Gå til innhold

PASTELLHELVETE - kjole til bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg trenger en kjole til sommerbryllup men jeg blir GAL av at alt er pastell. Jeg ser ut som en utvaska og døende mops om jeg bruker duse farger men det finnes jo ikke en eneste pen sommerkjole å oppdrive i farger som kler meg (kalde og sterke).

Jeg ønsker meg så sårt en gul kjole, men tar også grønn eller rosa.

Det jeg har funnet er bare polyesterhelvete og jeg orker ikke cosplaye som en innkapsla svettgris i 25 plussgrader.

Hjelp!

Anonymkode: 6e84d...d68

• Liker 10
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk ut missmaya sungarden yellow, den har jeg, brukt i bryllup flere ganger. De har ulike modeller og så man kan finne en man liker i snitt. 

Anonymkode: 1a391...5c4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sjekk ut missmaya sungarden yellow, den har jeg, brukt i bryllup flere ganger. De har ulike modeller og så man kan finne en man liker i snitt. 

Ja, og den er i 55% bomull og resten lin. Jeg har ikke strykejern, men det går helt fint siden det er mest bomull, bare henger den på henger etter vask. 

Skrevet

Hadde samme problem til konfirmasjon ifjor sommer. Ser døende ut i pastell og det var spådd veldig varmt den dagen.

Fant faktisk kjole på Bonprix til en veldig billig penge. Bestilte en liten haug derifra og endte med å beholde flere. 

Anonymkode: 99e79...641

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den har jeg og, veldig fin kjole. Og den puster. Jeg stryker den ikke, bare henger den opp da den er nyvasket.

Anonymkode: 7dad1...4f1

Skrevet

Ville ungått gul om det er kalde farger du kler, hva med å søke på farger og ønsket kjoletype? Feks bringebærrosa (kjølig) eller sjøgrønn også materialet eller snittet du ønsker?… 

IMG_9938.jpeg.28770332567172abbad1fd228cbc3bfe.jpeg

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Lillemy8 skrev (5 minutter siden):

Ville ungått gul om det er kalde farger du kler, hva med å søke på farger og ønsket kjoletype? Feks bringebærrosa (kjølig) eller sjøgrønn også materialet eller snittet du ønsker?… 

IMG_9938.jpeg.28770332567172abbad1fd228cbc3bfe.jpeg

Det finnes da kalde gule toner. 

Anonymkode: a6019...672

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det finnes da kalde gule toner. 

Som ikke er pastell? Tja ca like mange som det finnes varme blåfarger😂😂

• Liker 5
Skrevet

Snart kommer vår og sommerkjoler i butikkenene hvis du kan vente litt til med å se etter kjole. 

Er så mye bedre å gå i butikk å prøve enn å kjøpe på nett og prøve retunere frem og tilbake osv.  Brukt på Tise bra alternativ også, men vanskelig med størrelse. I Oslo er det butikker en kan leie en kjole. Fikk den perfekte kjolen til bryllup jeg skulle i som jeg aldri hadde tatt meg rå til å kjøpe! 😍

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei!

Jeg trenger en kjole til sommerbryllup men jeg blir GAL av at alt er pastell. Jeg ser ut som en utvaska og døende mops om jeg bruker duse farger men det finnes jo ikke en eneste pen sommerkjole å oppdrive i farger som kler meg (kalde og sterke).

Jeg ønsker meg så sårt en gul kjole, men tar også grønn eller rosa.

Det jeg har funnet er bare polyesterhelvete og jeg orker ikke cosplaye som en innkapsla svettgris i 25 plussgrader.

Hjelp!

Jeg måtte bestille fra Temu. Var kun duse kjerringfarger med blomster. Husker folk glana fordi jeg ikke hadde lys kjole om sommeren. 

Anonymkode: 26bdd...6b0

• Liker 2
Skrevet
Ekstatisk skrev (7 minutter siden):

Snart kommer vår og sommerkjoler i butikkenene hvis du kan vente litt til med å se etter kjole. 

Er så mye bedre å gå i butikk å prøve enn å kjøpe på nett og prøve retunere frem og tilbake osv.  Brukt på Tise bra alternativ også, men vanskelig med størrelse. I Oslo er det butikker en kan leie en kjole. Fikk den perfekte kjolen til bryllup jeg skulle i som jeg aldri hadde tatt meg rå til å kjøpe! 😍

Kjøper jo forskjellige str og sender tilbake det som ikke passer. Går så fint så. Mye bedre enn i butikk. Zalando har du 30 dager på deg. Er som å prøve i butikken. Bare sende tilbake det du ikke skal ha. Ikke har man betalt for det man ikke beholder.

Anonymkode: 26bdd...6b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor er alle kjoler slik? Blir så oppgitt. Store blomsterprint, store volanger og pufferermer på en lang kjole. Den blir bare..... for mye. 

Anonymkode: 22fa3...47c

• Liker 2
Skrevet

By Timo 💛

IMG_9739.webp

IMG_9738.webp

IMG_9736.jpeg

IMG_9737.jpeg

Anonymkode: 7e9e3...c21

• Liker 10
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

By Timo 💛

IMG_9739.webp

IMG_9738.webp

IMG_9736.jpeg

IMG_9737.jpeg

Anonymkode: 7e9e3...c21

Fy flate så grusomt

• Liker 22
Skrevet

Jeg har det samme problemet, bare at jeg må ha sterke og varme farger. Hva om du kjøper noe i hvitt eller beige-toner og heller farger selv? Det kommer jeg til å gjøre ettersom jeg syns det er vanskelig å finne de fargene jeg kler. 

Anonymkode: 23b88...cb9

Skrevet

Dianas salonger?

Anonymkode: 72692...2f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dianas salonger?

Anonymkode: 72692...2f5

De har nesten bare varme farger på nettsiden. 

Skrevet

Tusen takk, alle sammen, prøver å svare oppsummert:

Er ikke glad i slike flagrede blomsterkjoler, liker en mer «clean» cut. Har ganske store bryst, så den moten med å dekke hele halsen får meg til å se 20 kg større ut.

Har tenkt på å kjøpe en hvit kjole og farge den selv, men skal gi det litt mer tid. 

Og for at jeg skal bruke 3000 kr på en kjole må den kunne brukes i andre anledninger enn bryllup.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...