AnonymBruker Skrevet 15. april #41 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er helt vilt, men jeg er som sagt, ikke overrasket. Derfor er det viktig å advare mot denne profesjonen nå. Folk utdanner seg til store problemer etter 6 år slik situasjonen er blitt. Hele markedet for profesjonen har virkelig blitt snudd opp og ned på kun noen få år og det har i stor grad gått under radaren i nyhetsbildet fordi vi hadde pandemien i mellomtiden og da er man mye mer opptatt av hvor mange sykepleiere og leger man har tilgjengelig. Ser også at utover det at UiA og UiS skal flomme markedet med enda flere psykologer, så planlegger det såkalte "universitetet" som inntil nylig var en høyskole, nemlig "Innlandet" å sette i gang og produsere enda flere psykologer fra og med august 2028. https://www.khrono.no/psykologisoknad-er-levert-en-milepael-sier-rektor/1023487 Det SSB advarer imot, blir dermed enda verre fremover. UiA og UiS = august 2026 Innlandet = august 2028 Anonymkode: 0f134...5a5 Det UINN driver med er helt uforståelig for meg. Dette blir kjempedyrt for dem, og jeg kan ikke skjønne at dette er noe de skal/bør prioritere når de nettopp har blitt universitet. Men vi får nå se. Anonymkode: c8910...af5 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #42 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Overalt. Alt fra Karasjok til Kristiansand og alt i mellom. Det er bare ekstremt mange om beinet akkurat nå, og om du får jobb er det kun vikariater. Anonymkode: 8754c...12b Hun har hvertfall ikke søkt hos oss for vi har NULL søkere. NULL. Etter tre utlysninger har vi nå gitt stillingen til en sykepleier i stedet. (sentralt i Rogaland) Anonymkode: 27089...46e
AnonymBruker Skrevet 16. april #43 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det UINN driver med er helt uforståelig for meg. Dette blir kjempedyrt for dem, og jeg kan ikke skjønne at dette er noe de skal/bør prioritere når de nettopp har blitt universitet. Men vi får nå se. Anonymkode: c8910...af5 Samme oppfatning her også. Representanter for akademia sitter og lyger med vilje at de trenger ditten og datten, når fakta er at de er nå nok et "universitet" som skal flomme markedet med enda flere psykologer som kommer til å slite med å finne relevant jobb. Det har vel noe som prestisje vil jeg tippe, på samme måte som de var desperate etter å bli un Forresten, her er enda en artikkel, ganske fersk også, der nyutdannede psykologer begynner endelig å stå frem og påpeke arbeidsledigheten som endelig begynner å komme frem til lyset. Og igjen, ser man på SSB sin rapport, så er dette bare begynnelsen og blir bare verre og verre for hvert eneste år fremover. https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/LMyWRq/nyutdannede-psykologer-sliter-med-aa-faa-jobb-det-er-et-samfunnsproblem Anonymkode: 0f134...5a5 3 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #44 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hun har hvertfall ikke søkt hos oss for vi har NULL søkere. NULL. Etter tre utlysninger har vi nå gitt stillingen til en sykepleier i stedet. (sentralt i Rogaland) Anonymkode: 27089...46e Denne stillingen har dere hatt ute det siste året? Og dere har søkt etter psykolog og ikke psykologspesialist? Og ikke fått en eneste søker? Jeg har faktisk problemer med å forstå at det kan være tilfellet, for jeg vet at hennes medstudenter også søker over hele landet, og det er veldig lite trolig at ingen av de har plukket opp denne stillingen hvis den har blitt lagt ut etter sist sommer. Anonymkode: 8754c...12b 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå