Orillsen7 Skrevet 16. april #1 Skrevet 16. april Hei, har en sønn som klør seg til blods i hodebunnen omtrent hver natt. Føler vi tar prøvd det meste- forskjellige typer shampooer som skal passe til tørr og sensibel hodebunn, shampoo mot flass, shampoo uten parfyme- alt i shampoo katogorien. Legen har gitt ham Locoid Crelo® 0,1%, men han sier det ikke virker. Konsistensen på produktet gjør at han klør seg mindre fordi han ikke vil ta i det, men det klør sier han. Er det noen som har noen gode tips til hva vi kan gjøre/prøve ut? Synes det er fortvilende at han skal plages så mye av dette.
AnonymBruker Skrevet 4. juni #2 Skrevet 4. juni Kanskje legen kan se på hodebunnen? Jeg klør og ofte og mye for jeg har seboreisk eksem. Jeg bruker fungoral for det. Men er ikke sikkert han har det men kanskje noe annet? Anonymkode: 25213...41a 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #3 Skrevet 4. juni Kanskje det hjelper å barbere hodet, og få skrubbet hodebunnen. Anonymkode: db063...e68
AnonymBruker Skrevet 5. juni #4 Skrevet 5. juni mMmma har hatt seboreisk eksem og slitt i årevis, og prøvd det meste. Hatt store kaker i hodebunnen i årevis, og begynte for noen år siden på Romega, tre kapsler for dagen. Ikke den det står hjerne på, den dyreste av dem. Det koster en del, du får det på apoteket. Hun har veldig god effekt av det. Blitt veldig mye bedre etter hun begynte med det. Les litt om det. Anonymkode: 61504...61d
AnonymBruker Skrevet 5. juni #5 Skrevet 5. juni Orillsen7 skrev (På 16.4.2026 den 21.14): Hei, har en sønn som klør seg til blods i hodebunnen omtrent hver natt. Føler vi tar prøvd det meste- forskjellige typer shampooer som skal passe til tørr og sensibel hodebunn, shampoo mot flass, shampoo uten parfyme- alt i shampoo katogorien. Legen har gitt ham Locoid Crelo® 0,1%, men han sier det ikke virker. Konsistensen på produktet gjør at han klør seg mindre fordi han ikke vil ta i det, men det klør sier han. Er det noen som har noen gode tips til hva vi kan gjøre/prøve ut? Synes det er fortvilende at han skal plages så mye av dette. Fikk vite vis hudpleieklinikk at jeg har seborisk eksem. Det finnes produkter som fjerner det ganske mye. Anonymkode: 88e3e...3d9
AnonymBruker Skrevet 5. juni #6 Skrevet 5. juni Jeg klødde mye i hodebunnen den gangen jeg brukte shampoo mef sulfater. Måtte kutte shampoo ut en lang periode og lage maske av aloevera gele, så skylle ut og bruke det litt som shampoo etter 10 minutter. Anonymkode: 633af...ccb
alfathealfa Skrevet 5. juni #7 Skrevet 5. juni Dersom dere har fått et reseptpliktig legemiddel som ikke virker ville jeg tatt en tur til legen, igjen. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå