AnonymBruker Skrevet 14. april #1 Skrevet 14. april Utenom en potet variant og saus? Anonymkode: 4253f...829
AnonymBruker Skrevet 14. april #2 Skrevet 14. april Jeg vil ha en god salat og en god saus. Ingen poteter, men gjerne bakte rotgrønnsaker. Anonymkode: 8eedf...3d4 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #3 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Utenom en potet variant og saus? Anonymkode: 4253f...829 Eks stekt sopp, stekt paprika. Anonymkode: 26a8a...c46 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #4 Skrevet 14. april Hjemmelagde, tykke, sprø utenpå og myke inni, søtpotetfries. Hjemmelaget, godt krydret bernaise. Anonymkode: 5edd1...d1a 5
AnonymBruker Skrevet 14. april #5 Skrevet 14. april Vi bruker gratinerte fløtepoteter, kokt brokkoli og hvitløkssmør. Noen ganger peppersaus i tillegg. Grillet asparges og maiskolbe er også godt til. Anonymkode: d6805...fea 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #6 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hjemmelagde, tykke, sprø utenpå og myke inni, søtpotetfries. Hjemmelaget, godt krydret bernaise. Anonymkode: 5edd1...d1a Hjelper ikke at den er hjemmelaget. Bernaise på biff er ulovlig! Anonymkode: 73bb6...046 3
K.B. Skrevet 14. april #7 Skrevet 14. april Chimicurry. Ellers så er det litt case by case basis, men konfiserte tomater og grillet asparges er en klassiker. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #8 Skrevet 14. april Stekt asparges Moren min skjærte løk, paprika og gulrot i tynne strimler og stekte det sakte til det ble karamellisert og mykt. Får det ikke like godt til selv, men det var nydelig til elgbiff. Lager ofte maisstuing eller gulrotkrem til Anonymkode: ebd4e...d43 2
AnonymBruker Skrevet 14. april #9 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hjelper ikke at den er hjemmelaget. Bernaise på biff er ulovlig! Anonymkode: 73bb6...046 Ikke meg du siterer, men vis meg den loven at det er ulovlig. Anonymkode: 3043e...1ec 8
AnonymBruker Skrevet 14. april #10 Skrevet 14. april Vi bruker av sauser hjemmelaget bearnaise saus, peppersaus, rødvinsaus og vilt saus ut fra vi ønsker av smakt Så bytter vi på med å bruke kokt potet, ovnsstekte potet, pomfrie, potetstappe og ris Av annet tilbehør Løk, sopp og gulrot stekt Løk, asparges, Brokkoli, blomkål, gulrot (ovnstekt) Salat Vi bruker kun elgkjøtt Anonymkode: 7e069...614 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #12 Skrevet 14. april Jeg liker å variere saus og potet. Feks rødvinssaus, bernaise, kryddersmør (ved grilling), soppsaus. Variere med bakt potet, potetbåter, fries, fløtegratinerte poteter, urtebakte småpoteter. På sommeren er det godt med grillet mais og tomat til. Ellers varierer jeg med alt fra picco de gallo, brokkoli, salat (ruccola, cherrytomater, agurk, rødløk), stekt sopp, maisstuing, spinatstuing, stekt paprika og sopp. Anonymkode: 71919...b97 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #13 Skrevet 14. april Sopp, asparges eller brokkoli, i tillegg til potet og saus 😚👌🏻👌🏻👌🏻 Anonymkode: 65af3...95b 2
Sonit Skrevet 14. april #14 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hjelper ikke at den er hjemmelaget. Bernaise på biff er ulovlig! Anonymkode: 73bb6...046 Noe mer klassisk fra det franske kjøkken finnes vel ikke 5 2
AnonymBruker Skrevet 14. april #15 Skrevet 14. april Kylling så jeg får noe å spise. Ellers Kryddersmør med gressløk. Anonymkode: 2b408...e82 2
AnonymBruker Skrevet 14. april #16 Skrevet 14. april Varierer litt etter humør - men favoritten er grønne bønner og bearnaise. Pommes frites til. Bearnaise er litt styr, så noen ganger blir det peppersaus, helst med grønnpepper - da utkok av panna, litt eddik, sjalottløk, mye pepper og kokt sammen med fløte. Noen ganger lager jeg en whiskysaus, nokså lik, men med mindre pepper. Er jeg lat kan det bli kryddersmør eller rett og slett bare en litt flytende soppstuing, smakt til med tørka steinsopp. Anonymkode: ea252...836 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #17 Skrevet 14. april Brokkolini, potetbåter og gullsmør (smør med gochujang) Anonymkode: c3b23...39f 2
AnonymBruker Skrevet 14. april #18 Skrevet 14. april Sellerirotpuré ved siden av. Finhakket sylteagurk oppå biffen, gratinert med burgerost av cheddartypen. Det blir en flott, tredelt fargekombinasjon med kjøttet som basis. Selleripureen gir støtte og volum. Lag gjerne en brun saus til, men har du ikke tid vil vanlig sweet chili saus fra kjøleskapet kle det meste. Her gir det jo også enda et festlig fargeelement. Anonymkode: d32ef...375 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #20 Skrevet 14. april Hjemmelaget soppstuing, og enten maiskolbe eller maisstuing. Men ikke begge typene stuing til samme måltid 😁 Anonymkode: f40db...17b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå