Gå til innhold

Color line og kiel tur

Fremhevede innlegg

Skrevet

Før fikk man kasta billige billetter etter seg med båten,nå koster det over 2000 kr pr pers med kiel båten.Kunne tenkt meg en tur men er det verdt så mye?

Anonymkode: b2741...15a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var jo en drøy pris. Selv synes jeg båtene er kjipe - fine lugarer, men synes det føles trangt i fellesområdene - den gata med shopping og en gnålete barsanger med gitar er kjpe greier, synes jeg. Reiser man mange sammen og det er det sosiale som er det viktige, er det sikkert greit nok. Ganske kort tid i Kiel også, så blir jo bare en liten shoppingtur, som kan være greit - men trist å reise fra Tyskland i gjen - dessverre dyrt å bare ta enveis også, som jeg kunne tenkt meg. 

Anonymkode: 99728...a1f

• Liker 1
Skrevet

De har turer til halv pris iblant. Jeg og min søster var nylig på tur, og vi betalte 1000 kr hver, og da hadde vi hver vår lugar og. Så hadde vi delt lugar, hadde det blitt ennå billigere. Så følg med på siden deres. Men pleier ikke å være tilbud i sommerferien.

Anonymkode: 1d9fd...9a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sannsynligvis ingen grunn til å dra dit, bortsett fra kanskje Primark og billig alkohol.

Anonymkode: a004a...81a

AnonymBruker
Skrevet

For meg som har bodd et par år i Kiel er det definitivt verdt det, men det er kort tid i Kiel ja! Og man får billigere billetter om man følger med og kan være litt fleksibel. Jeg synes det er deilig å bare komme bort litt.

Anonymkode: e9c14...5e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er sannsynligvis ingen grunn til å dra dit, bortsett fra kanskje Primark og billig alkohol.

Anonymkode: a004a...81a

Det er jo en grei måte å komme seg fram på dersom man tenker å kjøre videre nedover i Europa da.

Anonymkode: 952c6...d2a

AnonymBruker
Skrevet

For meg er det ikke verdt det. Fellesområdene er bråkete, det er alltid kaldt på båten. Lydnivået på den båten er vanvittig høyt!  Maten er så som så. Veldig dyrt med buffet i forhold til hva man faktisk spiser, spesielt når man må betale drikke ved siden av. Maten på de andre restaurantene er også medium minus. Butikkene i gågata selger bare ræl, og det er uansett gjengs over dyrere på båten enn i Norge. Jeg forstår ikke hvordan de oppriktig kan mene at det er 30% billigere å handle på tax free, annet enn noen få utvalgte tilbud. Alkohol og tobakk er selvsagt unntaket. 

jeg har forsøkt spaet i håp om å få slappet av og bort fra folkemengdene, men spaet er egentlig bare to boblebad i et treningsstudio. 

jeg har vært mye på båten opp igjen i diverse anledninger, og jeg føler at alt jeg gjør er å stå i kø. Kø inn på båten, kø til restauranter, kø til show, kø ut av båten, kø inn på båten igjen. Nye løker til mat og show, og så den siste køen ut av båten igjen. 

betjeningen er hyggelige da, den skal de få. 

Anonymkode: c6581...c31

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes Fantasy/Magic er et hyggelig avbrekk fra hverdagen (bortsett fra i skoleferie og julebordssesong, for mye bråkete folk der 🤭).

Kan ikke si jeg synes Kiel er så spennende men helt OK, liker å oppsøke noen tyske butikker og Primark, ikke samme kjedene vi har hjemme.

Kjøper stort sett bare tur på tilbud og da synes jeg det er verdt pengene. Helt OK restauranter og mat, fint å sitte oppe i observation lounge og kikke ut. Og flinke folk på jobb.

Men det er ikke spesielt billig om bord. Handler kun alkohol/tobakk på kvote pluss eventuelle tilbudsvarer. «Vanlige taxfreepriser» synes jeg er for høye, man finner gjerne varene billigere hjemme eller på nettet. Turen alt inkludert koster fort det sammen som en budsjettvennlig langhelg til en storby, så da bør man like konseptet med å være på sjøen for å velge Kieltur fremfor storbytur.

Anonymkode: c4e24...4ef

AnonymBruker
Skrevet

Mener de har gjort en grunnleggende feil i konkstruksjonen av disse to båtene  - de har lagt opp til at det skal være en slags kopi av et amerkiansk curiseskip. Dermed har de satset på en "handlegate" midt i båten, nærmest uten utiskt til havet. Litt av poenget med en båttur må da være å sitte å se utover havet. På "danskebåten" har jo de flere kafeer og rekker med stoler langs siden, slik at man får havet inn i båten. Man har observatorie-greia på toppen, men der er det ikke veldig mange plasser - og sist jeg reiste var de ytterste setene reservert for folks om bestilte lunsj for 4 personer med drikke... 

... hele denne tankegangen om at det skal være shopping og en bar med tvilsom musikk vendt innover i båten, synes jeg blir et så irriterende moment at jeg ikke likte hele konseptet. Turen ut kan være hyggelig nok, for man får jo sett litt og har litt forventninger, men kjipt på returen når man er lei av båten. 

Anonymkode: 99728...a1f

AnonymBruker
Skrevet

Utrolig kjedelige turer...gjort det 2 ganger...aldri igjen.

Anonymkode: 86a3b...25f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller brukt pengene på overnatting et annet sted enn å være stuck på båten hele helgen der det totalt sett blir ganske dyrt med mat og drikke. Men jeg liker godt å ta Kielfergen for å korte ned kjøringen på bilturer i Europa. Synes de har gode lugarer og fin restaurant (den bakerst på skipet).

Anonymkode: 44f08...2aa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

For meg er det ikke verdt det. Fellesområdene er bråkete, det er alltid kaldt på båten. Lydnivået på den båten er vanvittig høyt!  Maten er så som så. Veldig dyrt med buffet i forhold til hva man faktisk spiser, spesielt når man må betale drikke ved siden av. Maten på de andre restaurantene er også medium minus. Butikkene i gågata selger bare ræl, og det er uansett gjengs over dyrere på båten enn i Norge. Jeg forstår ikke hvordan de oppriktig kan mene at det er 30% billigere å handle på tax free, annet enn noen få utvalgte tilbud. Alkohol og tobakk er selvsagt unntaket. 

jeg har forsøkt spaet i håp om å få slappet av og bort fra folkemengdene, men spaet er egentlig bare to boblebad i et treningsstudio. 

jeg har vært mye på båten opp igjen i diverse anledninger, og jeg føler at alt jeg gjør er å stå i kø. Kø inn på båten, kø til restauranter, kø til show, kø ut av båten, kø inn på båten igjen. Nye løker til mat og show, og så den siste køen ut av båten igjen. 

betjeningen er hyggelige da, den skal de få. 

Anonymkode: c6581...c31

Akkurat dette er jeg helt uenig i. Jeg synes buffeten på Kielferja er kjempebillig og bra, 300 for lunsj for en voksen med godt utvalg av av både varme og kalde retter og desserter.

Ferja ellers er litt nja.

Anonymkode: e2a39...370

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er jo en grei måte å komme seg fram på dersom man tenker å kjøre videre nedover i Europa da.

Anonymkode: 952c6...d2a

Rett nok, men prismessig er det langt gunstigere å kjøre til Göteborg og ta Stena Line til Kiel.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke lenge du er i Kiel, så du betaler for å være inne på ei ferge der de gjør alt  de kan for å tjene penger på deg.  Hadde heller spart en tusenlapp til og flydd på til feks Berlin eller Kraków for et par netter.

Anonymkode: 3cb69...b5c

• Liker 2
Skrevet

Båten er en ok opplevelse. God mat i buffeen, det er ikke dyrt for verken middag eller lunsj. Pizza restauranten i handlegata  har veldig god pizza.  
Showet er kjempegøy å se på hvis man vil ha litt underholdning, og hvis man har med seg barn så er det både Badeland, kaptein Kid, familiequiz og annet moro.

Så jeg synes absolutt det er et fint avbrekk fra hverdagen, en hyggelig opplevelse for en familie på tur. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for masse gode svar🙌Vi tenkte jente tur i juni,men kansje heller ta en tur på høsten etter ferie.Siden det var så dyrt i ferien.Er jo gøy prøve også.Sist jeg var på noe båt tur var stena line🤣🙊Dfds også.

Anonymkode: b2741...15a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...