Gå til innhold

Bryllupsdagbok

afr0dite

Anbefalte innlegg

Og sånn blir bordkortene våre seende ut!! (Skal ikke bruke disse glassene!)

Her ser man "helfigur" av glass & bordkort

post-10250-1146168348_thumb.jpg

Her ser man selve bordkortet. Vi har skrevet med "pure gold metallic" relieffpenn

post-10250-1146168379_thumb.jpg

Dette er perlen jeg absolutt ville ha! :-D

post-10250-1146168407_thumb.jpg

I morgen skal vi kjøpe bånd til invitasjonene, så kan jeg legge ut et bilde av hvordan de vil se ut fra utsiden! (Har ikke laget innmaten enda..)

Hmm... invitasjonene haster kanskje en smule mer enn bordkortene, men det var veldig mye mer moro å lage bordkort enn å bake ark! Har ikke funnet en bra teknikk med ovn, så alle tips taes i mot med stor takk!!

Og dersom alt går gærent, så vi i dag på norway design, at de har naturpapir i riktig format.. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GRATULERER!!! med super løsning på bordkortene, hvor kjøpte du perlene (du trenger vel ikke vite det nå, men jeg mener de har sånne perler på globus i en av alle skuffene, og de er gjerne billigere en perlehuset) De ble virkelig fine, så morsomt at du valgte en ornamentert perle! du får skrive oppskrift og legge ut på "vanlige" sidene, det har jo vært endel interesse for disse kortene :)

Men,,,, nå må du skynte deg å få ut invitasjonene...!!! :overrasket::overrasket:;)

Det er jo faktisk bare to og en halv mndt til. :klem: Ikke for å stresse deg altså, men du må få de i posten innen 14 dager, ellers blir det kort tid for gjestene å planlegge på!

Det høres flott ut å bake papir da, (og veldig greit at dere har en backup), gleder meg til å se resultatet, uansett hva det blir laget av :) Papirgalleriet på Norway Design er forresten supert, sist jeg var der så var jeg der i en og en halv time... :danse::rodme:

Nuvell, gratulerer med kamera da, :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordlandspia: Relieffpenn er nesten som slags limtube, og skriftenlegger seg oppå båndet. Synes det ble det peneste på sånne gjennomsiktige bånd. Men med den lakken på sånne "vanlige" silkebånd, tror jeg det er finere med penn. Og da kan man jo skrive med hvilken som helst penn!

Lassie: Først må jeg jo få tatt bilde av den!! Må få en venninne til å være med, for det blir litt vanskelig å ta helfigurbilde av seg selv! :lol: Håper å få meg meg noen på lørdag, for da har salongen drop-in, så vi slipper å kræsje noens prøvetime. Gidder ikke å bestille en vanlig prøvetime for å ta bilde! Hmm.. men kanskje jeg skal ringe i forveien og høre om det er i orden i allefall?

Mies: Så gøy at du likte perlen! Jeg var jo veldig fast bestemt på den! Vi har kjøpt båndet på globus, og de hadde den perlen der, men bare i blå + at den kostet 8,- der. Vi kjøpte på den perlebutikken som ligger mellom star tour og japantorget i kirkeveien, og der kostet de bare 3,- per stk. Hurra!!

Jepp, må ta en skikkelig omgang på de invitasjonene! Nå skal det sies at alle vet hvilken dato det er, og har fått beskjed om å holde den av, så invitasjonen kommer ikke til å komme som en overraskelse på noen! Men, ja, likevel!

Men hvordan gjør man det i ovnen? For når vi bare har latt de tørke naturlig, har vi hatt kjøkkenhåndkle over av en avis og "bakt" arket på håndklet. Men vi kan jo ikke dytte alt det inn i ovnen!?! Så hva lager vi arket på, som vi også kan putte inn i ovnen?! Og jeg tar gledelig i mot tips og ideer!!! :Nikke:

Jeg ble så glad da vi så på Norway Design at de hadde konvolutter i riktig størrelse i naturpapir!! Da blir det helt riktig! :) Så skal vi lukke konvoluttene med segl! Noen som vet hvor man kan lage sånn dings man trykker seglet med, med monogram? Papirgalleriet foreslo gullsmeden, men det hørtes både dyrt og langtekkelig ut! Internett kanskje? Noen som vet?

Å, det er så gøy å leke med sånne ting!! (Men jeg må si at kjøpe-natur-papir begynner å bli en mer og mer attraktiv løsning! Det vil jo uansett bli personlig siten vi fester tørkede roseblader til dem!)

Disse bildene var det visst veldig strengt at man linket til så da gjør jeg det i steden for å legge dem inn her! Hvilken synes du/dere er det fineste?

Monogram H + C

Monogram C + H

Jeg synes egentlig det er finere med H + C enn, C + H, og så tror jeg at jeg synes den H + C nr 3 er finest! (2 på andre plass, tror jeg) Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HC nr. 3 eller CH nr. 2 synes jeg var finest. Er det ikke slik at navnet til jenta skal være først da? Eller er det kanskje ikke så farlig?

Kakene så NAM ut, bordkortene var kjempefine, og jeg gleeeeeder meg til å se bilde av kjolen din!! :):)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har det skjedd en del siden sist jeg var her!! Er det ikke gøy afrOdite :hoppe:

Bordbånda blir kjempefine!!

Hvor mange invitasjoner må du lage, og hvor mange gjester kommer det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til alle

Maibrud´06: Vi blir mellom 50 og 60 gjester, og det er vel rundt noen og tredve invitasjoner, trooor jeg! :klø: :ler:

Vi fant ut at vi droppet monogram-greiene! Det ble for tidkrevende og dyrt. Grenser for hva man skal bruke penger på!

Nå har vi kjøpt konvolutter i naturpapir, lakk i bronse/kobber/rust og segl med doble hjerter. Hihi:) Var innom Decorium tidligere i dag. En liten jente som kastet opp stakar! Og mamman snakket i telefonen hele tiden og var irritert for at hun hadde fått oppkast på jakken sin. Lille jenta med det hvite, sjokkerte ansiktet sa ingenting. Fæle greier! MEN, fant ut at vi har laget invitasjonene i "feil" format, men de kan hjelpe oss der med innmaten (så ting ikke tar hundre år) og kutte det til i den størrelsen vi trenger! Jippiii!

OG så har jeg vært sammen med en venninne i dag som ble med i salongen og tok bilde av -kjolen-!!!! :hoppe::hoppe:

På bildet er den riktignok fem størrelser for stor, og litt løst festet med nåler, pluss at jeg subber i skjørtet, men den er nydelig fordet! :hjerter_rundt:

TADAAAAAA!!!

*fjernet grunnet startende magesår, send meg en pm hvis du vil se!*

Endret av afr0dite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fine kjolen :) (og jeg ser du tok prøvetimen hos frisøren samme dag.... :danse::ler::ler: )

Fint å høre at du er sånn på gli med invitasjonene, det høres ut som du har kontroll :kose:

Hvordan ligger du an eller i planleggingen da? slør og sko og sånn? Hans klær? Menyen? Når dere bare får sendt avgårde invitasjonene så er du jo veldig i rute da, må jo kjennes deilig. Veldig misunnelig på dere som gifter dere i år... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempenydelig kjole!! :)

Fortsatt litt nysgjerrig på ansiktet ditt, da, sånn i tilfelle jeg kanskje så deg på møtet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så nyydelig kjole afrOdite :Nikke: Den er hvit den eller??

Kjempefint at dere kan få hjelp med invitasjonene i butikken da!!

Og hørtes innmari stilig ut med det du kjøpte igår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefin kjole, afrOdite!! Den synes jeg var virkelig flott!! :tommelsmil:

Supert at dere fikk hjelp med invitasjonene, da er det jo én bekymring mindre. Gleder meg til å se bilder når de er ferdige!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det unna ;)

Kjempe fin kjole, rålekre bordkort (fordi jeg også skal ha sånne :ler: ) og deilige kaken :sikle:

Synes du er kjempe flink med det tempoet du har :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått rundt med angst siden jeg la ut bilde av kjolen! Tanker som "Hva hvis kjæresten min plutselig trykker på feil link og ser kjolen" har surret og gått i ett, så nå har jeg fjernet bilde, så kan de som vil se få den på pm eller mail eller hvordan man nå enn gjør det her inne! Ikke noe særlig med en brud som ikke kan stå oppreist pga magesår! :ler:

Men så blir jeg jo kjempeglad for at dere liker kjolen min da!!!! :-D Selv om den var fem str for stor og nesten ikke hold seg på plass lenge nok til å ta bilde...

Mies: Sko er i boks! Har bestilt slør også, men er litt ambivalent til om jeg skal bruke det! Heldigvis trenger jeg ikke bestemme det enda! Kjæresten min skal snart ut med forloveren sin og kjøpe klær. Regner med at det blir sjakett, enten brun eller grå! Menyen tar vi snart for oss, men vi skal jo være på hotell, så det problemet er ikke av de større. Føler at vi har mer kontroll nå ja, og det føles godt! :rosasmil: Glemmer hele tiden datoen deres! Når var det igjen? :sjenert:

Lassie: Jeg har begynnende magesår etter et par dager med kjolen på nett. Jeg tør ikke forestille meg hva slags psykotisk tilstand jeg går inn i hvis jeg legger ut bilde av meg i tillegg!! Har du ikke dagbok du?

Maibrud`06: Jepp, den er helt hvit! Og vi har bestemt oss for å krype til korset og kjøpe ferdiglagd naturpapir! Det tok rett og slett for lang tid!!! Men, vi skal jo fortsatt gjøre det personlig, så tror det blir bra!

Nordlandspia: Oceanlakk høres kjent ut! Tror det var det det het! Og så uttalte de det på norsk! Ooseaan-lakk! Men tror man må være forsiktig med å ikke bruke for mye, for båndet blir noe stivere! På den Panduro'en vi var på, hadde de prøvebånd og alt, så vi kunne se. Og der var det skrevet på med ALLE slags penner!

FF: Gleder meg til de er ferdige jeg også! Bør jo strengt tatt få de unna snart!! :ler:

Mart`n: Ja, det går litt raskere nå, som jeg begynner å bli litt varm i gamet! Tror jeg snart skal lage en sånn liste som jeg ser de aller fleste her har, så det blir en smule mer strukturert! Er ikke så fryktelig strukturert av meg fra naturens side... :sjenert: Hvilke farger har dere på bordkortene?

I går fant vi ut av vi skulle rydde i boden i kjelleren. FOR et rot!! Og vi begynte jo så sabla seint, så måtte bare stashe alt tilbake igjen!! :ler: MEN, da er vi i allefall i gang, og det må da telle noe!! Og så fant vi igjen shockbox'en!!!! En søt liten radio/mp3-spiller/forsterker i iPod stil som man kan koble til... iPod!!! eller laptop'en, eller hva man nå enn vil. Og utrolig hvor bra lyd det er i den!! :sjokk::enig:

Var i allefall veldig moro å se kjæresten min bære tunge kassser og være skikkelig macho-man :grine2: Gode, deilige, herlige kjæresten min!!! :klem: :kys_2: :klem: :kys_2: :klem: :kys_2: :klem:

Mulig jeg tar turen ned til papirgalleriet og kjøper naturpapir, men blæh. er så lei av det møkkaværet!! Hater å bli klissvåt og gjørmete på buska og fryyyyyyse!! Tror jammen meg jeg heller tar meg et oljebad!!

Kanskje minne meg selv på at jeg er student snart også.... :sjenert:

Når er det egentlig de prøvepapirene må sendes avgårde?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Markblomsten

Vet ikke når prøvingspapirene MÅ sendes inn, men de er gyldige i 4 måneder. Vi har fylt ut våre papirer nå, og regner med å få fra forlovere ved helgetider. Så tidlig neste uke er våre på vei i posten :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mart`n: Ja, det går litt raskere nå, som jeg begynner å bli litt varm i gamet! Tror jeg snart skal lage en sånn liste som jeg ser de aller fleste her har, så det blir en smule mer strukturert! Er ikke så fryktelig strukturert av meg fra naturens side... :sjenert:  Hvilke farger har dere på bordkortene?

Vi har ikke bestemt oss helt for farger enda, men tror de blir hvite eller rosa!

Var kjempe kule dine når du hadde grønne glass da :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...