AnonymBruker Skrevet 15. april #1 Skrevet 15. april Skal i konfirmasjon til niese, og hun ønsker seg penger, hva er vanlig gavesum for tida? Anonymkode: 82e86...5f9
AnonymBruker Skrevet 15. april #2 Skrevet 15. april Vi gir 1500 - det er ingen ting som er "vanlig". Summen varierer etter normer, økonomi og hvor mange man har å gi til Anonymkode: b2b98...de3
AnonymBruker Skrevet 15. april #3 Skrevet 15. april Tantebarnet mitt ga jeg 1000kr og et smykke. Men nå har jeg et godt forhold til henne. Anonymkode: b133b...e38 2
AnonymBruker Skrevet 15. april #4 Skrevet 15. april 500 er vanlig fra onkler og tanter. Anonymkode: e2fde...e91 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. april #5 Skrevet 15. april Jeg og min mann gav 5000 kr til vår nevø. Det er fordi vi har råd til det, og vi har ikke så mange, så vi skal klare å punge ut med det til de to andre også når den tid kommer. Anonymkode: e5ece...300
FrkSolsikke Skrevet 15. april #6 Skrevet 15. april Enig, vanskelig. Her gir vi 500,- til naboer/ barn av venner, og så høyere hvis det er nær familie: 2000,- til nieser/nevøer. 2
AnonymBruker Skrevet 15. april #7 Skrevet 15. april Jeg gir 3000kr til min niese som konfirmeres før sommeren. (Ga det samme til broren som konfirmerte seg i fjor). Vi har bare fire tantebarn, så ikke så mange konfirmasjoner. Anonymkode: 94d8d...7b6
AnonymBruker Skrevet 15. april #8 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal i konfirmasjon til niese, og hun ønsker seg penger, hva er vanlig gavesum for tida? Anonymkode: 82e86...5f9 1500-2000 Anonymkode: 0dffb...8a1 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #9 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 time siden): 500 er vanlig fra onkler og tanter. Anonymkode: e2fde...e91 Nei virkelig ikke Anonymkode: 0dffb...8a1 6
AnonymBruker Skrevet 15. april #10 Skrevet 15. april 1000-1500 til nieser/nevøer er vanlig, høyere heller ikke helt uvanlig. Anonymkode: d0eb4...956 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #11 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 time siden): 500 er vanlig fra onkler og tanter. Anonymkode: e2fde...e91 Det er det vi gir til naboer som konfirmeres her hos oss. Anonymkode: 94d8d...7b6 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #12 Skrevet 15. april Til min søsters sønner ga vi 1000 kr + en liten gave. De er to stykker, til min manns nieser og nevøer har vi gitt 600 kroner, men de er 8 stykker totalt. I tillegg må vi reise langt for alle konfirmasjonene og for noen må vi bo på hotell. Anonymkode: 305e1...0f0
AnonymBruker Skrevet 15. april #13 Skrevet 15. april Gi etter hva lommeboken din har råd og mulighet til, ikke hva som er vanlig for andre. Jeg har gitt tusen kroner til mine to eldste tanteunger, men må gå ned litt i sum på resten av gjengen fordi alt er blitt så dyrt (er uføretrygdet). Og innen høstens konfirmasjon er det sikkert blitt enda dyrere pga mulig renteøkning… Anonymkode: 3bd4e...0b9 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #14 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): 500 er vanlig fra onkler og tanter. Anonymkode: e2fde...e91 Nei, det er det ikke! 500 kr var avtalt sum da jeg konfirmerte meg på midten av 90-tallet. Vi har en svær familie og var over 20 søskenbarn, så der avtalte de en sum så alle skulle gjøre likt overfor nieser/nevøer. I dag er dette altfor lite. Anonymkode: 69260...f06 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #15 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei virkelig ikke Anonymkode: 0dffb...8a1 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er det ikke! 500 kr var avtalt sum da jeg konfirmerte meg på midten av 90-tallet. Vi har en svær familie og var over 20 søskenbarn, så der avtalte de en sum så alle skulle gjøre likt overfor nieser/nevøer. I dag er dette altfor lite. Anonymkode: 69260...f06 Jo, for de som ikke har all verdens økonomi er fem hundre kroner helt ypperlig å gi! Ikke alle har råd til å gi vekk mye i pengegaver! Anonymkode: 3bd4e...0b9 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. april #16 Skrevet 15. april Kommer litt an på hvor stor familie dere er. Hvor mange tantebarn, har dere blitt enig om en sum? Vi søsken ble enig om 2000 til beise og nevøer. Da har alle gitt likt. synes det er greit å bli enig om en sum. utover det hvis en ikke har en stor flokk må en se an lommeboka. Men 1000 kr mener jeg er minimum fra tante og onkler. Men det er min subjektive mening. Folk må gjøre det som er riktig i sine familier Anonymkode: 3d1d6...f67
AnonymBruker Skrevet 15. april #17 Skrevet 15. april Jeg har gjort det klart for alle våre gjester at man gir det man har råd og lyst til. Det er veldig ulik økonomi blant onkler og tanter, noen gjester har reist langt (fra utlandet), andre kommer med banen. Alt blir satt pris på, ingen skal rynke på nesa enten det er en blomst, eller flere tusenlapper. Fordi konfirmanten sparer til førerkort er penger alltid kjekt, men ikke noe krav. Jeg har foreslått at hun kan sette opp noen ønsker for dem som ikke liker å gi penger, så slipper hun å få noe tilfeldig som kanskje ikke er hennes stil. Anonymkode: ee7c8...573 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #18 Skrevet 15. april Hvem gir man 200 kr til? Anonymkode: b8aa7...05c 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #20 Skrevet 15. april Mine nieser har fått gave til verdi av rundt 2000kr hver. Anonymkode: 9ea37...c53
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå