Gå til innhold

PASTELLHELVETE - kjole til bryllup

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes Igigi har mye fint, dessverre syntetisk. Samme med Kiyonna. Har dessverre ikke sett norske forhandlere på noen år. Hvis du er i nærheten av Bergen kan IniStyle på Sartor være verdt et besøk. 

Anonymkode: e8403...0c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har ganske store bryst, så den moten med å dekke hele halsen får meg til å se 20 kg større ut.

Anonymkode: 6e84d...d68

Ikke så mange som tenker på det, men det er helt sant.

Anonymkode: 22fa3...47c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke så mange som tenker på det, men det er helt sant.

Anonymkode: 22fa3...47c

Ja, det er bare å se på Mette Marit.

Hun har nesten alltid gallakjolene helt tette i halsen, men ser så mye bedre ut, de få gangene hun velger noe annet.

Anonymkode: b2279...a06

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Min venninne kjøpte en nydelig mørke blå kjole, på en butikk, som selger selskapskjoler, og de har godt utvalg i modell og farger, og mest ensfarget.

Anonymkode: 7dad1...4f1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
-jk- skrev (1 time siden):

Denne likte jeg: https://www.zalando.no/rouge-edit-maxikjole-freesia-v5221c01m-e11.html

Billig var den også. Viskose. 

16971b20c1a44c558c4e86b2c824270e.jpg?imw

Den har fargen jeg leter etter, men er redd den ikke er flatterende på meg, selv på modellen ser man konturene av trusekanten så ser ikke for meg denne er veldig flatterende på en kropp som har født…

PM75 skrev (7 minutter siden):

Er jo pastell…

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva med noe sånt? Ikke dyr heller! https://www.zalando.no/jdy-jdynora-midi-dress-kjole-double-cream-jy121c1cm-e11.html

Anonymkode: 1dd4e...473

For dus i gul, og den grønne ble veldig hverdagslig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Venter fortsatt på at pene kjoler skal komme tilbake. Uten pastellhelvete. 

Anonymkode: 2e257...cac

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Lillemy8 skrev (På 10.4.2026 den 14.34):

Som ikke er pastell? Tja ca like mange som det finnes varme blåfarger😂😂

Jeg er kald sommer. Den eneste gule fargen jeg kan bruke er sitrongul. Veldig sjelden jeg ser noe i den gulfargen. 

Anonymkode: 2e645...f6e

• Nyttig 3
Skrevet
Lillemy8 skrev (På 10.4.2026 den 14.24):

Ville ungått gul om det er kalde farger du kler, hva med å søke på farger og ønsket kjoletype? Feks bringebærrosa (kjølig) eller sjøgrønn også materialet eller snittet du ønsker?… 

IMG_9938.jpeg.28770332567172abbad1fd228cbc3bfe.jpeg

Du misforstår fargelæren. Alle farger finnes i flere nyanser, både kalde og varme. Det går ikke an å si at man ikke kler f eks gult, man må bare finne den rette nyansen med den rette undertonen. Så ts kan absolutt finne en kald gul kjole hun kler.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Babyface skrev (7 minutter siden):

Du misforstår fargelæren. Alle farger finnes i flere nyanser, både kalde og varme. Det går ikke an å si at man ikke kler f eks gult, man må bare finne den rette nyansen med den rette undertonen. Så ts kan absolutt finne en kald gul kjole hun kler.

Jeg misforstår ingenting - jeg vet at det finnes gulfarger som går bra, men det er veldig lett å trå feil. Og hvordan gulfargen ser ut i speilet på prøverom i butikk, kan bli veldig forskjellig fra hvordan den fremstår i en mørk restaurant med levende lys. Det er kun et generelt tips! 

Endret av Lillemy8
  • Liker 1
Skrevet
Lillemy8 skrev (1 minutt siden):

Jeg misforstår ingenting - jeg vet at det finnes gulfarger som går bra, men det er veldig lett å trå feil. Og hvordan gulfargen ser ut i speilet på prøverom i butikk, kan bli veldig forskjellig fra hvordan den fremstår i en mørk restaurant med levende lys. Det er kun et generelt tips! 

Du skriver jo at du ville unngått gul. 🙄

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.4.2026 den 10.44):

Hei!

Jeg trenger en kjole til sommerbryllup men jeg blir GAL av at alt er pastell. Jeg ser ut som en utvaska og døende mops om jeg bruker duse farger men det finnes jo ikke en eneste pen sommerkjole å oppdrive i farger som kler meg (kalde og sterke).

Jeg ønsker meg så sårt en gul kjole, men tar også grønn eller rosa.

Det jeg har funnet er bare polyesterhelvete og jeg orker ikke cosplaye som en innkapsla svettgris i 25 plussgrader.

Hjelp!

Problemet er vel at sterke farger skal man helst unngå i et bryllup, på lik linje med hvite kjoler, for å ikke ta oppmerksomheten i fra bruden.
Jeg skal også i bryllup i sommer og sliter hardt med å finne kjole. Enten er det feil farge, for mye mønster eller så er fasongen/snittet feil (jeg vil ikke ha noe som går helt opp i halsen, da får jeg kvelningsfornemmelse). Jeg er også livredd for å bryte noen av alle de reglene som gjelder. Man står jo egentlig igjen med blå, grønn eller rosa. Svart, rødt, hvitt eller sterke farger er jo fyfy. I tillegg skal man jo ikke gå i mørke farger i et sommerbryllup. Jeg får noia.

Jeg følger denne tråden for å se om jeg får noen tips.

Anonymkode: b32ff...7e0

• Hjerte 2
Skrevet
Babyface skrev (1 time siden):

Du skriver jo at du ville unngått gul. 🙄

JA, miss kverulant. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Problemet er vel at sterke farger skal man helst unngå i et bryllup, på lik linje med hvite kjoler, for å ikke ta oppmerksomheten i fra bruden.
Jeg skal også i bryllup i sommer og sliter hardt med å finne kjole. Enten er det feil farge, for mye mønster eller så er fasongen/snittet feil (jeg vil ikke ha noe som går helt opp i halsen, da får jeg kvelningsfornemmelse). Jeg er også livredd for å bryte noen av alle de reglene som gjelder. Man står jo egentlig igjen med blå, grønn eller rosa. Svart, rødt, hvitt eller sterke farger er jo fyfy. I tillegg skal man jo ikke gå i mørke farger i et sommerbryllup. Jeg får noia.

Jeg følger denne tråden for å se om jeg får noen tips.

Anonymkode: b32ff...7e0

Er vel ingen «regler» om at man skal unngå sterke farger, men vi kvinner skal i hvert fall unngå hvitt, rødt og sort. Utenom dette er det ingenting som tilsier at man ikke kan bruke sterke farger så lenge det er innenfor kleskoden. 

Anonymkode: 23b88...cb9

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker heller ikke blomsterprint og pastellfarger. Jeg hadde en Marineblå kjole fra Floyd i min venninne sitt bryllup, der jeg var forlover. Venninna mi var selv med og valgte ut kjolen. Hun liker ikke sukkersøt, rosa, blomsterprint, og pastell selv. De hadde lilla og grønt som farger i bryllupet. 

Anonymkode: 65b8b...47c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...