Gå til innhold

PASTELLHELVETE - kjole til bryllup

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.4.2026 den 10.44):

Hei!

Jeg trenger en kjole til sommerbryllup men jeg blir GAL av at alt er pastell. Jeg ser ut som en utvaska og døende mops om jeg bruker duse farger men det finnes jo ikke en eneste pen sommerkjole å oppdrive i farger som kler meg (kalde og sterke).

Jeg ønsker meg så sårt en gul kjole, men tar også grønn eller rosa.

Det jeg har funnet er bare polyesterhelvete og jeg orker ikke cosplaye som en innkapsla svettgris i 25 plussgrader.

Hjelp!

Anonymkode: 6e84d...d68

Jeg elsker kjolene til Safran Fashion.

Er mange mønstrede kjoler i kolleksjonen, men også noen ensfargede i sterke , klare farger.

F.eks denne som jeg har selv:

https://safranfashion.no/products/cerice-fotsid-omslagskjole-i-bomull-syrin-kjole

Den er i 100 % bomull men har tungt fint fall og føles veldig behagelig på.

Synes det er utrolig vanskelig å finne pene, ensfargede selskapskjoler nå for tiden. Trenden med blomstermønster, masse rysjer , blonder og overdimensjonerte puffermer håper jeg nå snart er på vei ut en gang for alle. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sandie skrev (22 minutter siden):

Er mange mønstrede kjoler i kolleksjonen, men også noen ensfargede i sterke , klare farger.

https://safranfashion.no/products/cerice-fotsid-omslagskjole-i-bomull-syrin-kjole

Synes det er utrolig vanskelig å finne pene, ensfargede selskapskjoler nå for tiden. Trenden med blomstermønster, masse rysjer , blonder og overdimensjonerte puffermer håper jeg nå snart er på vei ut en gang for alle. 

Så mange fine kjoler! :) Takk for tips!
Jeg lurer på om denne blir min sommerbryllupskjole: 

pudder_festkjole_omslagskjole_korte_erme

Anonymkode: b32ff...7e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestilt meg to kjoler fra Bonprix til bryllup, syns de har mye fint, kommer mer mot sommeren også. Sorterte bort polyester og var mye å velge i 😊 

Anonymkode: df0d3...2e4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Så bra :) Den er kjempefin, passer så godt til både sommerbryllup og andre anledninger. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Edit: Postet lenke til Free People, men næh, de også har omfavnet polyester.

Endret av Sioux
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så nydelig!! 😍 (Jeg har heller ikke hørt om denne butikken/merket før)

Anonymkode: 2d276...12f

• Hjerte 1
Skrevet

Har du sjekket ut merker som Sezane, Filippa K, Everlane, ME+EM, Maje, Reiss, Gaala Paris? De har nok ikke kommet ut med hele sommerkolleksjonen enda, men det er vertfall de merkene jeg hadde fulgt med på fremover 😊

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Denne er for hverdagslig til et bryllup. 

Anonymkode: f91fb...f59

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de blomstrede, vide kjolene med kapper og volanger er på vei ut, og 90-tallets minimalisme på vei inn. Her er noen forslag med farger som ikke er pastell, men ok for bryllup.

COS:

StillMedia/Lookbook

Lauren Ralph Lauren:

Blå kjole med skreddersydd passform og festet kappe. Glatt stoff, rund halslinning og korte ermer. Gullarmbånd som detalj.

Forever New NATASHA HALTER - Cocktailkjole - pink flambe/rosa - Zalando.no

Blond kvinne som står i en ermeløs, plissért korallfarget halterneck-kjole med tvistet midjedetalj og svarte åpen-tå hæler på hvit bakgrunn.

Samsøe:

Kvinne med langt mørkt hår iført en ermeløs, gulvlengde knallrosa kjole og lyse flate sko, stående foran en ensfarget bakgrunn.

Pinko BERGAMOTTO ABITO - Cocktailkjole - rosa ibis/rosa - Zalando.no

Kvinne iført en ermeløs rosa midikjole med perlebesatte skulderdetaljer og svarte høyhælte sandaler, stående foran en ensfarget hvit bakgrunn.

sandro RECOUPE - Cocktailkjole - vert/grønn - Zalando.no

Kvinne som står med hånden på hoften iført en ermeløs grønn maxikjole med volanger og svarte høyhælte sandaler foran en ensfarget bakgrunn.

Anonymkode: 90026...86d

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sandie skrev (13 timer siden):

Ikke helt min stil, men tror disse er veldig fine på rett person ☺️

StrøkenFrøken skrev (11 timer siden):

Har du sjekket ut merker som Sezane, Filippa K, Everlane, ME+EM, Maje, Reiss, Gaala Paris? De har nok ikke kommet ut med hele sommerkolleksjonen enda, men det er vertfall de merkene jeg hadde fulgt med på fremover 😊

Takk for tips, skal sjekke de ut 🤩

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

er ikke den pastellfarget i din bok?

Jeg tenker den er pastell.

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg tror de blomstrede, vide kjolene med kapper og volanger er på vei ut, og 90-tallets minimalisme på vei inn. Her er noen forslag med farger som ikke er pastell, men ok for bryllup.

COS:

StillMedia/Lookbook

Lauren Ralph Lauren:

Blå kjole med skreddersydd passform og festet kappe. Glatt stoff, rund halslinning og korte ermer. Gullarmbånd som detalj.

Forever New NATASHA HALTER - Cocktailkjole - pink flambe/rosa - Zalando.no

Blond kvinne som står i en ermeløs, plissért korallfarget halterneck-kjole med tvistet midjedetalj og svarte åpen-tå hæler på hvit bakgrunn.

Samsøe:

Kvinne med langt mørkt hår iført en ermeløs, gulvlengde knallrosa kjole og lyse flate sko, stående foran en ensfarget bakgrunn.

Pinko BERGAMOTTO ABITO - Cocktailkjole - rosa ibis/rosa - Zalando.no

Kvinne iført en ermeløs rosa midikjole med perlebesatte skulderdetaljer og svarte høyhælte sandaler, stående foran en ensfarget hvit bakgrunn.

sandro RECOUPE - Cocktailkjole - vert/grønn - Zalando.no

Kvinne som står med hånden på hoften iført en ermeløs grønn maxikjole med volanger og svarte høyhælte sandaler foran en ensfarget bakgrunn.

Takk for tips! Ser ut til at Samsøe er nærmest det jeg er ute etter, skal se litt mer der.

Anonymkode: 6e84d...d68

Skrevet
Sandie skrev (15 timer siden):

Hvordan er størrelsen synes du? Jeg ligger midt mellom M og L på bystemål, og lurer på om jeg skal gå for M. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant disse. Noen av dem er nok ikke tildekket nok for kirken, men med en kort, strukturert jakke eller et pent kasjmirsjal kan det bli veldig fint 👏🏻 

Fra Sézane:

IMG_0079.thumb.jpeg.ab6b11bac9b775bd56c4e77635640fcc.jpeg

Fra Høyer:

IMG_0080.thumb.jpeg.ebeffc6a7f524d1f90282d94d6da3e9c.jpeg

IMG_0081.thumb.jpeg.95944d0eb955be4cca08cca713637283.jpeg

Fra Moniker:

IMG_0082.thumb.jpeg.8f279791c0fee00e47fcb7c62b370f0e.jpeg

IMG_0083.thumb.jpeg.7734815c4a9ab34413dde8c4083678ab.jpeg

IMG_0084.thumb.jpeg.efeeecb47a00566d94e649d11ffe64ba.jpeg

Anonymkode: 781e1...fa5

Skrevet
Ulven skrev (2 timer siden):

Hvordan er størrelsen synes du? Jeg ligger midt mellom M og L på bystemål, og lurer på om jeg skal gå for M. 

Jeg ligger mellom small og medium, og valgte medium. Kunne nok hatt small også men liker litt vidde. Begge kjolene jeg har kjøpt derifra er omskagskjoler. Ser de skriver at de anbefaler å gå opp en størrelse på omslagskjolene om man har stor byste eller er usikker på størrelse. Men generelt vil jeg si at de jeg har kjøpt er ganske normale i størrelsen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg fant disse. Noen av dem er nok ikke tildekket nok for kirken, men med en kort, strukturert jakke eller et pent kasjmirsjal kan det bli veldig fint 👏🏻 

Fra Sézane:

IMG_0079.thumb.jpeg.ab6b11bac9b775bd56c4e77635640fcc.jpeg

Fra Høyer:

IMG_0080.thumb.jpeg.ebeffc6a7f524d1f90282d94d6da3e9c.jpeg

IMG_0081.thumb.jpeg.95944d0eb955be4cca08cca713637283.jpeg

Fra Moniker:

IMG_0082.thumb.jpeg.8f279791c0fee00e47fcb7c62b370f0e.jpeg

IMG_0083.thumb.jpeg.7734815c4a9ab34413dde8c4083678ab.jpeg

IMG_0084.thumb.jpeg.efeeecb47a00566d94e649d11ffe64ba.jpeg

Anonymkode: 781e1...fa5

Er du seriøs? Flere av disse er grusomme!

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Er du seriøs? Flere av disse er grusomme!

Enig. Lange kjoler + lange armer blir ikke pent. Enten lange kjoler uten armer, eller korte kjoler med lange armer. 

AnonymBruker
Skrevet
-jk- skrev (2 minutter siden):

Enig. Lange kjoler + lange armer blir ikke pent. Enten lange kjoler uten armer, eller korte kjoler med lange armer. 

Regner med du mener ermer, og at du ikke kritiserer lengden på armene til modellene på bildene.

Anonymkode: e6d82...b1b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
-jk- skrev (7 minutter siden):

Ikke det som er hovedproblemet med flere av de kjolene.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...