argumentet er på en måte ikke relevant, og om det er demping som er prolemet finnes det gel innleggsoler som har super demping for eksempel, jeg syns ikke man skal bruke en bunad til oppunder 50 000 med joggis på bena rett og slett, det er like ille som om man tar på joggesko til dress og slips og stiller opp på gallamiddag - no go rett og slett. Trenger man joggesko får man kle seg deretter og stå i det valget. Og så kan man i verste fall ta på joggisene i paraden og ta på bunadskoene når den er over. 

Dypt uenig. Jeg går ikke i treningstøy i borgertoget bare fordi føttene mine trenger joggesko til den jobben.

Jeg har ikke brodert min egen bunad for at den skal henge i skapet på 17. mai.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Men hvorfor...? 

Hvorfor syns du det er bedre at dette plagget ikke blir brukt og er forbeholdt de med lite kresne føtter? 

Som om nordmenn for 200 år siden gikk rundt i heia med vonde, upraktiske sko fordi noen hadde bestemt at det skulle være sånn? 

Skrevet

Jeg har brukt både støvletter, og vanlige svarte joggesko. Har egentlig veldig lyst på de fra Kastel, synes det ser gode ut. 

Anonymkode: 8c108...ba7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...