AnonymBruker Skrevet 13. april #1 Skrevet 13. april Forrige mens startet 3.mars, og varte som normalt i fem dager. Jeg har gjennomsnittlig 36 dagers syklus, i perioden jeg trodde jeg skulle ha eggløsning så opplevde jeg en del typiske symptomer (murringer på en side etc). Men mensen har ikke dukket opp, så jeg tok eggløsningstest da graviditetstester har vært negative. Ut fra eggløsningstestene jeg har tatt de siste dagene, så fikk jeg klar positiv på syklus dag 41 (som vil si i går). I dag er testen ikke fult like sterke som den var i går, så i går regnes som «peak». Jeg har hatt varierende sykluser, men ikke så lange som dette. Vet ikke om det er noe feil med testene? Eller hva som skjer? Kan man bli gravid på så sen eggløsning? Mener å ha hørt det er dårligere kvalitet på egget dersom eggløsning er så sen, men mulig dette ikke stemmer. Anonymkode: a55fd...e34
AnonymBruker Skrevet 13. april #2 Skrevet 13. april Graviditet avhenger av at eggløsning skjer, ikke når i syklusen den skjer. Mange kvinner blir gravide med eggløsning langt etter dag 30, også etter dag 40. Det er tidspunktet rundt LH‑peak og ovulasjon som er fertil vindu, ikke sykluslengden i seg selv. Anonymkode: c02a8...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #4 Skrevet 3. mai Gjest Gjest12879 skrev (20 timer siden): Ble du gravid?🤗 Nei.. men har ikke fått mensen heller enda så aner ikke hva som skjer denne syklusen. Er på dag 62 nå ts Anonymkode: a55fd...e34
mommyaka Skrevet 3. mai #5 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei.. men har ikke fått mensen heller enda så aner ikke hva som skjer denne syklusen. Er på dag 62 nå ts Anonymkode: a55fd...e34 Har du hat stabil syklus siste 6 -12 mnd?
AnonymBruker Skrevet 3. mai #6 Skrevet 3. mai mommyaka skrev (3 timer siden): Har du hat stabil syklus siste 6 -12 mnd? Nei, den har variert med ca. 9 dager. Med et gjennomsnitt på 36 dager siste året. Så den pleier å være litt lang, men ikke noe de jeg har vært undersøkt av tenker er unormalt. ts Anonymkode: a55fd...e34
AnonymBruker Skrevet 3. mai #7 Skrevet 3. mai Har du noen ganger lurt på om du har pcos? Anonymkode: 2953c...83f 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #8 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har du noen ganger lurt på om du har pcos? Anonymkode: 2953c...83f Nei, mest fordi jeg ikke har andre symptomer enn lang/varierende syklus. Har vært hos gynekolog og lege uten de har funnet noe indikasjon på at noe er unormalt. Men bør muligens sjekkes opp i igjen, litt panikk når syklusen er så lang som nå 😬 ts Anonymkode: a55fd...e34
AnonymBruker Skrevet 4. mai #9 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, mest fordi jeg ikke har andre symptomer enn lang/varierende syklus. Har vært hos gynekolog og lege uten de har funnet noe indikasjon på at noe er unormalt. Men bør muligens sjekkes opp i igjen, litt panikk når syklusen er så lang som nå 😬 ts Anonymkode: a55fd...e34 Her ville jeg vurdert en Ultralyd eller hvert fall noe utredning igjen. Vet jo ikke hvilke tester du har tatt, men dine symptomer, syklus lengde og avvik på syklusene, er nokså like min der etter privat gynekolog undersøkelse kom det frem til at det var PCO, alt var normalt uten om mange egg og høy AMH. + litt overvektige, men igjen det kan jo like greit henge sammen med andre ting uten at det er årsaken. Anonymkode: c79c9...9df 1
Camilla1121 Skrevet 10. mai #10 Skrevet 10. mai Noe i kroppen din anser det som utrygt å bli gravid. Stresset? Syk? Underernært? Lang reising? Slike ting kan påvirke eggløsning – snakker av erfaring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå