AnonymBruker Skrevet søndag kl. 05:02 #1 Skrevet søndag kl. 05:02 Under et samleie der det ble enighet om bruk av kondom, klarte partner underveis når det ble byttet stilling å "lure" av seg kondomet uten at jeg verken så det eller merket det. Hadde trudd man skulle ha merket forskjellen, men det gjorde jeg ikke. Merket det først etterpå da "guffa" rant ut igjen. Kan ikke bli gravid på dette tidspunkt da. Andre som har opplevd tilsvarende? Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 2bc9a...a18 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 05:07 #2 Skrevet søndag kl. 05:07 Du tok vel nødprevensjon/angrepille? Anonymkode: 0dc5c...9df 5
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 05:13 #3 Skrevet søndag kl. 05:13 Dette er etter samtykkeloven per def. ett overgrep i juridisk forstand som kan medføre straff. Anonymkode: c6363...07f 18 8
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 05:15 #4 Skrevet søndag kl. 05:15 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du tok vel nødprevensjon/angrepille? Anonymkode: 0dc5c...9df Var rett før mensen, så det var ikke nødvendig Anonymkode: 2bc9a...a18
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 05:19 #5 Skrevet søndag kl. 05:19 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er etter samtykkeloven per def. ett overgrep i juridisk forstand som kan medføre straff. Anonymkode: c6363...07f Nei, det er det ikke. Men det kan være brudd på smittevernlova (risiko for overføring av seksuelle sykdommer). Anonymkode: 0dc5c...9df 7
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 05:20 #6 Skrevet søndag kl. 05:20 Anmeld han. Det er ulovlige. Han gjør det sikkert mot alle han ligger med som krever kondom. Og sjekk deg for kjønnssykdommer. Noen mennesker smitter folk med vilje. Anonymkode: 7aa6d...44a 10 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 05:24 #7 Skrevet søndag kl. 05:24 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, det er det ikke. Men det kan være brudd på smittevernlova (risiko for overføring av seksuelle sykdommer). Anonymkode: 0dc5c...9df Jo det er det. Den nye samtykkeloven (fra 2025) Med den nye loven regnes det som voldtekt dersom man har seksuell omgang med noen som ikke har samtykket til det, enten i ord eller handling. Lovdata +1 Ufrivillig endring av premisser: Dersom samtykket til sex ble gitt under den spesifikke forutsetningen at det skulle brukes kondom, vil fjerning av kondomet innebære at den videre seksuelle omgangen skjer uten gyldig samtykke. Strafferamme: Lovbrudd som faller under manglende samtykke kan straffes med fengsel i inntil 6 år. Samtykkelov.no +2 Anonymkode: c6363...07f 16 5
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 05:58 #8 Skrevet søndag kl. 05:58 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Under et samleie der det ble enighet om bruk av kondom, klarte partner underveis når det ble byttet stilling å "lure" av seg kondomet uten at jeg verken så det eller merket det. Anonymkode: 2bc9a...a18 Den falt ikke av? Anonymkode: 1d4f7...544
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:05 #9 Skrevet søndag kl. 06:05 Herregud for et tillitsbrudd! Han må du aldri treffe igjen! Anmeld ham! Anonymkode: 172c4...232 3 5
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:31 #10 Skrevet søndag kl. 06:31 Det er grunnlag for annmeldelse, men det vil jo bli ord mot ord, noe som kan gjøre det vanskelig å få han dømt. Anonymkode: 02e6a...ca4
Snok1 Skrevet søndag kl. 07:02 #11 Skrevet søndag kl. 07:02 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er etter samtykkeloven per def. ett overgrep i juridisk forstand som kan medføre straff. Anonymkode: c6363...07f Det som kalles samtykkeloven er ikke en egen lov. Det er en rekke endringer i straffelovens paragrafer rundt seksuelle overgrep som ble endret samtidig og gjennom samme vedtak i 2025.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:22 #12 Skrevet søndag kl. 07:22 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den falt ikke av? Anonymkode: 1d4f7...544 Nei, han innrømmet å ha gjort det. Men skuffelsen er så stor og tilliten er borte. Blir nok å holde seg til leketøy de neste månedene, men like greit det. Anonymkode: 2bc9a...a18 3 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:23 #13 Skrevet søndag kl. 07:23 regner med du har dumpet partneren. fy faen, ufint å lure av dongen. Anonymkode: 1d6fd...b03 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:42 #14 Skrevet søndag kl. 08:42 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Var rett før mensen, så det var ikke nødvendig Anonymkode: 2bc9a...a18 Hvor gammel er du? Selvsagt kan man bli gravid rett før mensen!! Mindre sjans, men alltid mulig å bli gravid uansett hvor man er i syklusen. Ikke rart enkelte folk går på en smell. Anonymkode: bfb03...9a3 7
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:43 #15 Skrevet søndag kl. 08:43 Anmeld! Ikke ha noen forventning om at det blir gjort noe med det, annet enn at de lagrer det på han og jeg garanterer deg at dette gjør han med mange. Mulig han ser an mennesketypene han gjør det med, og satser på at konfliktsky mennesker ikke anmelder, men hvis flere rapporterer det samme så vil han i det minste bli kaldt inn til avhør. Det kan skremme han fra å gjøre det mor andre. Anonymkode: 0dc3f...36f 5
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:50 #16 Skrevet søndag kl. 08:50 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvor gammel er du? Selvsagt kan man bli gravid rett før mensen!! Mindre sjans, men alltid mulig å bli gravid uansett hvor man er i syklusen. Ikke rart enkelte folk går på en smell. Anonymkode: bfb03...9a3 Det hjelper uansett ikke med angrepille Anonymkode: 172c4...232
TLR Skrevet søndag kl. 08:53 #17 Skrevet søndag kl. 08:53 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Anmeld han. Det er ulovlige. Han gjør det sikkert mot alle han ligger med som krever kondom. Og sjekk deg for kjønnssykdommer. Noen mennesker smitter folk med vilje. Anonymkode: 7aa6d...44a Har hørt om det og jeg synes at de som gjør det bør bli straffet.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:53 #18 Skrevet søndag kl. 08:53 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Anmeld! Ikke ha noen forventning om at det blir gjort noe med det, annet enn at de lagrer det på han og jeg garanterer deg at dette gjør han med mange. Mulig han ser an mennesketypene han gjør det med, og satser på at konfliktsky mennesker ikke anmelder, men hvis flere rapporterer det samme så vil han i det minste bli kaldt inn til avhør. Det kan skremme han fra å gjøre det mor andre. Anonymkode: 0dc3f...36f Er nok dessverre av den konfliktskye typen, ja. Men til det andre spørsmålet, burde jeg ha merket eller følt at kondomet plutselig var borte? Anonymkode: 2bc9a...a18
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:58 #19 Skrevet søndag kl. 08:58 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er nok dessverre av den konfliktskye typen, ja. Men til det andre spørsmålet, burde jeg ha merket eller følt at kondomet plutselig var borte? Anonymkode: 2bc9a...a18 Jeg merker ikke forskjell med eller uten kondom. Men jeg hadde klikka hvis vi hadde blitt enig om kondom også hadde han tatt den av. Anonymkode: 3d009...b5b 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:06 #20 Skrevet søndag kl. 09:06 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er nok dessverre av den konfliktskye typen, ja. Men til det andre spørsmålet, burde jeg ha merket eller følt at kondomet plutselig var borte? Anonymkode: 2bc9a...a18 Nei, de fleste kvinner merker ikke forskjell. Anonymkode: 54149...936
Fremhevede innlegg