AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #21 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Nei, man kan ikke forvente at et barn skal elske en selv over alt på jord. Det er en rosenrød fantasi og et alt for stort ansvar for et barn. Det er også et rimelig narsissistisk utgangspunkt for å få barn. Hvis du virkelig står i samme situasjon selv så er det faktisk kynisk, ikke bare naivt å forespeile TS noe du vet ikke er tilfelle. Skal man ha barn bør man ha et solid fundament og støtte, Hvis TS ikke har et slikt fundament så bør enhver ansvarlig person som vet hva det krever å ha barn oppfordre henne til å få støttepersoner på banen som kan hjelpe henne. For hun kan være i trøbbel. Da skal hun ikke dulles inn i at barnets kjærlighet kommer til å være alt hun trenger og dette går så bra så. TS trenger hjelp, ikke falske løfter fra noen som er over alle hauger når ting blir verre. Anonymkode: 33934...e66 Jeg er ikke i samme situasjon som ts, men jeg er i samme situasjon som personen som uttrykte at de har en tenåring med utfordringer. Men uansett: barn er programmert til å elske og være avhengig av foreldrene sine, det handler om barnets overlevelse. Barn som lever med en voldelig foreleder er fortsatt veldig lojal og glad i forelderen sin (inntil en viss alder hvertfall). Og jeg føler du misforstår meg litt med vilje: man skal selvfølgelig ikke få barn fordi man vil ha noen som elsker en, det har jeg heller aldri sagt. Det jeg viser til i hovedinnlegget mitt er den gode følelsen som er mellom forelder og barn når man har en god tilknytning. Det er ikke egoistisk, det er biologi, og er hva som driver oss til å ønske å gjøre godt for barna våre. Og som noen har påpekt så går det ikke sånn for alle, og det er trist og tungt. Men det er også noe man kan og bør søke hjelp for. Anonymkode: 6dbca...651 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #22 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva i alle dager gjorde han på barsel som gjorde at barnevernet ble kobla inn? At barnevernet kobles inn på barsel, er ganske ekstremt, det skjer stort sett bare hos narkomane og andre med virkelig store problemer. Barnevernet kommer ikke fordi mor og far har en krangel på barsel... Hvis denne fyren faktisk er så gæren at barnevernet har blitt kobla inn, må du jo oppsøke hjelp og komme deg vekk fra ham. Anonymkode: 22bd9...870 Husker denne tråden. Han som kranglet med alle leger, jordmødre, osv..... Visste barnevernet ble koblet inn, kjekt å se hun er tilbake og blåser ut litt ♥️... Anonymkode: 246e2...bf8
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #23 Skrevet 3 timer siden Er det du som hadde den tråden der mannen kranglet så mye på barsel og nektet MME osv? Hvorfor følger du ikke heller opp den tråden i stedet for å opprette nye for å beklage deg, og så ikke følge opp? Det er utrolig irriterende og du stjeler faktisk av andres tid, fea folk som prøver å gi deg gode råd. Og så vidt jeg husker fra den tråden så svarte du ikke noe særlig der heller, du bare skrev helt tilfeldig her og der uten å følge opp. Barnet er nyfødt og er avhengig av mor. Det du gjør da er at du går fra mannen, og så struper du så mye kontakt mellom far og barn som overhode mulig. Om så, flytt. Hvis du har familie større/bedre nettverk et annet sted så flytter du dit. Han kan nekte deg på papiret, men ikke i praksis. Og etterhvert som tiden går er det ikke mye han får gjort. Det er ingen (barnevern/politi) som drar avgårde og henter en nyfødt fra (en oppegående) mor for å levere til far. Har du ellers normale kognitive evner og ressurser, eller har faktisk far en sak fordi du fremstår/er med lave mentale evner og ressurser? Det er faktisk relevant. For normalt sett skal den ene forelderen (i dette tilfellet mor) klare greit å parere den andre (i dette tilfellet far) når far er så tøvete. Og når barnevernet ble koblet på er det jo fordi sykehuspersonalet så at du ikke hadde ressurser til å parere far. Var det unntakstilstand eller normaltilstand? Anonymkode: 93134...8cb
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #24 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er det du som hadde den tråden der mannen kranglet så mye på barsel og nektet MME osv? Hvorfor følger du ikke heller opp den tråden i stedet for å opprette nye for å beklage deg, og så ikke følge opp? Det er utrolig irriterende og du stjeler faktisk av andres tid, fea folk som prøver å gi deg gode råd. Og så vidt jeg husker fra den tråden så svarte du ikke noe særlig der heller, du bare skrev helt tilfeldig her og der uten å følge opp. Barnet er nyfødt og er avhengig av mor. Det du gjør da er at du går fra mannen, og så struper du så mye kontakt mellom far og barn som overhode mulig. Om så, flytt. Hvis du har familie større/bedre nettverk et annet sted så flytter du dit. Han kan nekte deg på papiret, men ikke i praksis. Og etterhvert som tiden går er det ikke mye han får gjort. Det er ingen (barnevern/politi) som drar avgårde og henter en nyfødt fra (en oppegående) mor for å levere til far. Har du ellers normale kognitive evner og ressurser, eller har faktisk far en sak fordi du fremstår/er med lave mentale evner og ressurser? Det er faktisk relevant. For normalt sett skal den ene forelderen (i dette tilfellet mor) klare greit å parere den andre (i dette tilfellet far) når far er så tøvete. Og når barnevernet ble koblet på er det jo fordi sykehuspersonalet så at du ikke hadde ressurser til å parere far. Var det unntakstilstand eller normaltilstand? Anonymkode: 93134...8cb Hun er nybakt mor i en krevende situasjon - og du er snurt for at hun ikke følger opp tråden?! Kom igjen da... Anonymkode: f1e08...540 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #25 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sitter her med en liten baby på noen mnd. Hadde gledet meg sånn til dette. Innser at jeg ikke kjente mannen godt nok og skulle helst vært foruten han. Barnevernet ble koblet inn pâ sykehuset fordi vi hadde konflikter på barsel ( dvs han laget dem ) har vært på så mange møter i barseltiden og er helt tom for krefter. Angrer dypt på at jeg fikk barn med denne mannen .. trøster meg med at jeg ikke er ung , men alikevel fælt. Savner mitt gamle liv. Anonymkode: f5e19...ccf Det går an å adoptere bort ungen om du savner det gamle livet ditt Anonymkode: a7879...b88
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #26 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun er nybakt mor i en krevende situasjon - og du er snurt for at hun ikke følger opp tråden?! Kom igjen da... Anonymkode: f1e08...540 Nei, haha absolutt ikke snurt fordi hun ikke fulgte opp tråden som sådan. Det handler om at det er så mange som oppretter tilfeldige tråder om samme tema som gjør at man ikke får den røde tråden med mindre man tilfeldigvis har sett de andre trådene. Og når man mister informasjon mister man også nyanser, og da kan rådene man gi bli helt feil. I tillegg til at far åpenbart er en idiot, så er det påfallende at mor ikke klarte å håndtere far i det hele tatt, i den grad at helsepersonell måtte koble på barnvernet, og det gjør jo at man kan begynne å lure på ressursene og omsorgsevnene til begge foreldrene. Og det er jo så klart relevant når man skal gi råd. Og det er derfor jeg spør om det var normaltilstand eller unntakstilstand. Jeg mener ikke at mor skal være en slags "the mentalist" som skulle klare å styre fars tanker, holdninger og handlinger, men de fleste av oss andre hadde rett og slett i de prekære og vanskelige situasjonen sørget for at noen (ansatte) kastet han ut fra barsel og nektet han adgang igjen. Og selvfølgelig ikke hatt et forhold eller bodd sammen med han i etterkant. Anonymkode: 93134...8cb
GammelKaktus Skrevet 3 timer siden #27 Skrevet 3 timer siden Tenker det er helt ok i din situasjon å angre på faren til barnet, shit happens. Forhåpentligvis så vil du klare å komme deg mer ovenpå følelsesmessig slik at du klarer å sette pris på at du fikk dette barnet. Er jo ikke rart at du har det som du har det når ting ble som de ble med denne mannen og ikke minst at det ble slik mens du ennå var på barsel. Er forståelig at man blir litt oppgitt av egen situasjon når det ikke ble helt som du hadde tenkt og planlagt. Kanskje prate med noen profesjonelle slik at du kan jobbe med dette så du ikke lar det gå utover barnet ditt, babyer får med seg stemningen rundt de. Og som en over sier så er det jo alternativer om du virkelig mener at du angrer og ikke vil være mamma,
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #28 Skrevet 3 timer siden Og TS: Husk at det er ikke nødvendigvis barnet du angrer på, det er faren til barnet. Det henger jo sammen, men forsøk å huske på det. Ikke si til deg selv at du angrer på barnet osv. Si til deg selv at du angrer på faren. Det handler litt om at man begynner til slutt å tro på ting om man sier/hører det ofte nok, og da er det viktig at du er presis rundt tankene/følelsene. Du angrer på faren. Og det er ikke rart. Anonymkode: 93134...8cb
AnonymBruker Skrevet 13 minutter siden #29 Skrevet 13 minutter siden Bv ønsker at begge går til psykolog. Jeg har takket ja , far har takket nei og mener han har ingen problemer .. Anonymkode: f5e19...ccf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå