Katten.2.0 Skrevet søndag kl. 12:05 #21 Skrevet søndag kl. 12:05 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er nok dessverre av den konfliktskye typen, ja. Men til det andre spørsmålet, burde jeg ha merket eller følt at kondomet plutselig var borte? Anonymkode: 2bc9a...a18 Jeg har opplevde at kondomen sprekker flere ganger, og da er det jeg som har måtte informere partner om det. 2
Cam03 Skrevet søndag kl. 12:23 #22 Skrevet søndag kl. 12:23 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er nok dessverre av den konfliktskye typen, ja. Men til det andre spørsmålet, burde jeg ha merket eller følt at kondomet plutselig var borte? Anonymkode: 2bc9a...a18 Det er stor sannsynlighet for at han har gjort dette tidligere, og at det ikke har blitt oppdaget før etterpå. Og så har det antageligvis ikke hatt noen konsekvenser for ham, så derfor føler han at han kan fortsette å gjøre det. Nei, du burde ikke ha merket eller følt at kondomet ble borte i løpet av sexen. Du stolte på ham og fokuset ditt var på å nyte sexen. Dette var et valg han tok som han bør stå til ansvar for, og ikke noe du skal føle skyld for at du ikke merket. 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:43 #23 Skrevet søndag kl. 12:43 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Under et samleie der det ble enighet om bruk av kondom, klarte partner underveis når det ble byttet stilling å "lure" av seg kondomet uten at jeg verken så det eller merket det. Hadde trudd man skulle ha merket forskjellen, men det gjorde jeg ikke. Merket det først etterpå da "guffa" rant ut igjen. Kan ikke bli gravid på dette tidspunkt da. Andre som har opplevd tilsvarende? Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 2bc9a...a18 Jeg hadde anmeldt ham Eller, jeg ville nok ha klikket, da min reaksjon er fight. Så hadde vi kanskje anmeldt hverandre. Jeg ville også fortalt det til alle som potensielt kjenner ham Anonymkode: 3c7f2...fef 2
Blod Skrevet søndag kl. 12:51 #24 Skrevet søndag kl. 12:51 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvor gammel er du? Selvsagt kan man bli gravid rett før mensen!! Mindre sjans, men alltid mulig å bli gravid uansett hvor man er i syklusen. Ikke rart enkelte folk går på en smell. Anonymkode: bfb03...9a3 En angrepille utsetter eggløsning, så den vil ikke ha noe å si nå uansett.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:51 #25 Skrevet søndag kl. 12:51 Hadde sendt melding om 14 dager og gratulert han som kommende far, bare på dritt. Anonymkode: 30675...1d7 1 3
Strigiformes Skrevet søndag kl. 13:48 #26 Skrevet søndag kl. 13:48 Katten.2.0 skrev (1 time siden): Jeg har opplevde at kondomen sprekker flere ganger, og da er det jeg som har måtte informere partner om det. Og det er det bra du gjør. 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 13:56 #27 Skrevet søndag kl. 13:56 Send ham en melding om at han bør sjekke seg for gonoré, siden du "har" det. Anonymkode: c5210...d38 3 1
petterm Skrevet søndag kl. 14:00 #28 Skrevet søndag kl. 14:00 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Send ham en melding om at han bør sjekke seg for gonoré, siden du "har" det. Anonymkode: c5210...d38 Heller at han bør sjekke seg for HIV. HIV blir man ikke kvitt 1
Katten.2.0 Skrevet søndag kl. 14:33 #29 Skrevet søndag kl. 14:33 Strigiformes skrev (43 minutter siden): Og det er det bra du gjør. Det er jo en selvfølge, etter min mening. Det er jo ikke slik at man bruker kondom for moro skyld.
Snok1 Skrevet søndag kl. 19:18 #30 Skrevet søndag kl. 19:18 petterm skrev (5 timer siden): Heller at han bør sjekke seg for HIV. HIV blir man ikke kvitt Jeg vil ikke anbefale det: Psykisk vold og krenkelse: Å bevisst gi noen en alvorlig psykisk belastning, som å feilaktig tro at de har en dødelig, kronisk sykdom, kan vurderes som skremmende eller plagsom atferd, eller i verste fall psykisk vold/krenkelse av privatlivets fred (straffeloven § 266 eller § 267). 1 2
Katten.2.0 Skrevet søndag kl. 19:53 #31 Skrevet søndag kl. 19:53 Snok1 skrev (33 minutter siden): Jeg vil ikke anbefale det: Psykisk vold og krenkelse: Å bevisst gi noen en alvorlig psykisk belastning, som å feilaktig tro at de har en dødelig, kronisk sykdom, kan vurderes som skremmende eller plagsom atferd, eller i verste fall psykisk vold/krenkelse av privatlivets fred (straffeloven § 266 eller § 267). Tror du virkelig at politiet vil følge opp noe slikt? Synes en person som bevisst tar av kondomet (et overgrep) fortjener den skrekken. 2
Snok1 Skrevet søndag kl. 21:12 #32 Skrevet søndag kl. 21:12 Katten.2.0 skrev (1 time siden): Tror du virkelig at politiet vil følge opp noe slikt? Det er ikke meg som trekker av kondomet, så den vurderingen er jeg spart for.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:23 #33 Skrevet søndag kl. 21:23 Vært litt lur nå. Send han en sms og si du må sjekke deg for skjønnsykdommer pga (du) tok av kondomen underveis og at du sier i fra om du er smittet med noe. Avvent til du får svar. Når han eventuelt svarer. Så kan du skrive noe slikt som: Kan ikke tro at du tok vekk kondomen uten å si fra, hva tenkte du med? Avvent igjen…helt til han innrømmer på sms at han gjorde dette med vilje. Da har du bevis, ingen ord mot ord. Neste steg blir å anmelde. Som flere sier, han gjør nok dette mot andre også, så selv om han ikke skulle innrømme noe på sms, så hadde jeg vurdert anmeldelse. Anonymkode: 433aa...0c1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:43 #34 Skrevet søndag kl. 21:43 Gjelder dette også kvinner som lyver om at de går på prevensjon? Anonymkode: cc2a8...17a
Katten.2.0 Skrevet søndag kl. 21:51 #35 Skrevet søndag kl. 21:51 Snok1 skrev (37 minutter siden): Det er ikke meg som trekker av kondomet, så den vurderingen er jeg spart for. Jeg tror det skal godt gjøres at politiet vil vurdere det som å gå under straffeloven at man gir beskjed om at man selv er smittet med f.eks. HIV. Man sier jo ikke at vedkommende er det, kun at man selv. Smitterisikoen for HIV er vel relativt liten for menn om jeg husker rett - jeg har pleid å teste meg for alt som kan testes for.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:54 #36 Skrevet søndag kl. 21:54 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Vært litt lur nå. Send han en sms og si du må sjekke deg for skjønnsykdommer pga (du) tok av kondomen underveis og at du sier i fra om du er smittet med noe. Avvent til du får svar. Når han eventuelt svarer. Så kan du skrive noe slikt som: Kan ikke tro at du tok vekk kondomen uten å si fra, hva tenkte du med? Avvent igjen…helt til han innrømmer på sms at han gjorde dette med vilje. Da har du bevis, ingen ord mot ord. Neste steg blir å anmelde. Som flere sier, han gjør nok dette mot andre også, så selv om han ikke skulle innrømme noe på sms, så hadde jeg vurdert anmeldelse. Anonymkode: 433aa...0c1 Du vet at selv om han innrømmer dette skriftlig vil saken med 99% sikkerhet bli henlagt sant? Anonymkode: 177ab...4c6
Elaine Marley Skrevet søndag kl. 22:40 #37 Skrevet søndag kl. 22:40 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Som bruker av Kvinneguiden gjelder følgende bruksvilkår * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Elaine Marley, mod.
Fremhevede innlegg