Harmony123 Skrevet 14. april Forfatter #61 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du har absolutt ikke peiling på hva du prater om og det er vanvittig irriterende med «tips» fra sånne som deg. Fint at du ventet til uke 12, er fosteret friskt så er det jo ingen sak, men om det sluttet å utvikle seg i uke fem men kroppen fortsetter å utvikle svangerskapshormon er det veldig trasig å finne det ut så sent. All forskning viser at dersom det ikke er plommesekk eller embryo i uke 8 så er det ikke et bærekraftig svangerskap og det er en stor belastning for psyken å ha gått gravid så lenge uten å finne det ut. Anonymkode: 14d9b...1d2 Jeg er veldig enig i dette, jeg betaler gjerne for 1 time med tidlig ultralyd privat fra uke 7 for å se at ting går greit for seg. Men når en privat gynekolog blir usikker, så mener jeg at de bør henvise til det offentlige slik at mn slipper å betale mer enn nødvendig. Det ble funnet plommesekk, men ikke et synlig foster, så jeg er ikke veldig positiv. Men det gjenstår å se på sykehuset i dag. 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #62 Skrevet 14. april Harmony123 skrev (1 time siden): Jeg er veldig enig i dette, jeg betaler gjerne for 1 time med tidlig ultralyd privat fra uke 7 for å se at ting går greit for seg. Men når en privat gynekolog blir usikker, så mener jeg at de bør henvise til det offentlige slik at mn slipper å betale mer enn nødvendig. Det ble funnet plommesekk, men ikke et synlig foster, så jeg er ikke veldig positiv. Men det gjenstår å se på sykehuset i dag. Så bra du fikk time så fort. Jeg fikk ikke time på sykehuset før 9 dager etter at det ble oppdaget MA hos meg. Oppdater oss etter timen da ❤️ Anonymkode: 14d9b...1d2
Harmony123 Skrevet 14. april Forfatter #63 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Så bra du fikk time så fort. Jeg fikk ikke time på sykehuset før 9 dager etter at det ble oppdaget MA hos meg. Oppdater oss etter timen da ❤️ Anonymkode: 14d9b...1d2 Ja, det var veldig overraskende, så godt å ikke måtte vente hele uken. Jeg fikk akkurat svar på hcg prøve fra i går og den lå på 24737,0! Jeg kan også oppdatere etter sykehuset ❤️ 4
Harmony123 Skrevet 14. april Forfatter #64 Skrevet 14. april Da har jeg vært på sykehuset, her fant de også kun plommesekk. Mest sannsynlig en pågående MA, men for å være helt sikker skal jeg inn igjen om 11 dager 💔 7
AnonymBruker Skrevet 14. april #65 Skrevet 14. april Harmony123 skrev (10 minutter siden): Da har jeg vært på sykehuset, her fant de også kun plommesekk. Mest sannsynlig en pågående MA, men for å være helt sikker skal jeg inn igjen om 11 dager 💔 Nei tuller du? Fy søren så dårlig gjort. Med meg satt de da i gang prosessen med det samme. Stakkars deg ❤️hva føler du nå da? Anonymkode: 14d9b...1d2 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #66 Skrevet 14. april Harmony123 skrev (35 minutter siden): Da har jeg vært på sykehuset, her fant de også kun plommesekk. Mest sannsynlig en pågående MA, men for å være helt sikker skal jeg inn igjen om 11 dager 💔 Forferdelig trist, sender deg en klem. Kan jeg spørre, hvordan er det med gravid symptomer? Jeg er urolig for at jeg er i samme situasjon. Anonymkode: 9fd07...ba7
Harmony123 Skrevet 14. april Forfatter #67 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Nei tuller du? Fy søren så dårlig gjort. Med meg satt de da i gang prosessen med det samme. Stakkars deg ❤️hva føler du nå da? Anonymkode: 14d9b...1d2 Ja, det blir lenge å gå å vente. Håper helst at kroppen ordner opp selv snarlig, hvis det er den veien det går 💔 1
Harmony123 Skrevet 14. april Forfatter #68 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Forferdelig trist, sender deg en klem. Kan jeg spørre, hvordan er det med gravid symptomer? Jeg er urolig for at jeg er i samme situasjon. Anonymkode: 9fd07...ba7 Tusen takk ❤️Jeg synes at gravidsymptomene avtok litt i forrige uke, men har hatt litt halsbrann de siste dagene, ellers ikke mye. Håper du slipper å gå gjennom dette ❤️ 1
Harmony123 Skrevet 14. april Forfatter #69 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei tuller du? Fy søren så dårlig gjort. Med meg satt de da i gang prosessen med det samme. Stakkars deg ❤️hva føler du nå da? Anonymkode: 14d9b...1d2 De ønsket jo å ta kontrollultralyd pga høy hcg og for å være helt sikker. De mente at kroppen mest sannsynlig ordner opp selv før den tid, men ha seff kjipt å gå å vente 🥵Og hvis kroppen ordner opp selv er det mest skånsomt 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #70 Skrevet 14. april Harmony123 skrev (31 minutter siden): De ønsket jo å ta kontrollultralyd pga høy hcg og for å være helt sikker. De mente at kroppen mest sannsynlig ordner opp selv før den tid, men ha seff kjipt å gå å vente 🥵Og hvis kroppen ordner opp selv er det mest skånsomt Jeg hadde hcg på 73000 7+2. Men de satt i gang prosessen likevel pga det ikke var embryo. Men det er jo fint at du klarer å se slik på det og gi det litt mer tid for det er jo absolutt det beste om kroppen kan ordne opp selv ❤️ Anonymkode: 14d9b...1d2
Harmony123 Skrevet 14. april Forfatter #71 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg hadde hcg på 73000 7+2. Men de satt i gang prosessen likevel pga det ikke var embryo. Men det er jo fint at du klarer å se slik på det og gi det litt mer tid for det er jo absolutt det beste om kroppen kan ordne opp selv ❤️ Anonymkode: 14d9b...1d2 Jeg ønsker jo helst ikke å gå så lenge, men jeg kan smøre meg med tålmodighet til neste ultralyd for å bare få det helt bekreftet, men jeg er ikke så håpefull. Aller helst vil jeg jo at kroppen kan bli helt klar igjen til er nytt svangerskap ❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 14. april #72 Skrevet 14. april Jeg var i uke 8, høy HCG. Ingen blødninger. På UL så de kun plommesekk og jeg dro hjem med medisinsk abort samme dag. Er mildt sjokkert over over alle innlegg her hvor man har sett tom sekk, også har det vært liv likevel.. Graviditet var ikke planlagt, så hvordan de antok 8 uker aner jeg ikke. Kjente bare at dette gjorde meg uvel. Anonymkode: 0ea3d...33e 1
Harmony123 Skrevet 14. april Forfatter #73 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg var i uke 8, høy HCG. Ingen blødninger. På UL så de kun plommesekk og jeg dro hjem med medisinsk abort samme dag. Er mildt sjokkert over over alle innlegg her hvor man har sett tom sekk, også har det vært liv likevel.. Graviditet var ikke planlagt, så hvordan de antok 8 uker aner jeg ikke. Kjente bare at dette gjorde meg uvel. Anonymkode: 0ea3d...33e Jeg hadde nok fått tabletter i dag om jeg hadde bedt om det, men sykehuset vil ikke konkludere, for de har visse sikkerhetsmarginer de må innom før de tar en endelig avgjørelse. Så det er ut fra mål på det de finner på ultralyd, jeg var akkurat i nedre skiktet, så derfor ville de avvente. Er man langt utenfor referanseområdet tenker jeg de gir abortpiller med en gang. Hvis du skjønner?
Harmony123 Skrevet 16. april Forfatter #74 Skrevet 16. april Nå har jeg fått svar på hcg-prøve nr 2. Det er stigning i den, så fastlegen mente det var vanskelig å tolke. Er spent på hva sykehuset svarer etter denne informasjonen. Er en berg og dalbane dette her 🥺 2
Sniff76 Skrevet 16. april #75 Skrevet 16. april (endret) Harmony123 skrev (11 minutter siden): Nå har jeg fått svar på hcg-prøve nr 2. Det er stigning i den, så fastlegen mente det var vanskelig å tolke. Er spent på hva sykehuset svarer etter denne informasjonen. Er en berg og dalbane dette her 🥺 Så lenge det er en morkake der, kan den fortsetter å produsere hcg. Hvis hcg hadde sunket mellom de to blodprøvene du har tatt, kunne det tydet på at kroppen er i ferd med å rydde opp selv. Mens nå som hcg fortsatt stiger, er det fordi morkaka fortsatt funker, enten med eller uten et foster. Så kan ikke konkludere noe ut fra dette, sånn som jeg har forstått ting. Trist at det ikke var noe foster å se på sykehuset 😥 Håper det plutselig er noe der på neste kontroll, - men sannsynligheten er nok ikke stor for det dessverre. Særlig ettersom dere er sikre på sykluslengde/eggløsning og at du bare hadde hatt ett samleie å regne ut fra. Endret 16. april av Sniff76 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #76 Skrevet 16. april Harmony123 skrev (50 minutter siden): Nå har jeg fått svar på hcg-prøve nr 2. Det er stigning i den, så fastlegen mente det var vanskelig å tolke. Er spent på hva sykehuset svarer etter denne informasjonen. Er en berg og dalbane dette her 🥺 Hvor mye er stigningen? Anonymkode: 92bc8...91b
Harmony123 Skrevet 16. april Forfatter #77 Skrevet 16. april Sniff76 skrev (56 minutter siden): Så lenge det er en morkake der, kan den fortsetter å produsere hcg. Hvis hcg hadde sunket mellom de to blodprøvene du har tatt, kunne det tydet på at kroppen er i ferd med å rydde opp selv. Mens nå som hcg fortsatt stiger, er det fordi morkaka fortsatt funker, enten med eller uten et foster. Så kan ikke konkludere noe ut fra dette, sånn som jeg har forstått ting. Trist at det ikke var noe foster å se på sykehuset 😥 Håper det plutselig er noe der på neste kontroll, - men sannsynligheten er nok ikke stor for det dessverre. Særlig ettersom dere er sikre på sykluslengde/eggløsning og at du bare hadde hatt ett samleie å regne ut fra. Så da kan jeg risikere å måtte vente enda lenger, fordi kroppen fremdeles tror den er gravid 😳😮💨Litt av en berg og dalbane. Jeg er ikke superentusiastisk for positivt svar, men blir jo et håp når fastlegen ringer og sier det han sier. Er ikke helt sikker på eggløsning, den har vært helt tullete etter amming, ammeslutt etc. Men med kun et samleie i perioden, så gjør det jo det litt lettere å beregne. 1
Harmony123 Skrevet 16. april Forfatter #78 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvor mye er stigningen? Anonymkode: 92bc8...91b 2376 opp fra første måling?
AnonymBruker Skrevet 16. april #79 Skrevet 16. april Harmony123 skrev (1 minutt siden): 2376 opp fra første måling? Hva var første måling? Anonymkode: a8ff7...f82
Harmony123 Skrevet 16. april Forfatter #80 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva var første måling? Anonymkode: a8ff7...f82 24737
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå