Gå til innhold

Anbefaler seksuell askese

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette forholdet er bare trist. Stakkars mann....

Anonymkode: 276a7...8d3

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi er sammen om alt, er enige. De som driver med tantra unngår også den mannlige ejakulasjon, for å bevare energien inni seg. Men de har likevel mye sex. Dette handler om noe annet - å ha maksimal intim nærhet frigjort fra sex. Å kysse er intime kjærtegn, som er nærhet, ikke sex. Det blir en befrielse å kunne ha hudkontakt, puste sammen og dele det som kan kalles utvendig nærhet uten at det skulle bli noe mer. Han har lært at selv om jeg tar kjønnet hans i munnen, skal han ikkd tenke "sex" men denne andre intimiteten som ikke krever prestasjoner eller påtvunget behov for overfladisk nytelse. Vi trener fast på akkurat dette, slik at han kan ta energien det skaper med seg inn i søvnen. Jeg har også utfordringer, siden jeg får orgasmer svært lett og må lære meg til å skjule dem for å ikke skape ubalanse i relasjonen jeg bygger for oss. Seksuell askese er kanskje ikke for alle, men for noen er det bevissthetsutvidende og helsebringende. Jeg vil gjøre alt godt for mannen min og tar ham med på denne reisen for hans og for begges skyld.

Anonymkode: d120c...510

Unnskyld meg, men dette høres dødskjedelig ut! Tror heller jeg hadde begynt å jogge...

Anonymkode: 85533...5ba

Skrevet

Mer enn noe annet virker dette bare å være en trolletråd.

Ts vet jo ikke en gang hva askese er... men har laget sin egendiktede definisjon av det. 

Om dette mot formodning er beskrivelsen av et ekte forhold, så håper jeg mannen til Ts våkner opp og innser at hun lurer ham, at hun kontrollerer ham, at hun ikke unner ham det hun selv får ut av forholdet. 

At Ts påstår at hun "coacher" gir inntrykk av at dette, om det er sant, har bikket over i sykelig kontrollbehov fra Ts sin side, hvor hun setter seg over mannen, hun skal ha makt til å nekte ham orgasmer over år. Det er sykelig kontrollbehov for de fleste. Enda verre blir det når Ts forteller at hun selv får orgasmer hele tiden, som hun så skjuler helt for mannen, fordi det er jo ikke meningen at de skal ha orgasmer med denne definisjonen hun har av den "askesen" hun liksom praktiserer. 

Jeg skulle likt å høre mannens versjon, fått den under fire øyne, hvor han ikke var redd for at Ts fikk høre hvordan han hadde det i forholdet og med den kontrollerende partneren Ts er som nekter ham orgasme og utløsning. Så sterke kontrollbehov er svært sjelden kun linket til det seksuelle, og jeg tror ikke en mann på under 30 år har det godt i et slikt forhold (som heller ikke en kvinne ville hatt hvis situasjonen hadde vært motsatt).

Anonymkode: 3bcbf...1c7

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Dette er ikke askese, men en måte å styre sex på. 

Vi gjør noe av det samme som dere. Det vil si sørger for mine orgasmer (åpent). Vi reduserer hans orgasmer og ikke minst begrenser penetrasjon. Vi kaller ikke dette askese, men edging. Han må jobbe for sin nytelse. 

Anonymkode: ba823...27b

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vi gjør noe av det samme som dere. Det vil si sørger for mine orgasmer (åpent). Vi reduserer hans orgasmer og ikke minst begrenser penetrasjon. Vi kaller ikke dette askese, men edging. Han må jobbe for sin nytelse. 

Det gjør vi også. 

Berdiver også orgasmenekt, men da som en del av leken. Ikke he. Hemmelighold og løgn😅 

Anonymkode: 52eb4...31e

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt enig. Edging er noe HELT annet og en fantastisk del av et "sexspill" 👍 Jeg håper TS kommer på banen og forklarer hva hun mener. Dette er så sært at jeg mistenker sterkt at dette er en trolletråd, men det skaper litt engasjement så da er hensikten oppnådd :D 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Nei, dette er myter.

Anonymkode: 959c6...018

Nei, det er det selvsagt ikke. Kroppens funksjoner er til for å brukes:

Sitat

Sex mot kreft

Menn som har sex ofte reduserer risikoen for å få prostatakreft, ifølge en ny undersøkelse.

Kildehttps://www.nrk.no/urix/sex-mot-kreft-1.582532

Sitat

– Vi må framsnakke runking for å forebygge prostatakreft

Visste du et en håndjager kan forlenge livet? Forskning viser faktisk at jo oftere, jo bedre. Likevel snakker vi sjelden om det, mener sexolog.

Kildehttps://www.forskning.no/bakgrunn-nord-universitet-partner/vi-ma-framsnakke-runking-for-a-forebygge-prostatakreft/1261701

Sitat

Så ofte bør du onanere for å unngå prostatakreft

Å ha hyppige intime stunder med seg selv skal motvirke kreft.

Kildehttps://www.abcnyheter.no/nyheter/sa-ofte-bor-du-onanere-for-a-unnga-prostatakreft/276769

Anonymkode: 94b7b...17b

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Spesielt. Sovner han virkelig når du suger ham? For det er det du gjør - eller? Og uten å komme?

Endret av Hunmedham
  • Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. 

Elaine Marley, mod. 

Skrevet

"Jeg coacher og har noen programmer vi varierer mellom om kvelden."

"Vi trener fast på akkurat dette, slik at han..."

"Han har lært..."

"... tar ham med på denne reisen for hans og for begges skyld."

"Jeg har også utfordringer, siden jeg får orgasmer svært lett og må lære meg å skjule dem for å ikke skape ubalanse i relasjonen jeg bygger for oss."

"Jeg sovner godt mens jeg ligger tett og holder om mannen min."

Dette høres veldig enveiskjørt ut. Sett deg ned og fortell ham at du får orgasmer, fordi du tenner på å holde ham i en årelang "edging"-modus. Og så lar du ham velge om han vil fortsette sånn som dere holder på nå, eller om han ønsker en endring. Ikke bli overrasket hvis han har fått nok, og blir irritert når han får vite at du har fått orgasmer i tre år og ikke han.

Og du "Vi er sammen om alt, er enige" stemmer bare hvis begge vet alt.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Mer enn noe annet virker dette bare å være en trolletråd.

Ts vet jo ikke en gang hva askese er... men har laget sin egendiktede definisjon av det. 

Om dette mot formodning er beskrivelsen av et ekte forhold, så håper jeg mannen til Ts våkner opp og innser at hun lurer ham, at hun kontrollerer ham, at hun ikke unner ham det hun selv får ut av forholdet. 

At Ts påstår at hun "coacher" gir inntrykk av at dette, om det er sant, har bikket over i sykelig kontrollbehov fra Ts sin side, hvor hun setter seg over mannen, hun skal ha makt til å nekte ham orgasmer over år. Det er sykelig kontrollbehov for de fleste. Enda verre blir det når Ts forteller at hun selv får orgasmer hele tiden, som hun så skjuler helt for mannen, fordi det er jo ikke meningen at de skal ha orgasmer med denne definisjonen hun har av den "askesen" hun liksom praktiserer. 

Jeg skulle likt å høre mannens versjon, fått den under fire øyne, hvor han ikke var redd for at Ts fikk høre hvordan han hadde det i forholdet og med den kontrollerende partneren Ts er som nekter ham orgasme og utløsning. Så sterke kontrollbehov er svært sjelden kun linket til det seksuelle, og jeg tror ikke en mann på under 30 år har det godt i et slikt forhold (som heller ikke en kvinne ville hatt hvis situasjonen hadde vært motsatt).

Anonymkode: 3bcbf...1c7

Hvis dette er ekte så er det et menneske med en diagnose som står bak. Hvis dette er kødd så er det en veldig dårlig spøk.

At folk tar dette innelgget på alvor og svarer i fullt alvor er ubegripelig.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Seksualiseringen i samfunnet er så omseggripende. Sex er overalt. Derfor er det viktig å ta tilbake det intime rommet mellom mann og kvinne, re-etablere samlivet bortenfor det presset og stresset vi påtvinges. Å gjenskape den tette hudkontakten, nærheten og den fysiske kjærligheten, uten å redusere den til kopulasjon. Mannen må, fremfor alt, lede an i dette, klare å slippe løs. Å klare å slappe fullstendig av, og faktiske sovne, mens det mest forsvarsløse og intime mannen har - de ytre kjønnsdelene - lenge vaskes og kjærtegnes av partnerens fingre, munn og tunge, eller hennes kjønnslepper, er den første seier over den seksuelle livskommersialiseringen. Coachen må lytte, vite hvor grensen går, mellom den erotiske hvile og den fase som kan føre til den uønskede energitappende orgasmen. De dype kyss han våkner opp til gjør at døgnets ring blir sluttet. Det er en fantastisk følelsesdans. En langfase som dette, utløser en seksuell ketose. Summen er livsforlengelse.

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Seksualiseringen i samfunnet er så omseggripende. Sex er overalt. Derfor er det viktig å ta tilbake det intime rommet mellom mann og kvinne, re-etablere samlivet bortenfor det presset og stresset vi påtvinges. Å gjenskape den tette hudkontakten, nærheten og den fysiske kjærligheten, uten å redusere den til kopulasjon. Mannen må, fremfor alt, lede an i dette, klare å slippe løs. Å klare å slappe fullstendig av, og faktiske sovne, mens det mest forsvarsløse og intime mannen har - de ytre kjønnsdelene - lenge vaskes og kjærtegnes av partnerens fingre, munn og tunge, eller hennes kjønnslepper, er den første seier over den seksuelle livskommersialiseringen. Coachen må lytte, vite hvor grensen går, mellom den erotiske hvile og den fase som kan føre til den uønskede energitappende orgasmen. De dype kyss han våkner opp til gjør at døgnets ring blir sluttet. Det er en fantastisk følelsesdans. En langfase som dette, utløser en seksuell ketose. Summen er livsforlengelse.

Jeg håper for din del, men spesielt for mannen din, at dette bare er en dårlig spøk og ikke virkelighet. Er det det siste, så bør du få hjelp til en skikkelig realitetsorientering. Du beskriver et meget skjevt og falskt forhold slik jeg ser det. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.4.2026 den 20.46):

Et sexløst forhold kan ha mye intimitet og nærhet. Vi har ikke hatt sex på tre år, etter at jeg foreslo en fasteperiode på en måned. Det fungerte så fint at vi forlenget.

Vi er likevel nære og intime. Sover nakne sammen. Kysser/tungekysser før vi skal sove og jeg har ikke noe imot å stryke ham. Han får ereksjon selv om vi ikke skal ha sex og det er fint å ta på ham og kjenne på ham under sånne. Forhold. Å kysse intimt trenger ikke å være sensuelt, selv om det er erotisk. Jeg er veldig glad i ham og kroppen hans og kysser ham ofte der nede også. Han sier han liker å kjenne munnen min på seg. Det frigjørende ved å ta et skritt tilbake fra alt det seksualiserte skaper indre harmoni. Og jeg sovner godt mens jeg ligger tett og holder mannen min. Seksuell askese er en renselse. Vi er snart 30 år og jeg tror dette er livsforlengende.

Jeg synes ufattelig synd i din mann...

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Snakker vi her senskader av langvarig grønn/blå/lilla/rosa hårfarging? 

"Coaching"!? xD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...