Gå til innhold

Solomor

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner (til) en håndfull damer som har gjort dette på egenhånd. De har fram til morsrollen hatt stabile liv, gode jobber og fast inntekt, og alle har et relativt tett nettverk som har stilt opp når det trengtes. Gjennom jobb har jeg også møtt noen solomødre som har fått barn alene og relativt sent i livet, av «personlige grunner». De har slitt mye, gamle psykiske vansker har kommet til overflaten igjen, og de har trengt hjelp av det offentlige. De har til sammenligning hatt mindre stabile liv før barnet kom, har dårligere peronlige relasjoner, og har kanskje ikke vært i stand til å gjøre gode, kritiske vurderinger av hvorvidt å bli forelder alene var lurt.

Du vet best selv hvilken «kategori» du er i.

Anonymkode: 7bb4e...84c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg kjenner (til) en håndfull damer som har gjort dette på egenhånd. De har fram til morsrollen hatt stabile liv, gode jobber og fast inntekt, og alle har et relativt tett nettverk som har stilt opp når det trengtes. Gjennom jobb har jeg også møtt noen solomødre som har fått barn alene og relativt sent i livet, av «personlige grunner». De har slitt mye, gamle psykiske vansker har kommet til overflaten igjen, og de har trengt hjelp av det offentlige. De har til sammenligning hatt mindre stabile liv før barnet kom, har dårligere peronlige relasjoner, og har kanskje ikke vært i stand til å gjøre gode, kritiske vurderinger av hvorvidt å bli forelder alene var lurt.

Du vet best selv hvilken «kategori» du er i.

Og dette gjelder i grunn alle mødre tenker jeg. De som i utgangspunktet har gode stabile liv, gode jobber og ok inntekt og bra nettverk de takler selvsagt overgangen til morsrollen bedre.

Anonymkode: 868da...52d

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hei! Hva tenker dere om å bli solomor (få barn alene ved hjelp av donor) for et barn eller to? Tror dere det er mye mer krevende enn å ha en partner? 

Anonymkode: 8cd17...b18

Nei så langt ifra. Er alenemamma 100% - og livet mitt er enklere enn de jeg kjenner sitt, med samboer. 

De gjør ikke annet enn å irritere seg over mannen, eller klage😅 skuffelser på skuffelser, diskusjoner om oppdragelse, tomme løfter, osv. 

Jeg har bare meg og barnet å tenke på. Ingen som har noe de skulle sagt, ingen å krangle med, ingen som kan komme med tomme løfter om å stå opp med barnet, ingen andre sitt rot. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Og dette gjelder i grunn alle mødre tenker jeg. De som i utgangspunktet har gode stabile liv, gode jobber og ok inntekt og bra nettverk de takler selvsagt overgangen til morsrollen bedre.

Anonymkode: 868da...52d

Absolutt. Men jeg ville jo i utgangspunktet tenkt at å få barn med donor er et mye mer veloverveid valg, enn barn med partner, som kan skje uten noen form for planlegging. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...