Degusen Skrevet i går, 06:55 #1 Skrevet i går, 06:55 Kvinne på 46 år her. Jeg har begynt å få litt slapp hud i ansikt og hals, samt en del pigmentflekker. På tide og ta noen hudpleiegrep med andre ord.( jeg vet jeg burde begynt før) Har lest litt om koreansk hudpleie og lurer på om noen her har erfaring med det? positiv, negativ, hvilke produkter du brukte? Jeg ønsker å jevne ut hudtonen min, samt få en litt freshere glød i huden. Gi meg tips og råd!
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #2 Skrevet 23 timer siden Viktigste er vann og spf hver dag. Da er mye gjort. Ellers liker jeg å holde det naturlig. Oljer om natten, vasker med vann morgen og kveld, og ansiktsyoga. Anonymkode: 70b37...902
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #3 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Viktigste er vann og spf hver dag. Da er mye gjort. Ellers liker jeg å holde det naturlig. Oljer om natten, vasker med vann morgen og kveld, og ansiktsyoga. Anonymkode: 70b37...902 Noen spesielle øvelser du tar, evt link? Hvor tidkrevende er dette? Anonymkode: ac416...6cc
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #4 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Noen spesielle øvelser du tar, evt link? Hvor tidkrevende er dette? Anonymkode: ac416...6cc Det er ikke tidkrevende. Det er bare et kjapt google søk unna, eller en titt inne på youtube. Det tar mye mindre tid med litt ansiktsyoga enn tiden du bruker på mobilen tipper jeg Anonymkode: 70b37...902
Roci Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden (endret) Degusen skrev (På 14.4.2026 den 8.55): Kvinne på 46 år her. Jeg har begynt å få litt slapp hud i ansikt og hals, samt en del pigmentflekker. På tide og ta noen hudpleiegrep med andre ord.( jeg vet jeg burde begynt før) Har lest litt om koreansk hudpleie og lurer på om noen her har erfaring med det? positiv, negativ, hvilke produkter du brukte? Jeg ønsker å jevne ut hudtonen min, samt få en litt freshere glød i huden. Gi meg tips og råd! Uavhengig av om du bruker koreansk eller vestlig hudpleie, så bør du fokusere på produkter med ingredienser som har dokumentert effekt på dine "problemområder". For slapp hud er det retinoider (retinol eller retinaldehyd) og peptider som har vist best resultater, og når det gjelder pigmentflekker er det antioxidanter som C-vitamin og niacinamide, eksfolierende syrer og såkalte tyrosinasehemmere som azelainsyre og tranexaminsyre som har best effekt. K-beauty er supergode på fukt og barrierestyrkende ingredienser, noe som er helt ypperlig å kombinere med aktive ingredienser som f.eks. C-vitamin, eksfolierende syrer og retinoider, som ofte øker hudens fuktbehov. Og til slutt er solkrem med høy faktor ditt viktigste "anti-age"-hudpleieprodukt. UV-stråling er den viktigste faktoren når det gjelder rynker og for tidlig hudaldring. UVA-stråler trenger dypt ned i huden og ødelegger fibroblasterne som produserer kollagen, elastin og hyaluronsyre, slik at huden blir slapp og rynkete. Det er også UV-stråling som fører til pigmenteringer i huden. UVA-stråling trenger gjennom både skydekke og vindusruter. Det er med andre ord ikke tilstrekkelig å bruke solkrem bare når du skal være ute i solen. Om du ønsker det, kan jeg foreslå en rutine med forslag til produkter Støtter forslaget om ansiktsyoga, og ansiktsmassasje er utmerket til å få i gang blodsirkulasjonen i huden for å få mer glød Endret 4 timer siden av Roci
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå