Natttåke Skrevet 17. april #21 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorvidt du har ansatt noen som helst, er kun din påstand. Jeg hadde aldri tatt irrlevante jobber til utdannelsen jeg har tatt. Faren for å bli værende der, er altfor stor. Anonymkode: af37d...dec Og åpenbart en kranglete personlighet. Ok. Jeg gir opp om du er ts. 3
AnonymBruker Skrevet 17. april #22 Skrevet 17. april Natttåke skrev (3 minutter siden): Og åpenbart en kranglete personlighet. Ok. Jeg gir opp om du er ts. Det er neppe å krangle å si meningen sin. Anonymkode: af37d...dec
AnonymBruker Skrevet 17. april #23 Skrevet 17. april Hvorfor søker du ikke på offentlige stillinger? Hva lever du på nå egentlig? Anonymkode: 6e296...8a8 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #24 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorvidt du har ansatt noen som helst, er kun din påstand. Jeg hadde aldri tatt irrlevante jobber til utdannelsen jeg har tatt. Faren for å bli værende der, er altfor stor. Anonymkode: af37d...dec Så da er alternativet å leve av luft? Anonymkode: 201df...33f 3
AnonymBruker Skrevet 17. april #25 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så da er alternativet å leve av luft? Anonymkode: 201df...33f Nei. Anonymkode: af37d...dec
AnonymBruker Skrevet 17. april #26 Skrevet 17. april Hvorfor søker du ikke offentlig stillinger? Du er nødt til å skaffe deg erfaring fra hva dom helst i arbeidslivet, om det så er Narvesen eller bhg. Så bør du supplere med frivillig arbeid for p skaffe referanser og viser at du evner sosiale settinger. Jeg hadd aldri ansatt noen uten arbeidserfaring npr de ter flust av folk med erfaring, engasjement og referanser. Anonymkode: fa996...c32 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #27 Skrevet 17. april Natttåke skrev (17 minutter siden): Og åpenbart en kranglete personlighet. Ok. Jeg gir opp om du er ts. Du ser fra anonymkoden om det er meg (TS) eller ikke. Det er ikke meg Anonymkode: daa89...9c4
Natttåke Skrevet 17. april #28 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du ser fra anonymkoden om det er meg (TS) eller ikke. Det er ikke meg Anonymkode: daa89...9c4 Ok, takk. Da beklager jeg. Da vet jeg hvordan jeg ser dette.
AnonymBruker Skrevet 17. april #29 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor søker du ikke offentlig stillinger? Du er nødt til å skaffe deg erfaring fra hva dom helst i arbeidslivet, om det så er Narvesen eller bhg. Så bør du supplere med frivillig arbeid for p skaffe referanser og viser at du evner sosiale settinger. Jeg hadd aldri ansatt noen uten arbeidserfaring npr de ter flust av folk med erfaring, engasjement og referanser. Anonymkode: fa996...c32 Andre søkere på offentlige stillinger kan be om utvidet søkerliste og få det som er på CV. Jeg er ikke interessert i å brette ut at jeg ikke har arbeidserfaring. Det er skam nok å sende CV til arbeidsgivere. Anonymkode: daa89...9c4
AnonymBruker Skrevet 17. april #30 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Andre søkere på offentlige stillinger kan be om utvidet søkerliste og få det som er på CV. Anonymkode: daa89...9c4 Ingen bryr seg. Untatt du. Anonymkode: 201df...33f 4
AnonymBruker Skrevet 17. april #31 Skrevet 17. april Alice123 skrev (56 minutter siden): Du må bygge CV, du har ikke råd til å ikke søke på offentlige stillinger. Eller noen stillinger, verv, eller whatever annet. Såvidt jeg forstår HI, har du en blank CV, er i en alder som tilsier at du burde hatt en CV, og har tatt dårlig strategiske valg når du var i en (livs)situasjon hvor du burde bygget CV. Tenk selv. Bedrift AS har 96 søkere som er like (akademisk) kompetent som deg, men i tillegg kan de 96 vise til arbeidserfaring, erfaring fra organisasjonslivet og/eller frivillige verv (med all den kompetansen som kommer gjennom slike verv). At du stiller med blank CV i din alder (etc.) viser også at "her er det noe bakom", og videre viser at du har tatt dårlige valg ved å ikke ta grep for å bygge CV når du kunne (ikke søke rubb og stubb av sommerjobber, ikke innvolvere deg i studentopplegg, ikke søke relevant arbeid før det var for sent, ikke ta frivillige verv, etc.). Hvorfor skal Bedrift AS velge deg da, med mindre den ansattansvarlig har et gamlingprolem og har et masochistisk forhold til å gamble med dårlige odds? Jeg kjenner flere som i sine bedrifter behandler lærling-søknader (altså yrkesfagelever som søker om å være lærling hos dem). Det første, og avgjørende, de ser på (etter selve søknaden) er gym-karakteren. For som de sier, alt annet kan læres, men gymkarakteren reflekterer som regel i hvilkeb graf de tar initiativ, hvordan de samarbeider, og hvordan de "står på". Og denne kommentaren underbygger at jeg tenker slike som meg ikke har forutsening til å ta høyere utdanning. Hvordan mener du at jeg skal kunne få meg relevant erfaring i situasjonen jeg er i? Jo lengre tid det går, jo verre blir det å få seg jobb innen utdanningen. Du fokuserer på alt det negative jeg ikke har, at jeg ikke har involvert meg i studentopplegg når det er et fåtall studenter som faller utenfor det sosiale på universitetet og følgelig må slite med det til og med når de skal søke jobb. At jeg ikke har fått internship, fordi de krevde engasjement i linjeforening til det også eller i det minste deltidsjobb. Jeg fikk ikke relevant sommerjobb, valget om å ikke ta en annen type sommerjobb har andre årsaker som jeg ikke vil dele selv om jeg er anonym. Basert på din kommentar, er jeg en lost case. Jeg ville bare høre her om noen hadde vært i min situasjon og likevel klart å få relevant jobb senere. Anonymkode: daa89...9c4
AnonymBruker Skrevet 17. april #32 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Andre søkere på offentlige stillinger kan be om utvidet søkerliste og få det som er på CV. Jeg er ikke interessert i å brette ut at jeg ikke har arbeidserfaring. Det er skam nok å sende CV til arbeidsgivere. Anonymkode: daa89...9c4 Og så? Anonymkode: 62289...081 3
AnonymBruker Skrevet 17. april #34 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Og denne kommentaren underbygger at jeg tenker slike som meg ikke har forutsening til å ta høyere utdanning. Hvordan mener du at jeg skal kunne få meg relevant erfaring i situasjonen jeg er i? Jo lengre tid det går, jo verre blir det å få seg jobb innen utdanningen. Du fokuserer på alt det negative jeg ikke har, at jeg ikke har involvert meg i studentopplegg når det er et fåtall studenter som faller utenfor det sosiale på universitetet og følgelig må slite med det til og med når de skal søke jobb. At jeg ikke har fått internship, fordi de krevde engasjement i linjeforening til det også eller i det minste deltidsjobb. Jeg fikk ikke relevant sommerjobb, valget om å ikke ta en annen type sommerjobb har andre årsaker som jeg ikke vil dele selv om jeg er anonym. Basert på din kommentar, er jeg en lost case. Jeg ville bare høre her om noen hadde vært i min situasjon og likevel klart å få relevant jobb senere. Anonymkode: daa89...9c4 Du er ikke en lost case, men du må bare jobbe litt hardere og bruke litt mer tid. Bygg CV en din nå, start med frivillig arbeid. Og ikke bry deg om noen andre ber om utvidet spøkeligste søkerliste og ser cv’ en din hvis du søker jobb i det offentlige - det er ikke flaut og betyr ingenting. Ikke gi opp, jeg ber om andre som har fått jobb med tynn CV, men ikke uten at de først har fått en mindre relevant jobb og/eller gjort noe frivillig arbeid eller tatt noen verv i en organisasjon. Anonymkode: c8a9a...d33 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #35 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og så? Anonymkode: 62289...081 Det er personlig informasjon og ikke noe andre trenger innsyn i. Det er ikke verdt det når offentlige stillinger har mange søkere og sannsynlighetet for at jeg blir ansatt er lav. Som oftest har de allerede en kandidat, men må lyse ut stillingen. Anonymkode: daa89...9c4
AnonymBruker Skrevet 17. april #36 Skrevet 17. april Tanuki skrev (3 minutter siden): men hva er du utdannet i TS? Jeg har MSc og det er ofte portvakter der jeg kan jobbe, mer ønsker jeg ikke å si. Anonymkode: daa89...9c4
Tanuki Skrevet 17. april #37 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har MSc og det er ofte portvakter der jeg kan jobbe, mer ønsker jeg ikke å si. Anonymkode: daa89...9c4 hva med å jobbe som lærervikar? 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #38 Skrevet 17. april Jeg skjønner du har en sivinggrad, trolig fra NTNU, ut fra kommentaren om praksiskrav. Nå er det mange år siden jeg var ferdig, men det var alltid noen med tom CV og det gikk seg til, til slutt. Søk sommerjobber i gokk - smelteverk i Glomfjord om så er. Vær ærlig om at du ønsker arbeidserfaring og også er på jakt etter fast jobb. Vi bruker ofte sommerjobber for å screene etter kandidater og har også tatt inn folk etter studiet om de har passende profil på fag (selskap i oljebransjen). Men generelt - offermentaliteten må bort. Finn frem positiv energi og legg bort skammen - det vil skremme enhver arbeidsgiver. Anonymkode: 58fed...e15 2 4
AnonymBruker Skrevet 17. april #39 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er personlig informasjon og ikke noe andre trenger innsyn i. Det er ikke verdt det når offentlige stillinger har mange søkere og sannsynlighetet for at jeg blir ansatt er lav. Som oftest har de allerede en kandidat, men må lyse ut stillingen. Anonymkode: daa89...9c4 Private har enda flere søkere og har mulighet til å ta seg mere frihet. Du kan ikke være fin på det. Det er mange flotte stillinger i det offentlige og du vet aldri om du kan ha flaks. Bare søk på alt. Anonymkode: 62289...081 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #40 Skrevet 17. april Natttåke skrev (54 minutter siden): Hvorfor er du uenig i det da? Det viser vilje, bygger cv og bygger referanser, og det trenger du. Når jeg har ansatt har jeg sett på vilje til å ta jobber, fremfor de som venter ut drømmejobben. Og når vi ansetter vektlegger vi relevant kunnskap og personlig egnethet mer enn hvorvidt noen har sjekket inngangsbilletter til festivaler om sommeren eller snudd pølser på Circle K, så her er det ingen fasit. Anonymkode: 6fc12...cf5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå