AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:50 #81 Skrevet onsdag kl. 09:50 Her ser vi Amerikansk politi i aksjon Anonymkode: 3a66c...2f3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:03 #82 Skrevet onsdag kl. 15:03 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Her ser vi Amerikansk politi i aksjon Anonymkode: 3a66c...2f3 Denne skal jeg vise til barna mine slik at de forstår alvorligheten av å ringe nødnummer når det ikke er nød. Dette er pensum fra de går i barnehagen i Norge og det er nok garantert tatt opp på både barnehage/preschool og skole i USA. I Norge har de barnevernet for de som er under 15 år eller barnevernet og ungdomsanstalter for de som er 15+. All respekt til de politifolkene der! Anonymkode: d6f86...f70 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:20 #83 Skrevet onsdag kl. 15:20 FCC skrev (17 timer siden): Fra originalinnlegget: "Hver eneste gang hun skulle flyttes på inne i fengselet, ble hun påsatt håndjern bak på ryggen igjen. Det mest ydmykende var visst mandagen da hun skulle i retten. Hun ble vekket klokken seks om morgenen og lenket opp med både håndjern festet til en kjetting rundt livet og fotlenker. I denne tilstanden, iført full oransje fangedrakt, måtte hun og de andre fangene gå 200 meter over en offentlig parkeringsplass og gaten utenfor rettsbygningen. Hun fortalte at det var helt forferdelig å se vanlige folk på gaten stå og stirre mens de kom subbende forbi i lenkene sine. Hun følte seg fullstendig utstilt som en morder foran gud og hvermann." Jeg tror mange ikke leser orginalinlegget. Anonymkode: 854ab...ebd
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:42 #84 Skrevet torsdag kl. 10:42 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Denne skal jeg vise til barna mine slik at de forstår alvorligheten av å ringe nødnummer når det ikke er nød. Dette er pensum fra de går i barnehagen i Norge og det er nok garantert tatt opp på både barnehage/preschool og skole i USA. I Norge har de barnevernet for de som er under 15 år eller barnevernet og ungdomsanstalter for de som er 15+. All respekt til de politifolkene der! Anonymkode: d6f86...f70 All respekt til politi som arresterer og traumatiserer en 11 år gammel jente. Du vet at 11 åringer er barn, ikke sant? Du synes det er bra når hun gråter og roper "daddy it hurts" fordi McDonalds politiet har festet håndjernene for stramt? Er du virkelig forelder? Stakkars barna dine sier jeg bare. Anonymkode: 3a66c...2f3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:03 #85 Skrevet fredag kl. 07:03 AnonymBruker skrev (20 timer siden): All respekt til politi som arresterer og traumatiserer en 11 år gammel jente. Du vet at 11 åringer er barn, ikke sant? Du synes det er bra når hun gråter og roper "daddy it hurts" fordi McDonalds politiet har festet håndjernene for stramt? Er du virkelig forelder? Stakkars barna dine sier jeg bare. Anonymkode: 3a66c...2f3 Jeg har både yngre og eldre barn enn 11. Hun visste eksakt hva hun gjorde. De er opplært fra de er bittesmå av hva nødnumrene skal brukes til og terpes på hva de skal gjøre ved kidnappinger, skoleskytinger og så videre. 11-åringen fikk mange sjanser til å være ærlig og jeg synes politifolkene tok det penere enn det mange ville gjort i samme situasjon. Det hun gjorde er forferdelig og burde selvsagt ha en konsekvens. Håndjern er for å sikre at de selv ikke blir angrepet og at hun blir sittende sikkert i bilen mens de kjører. Det er påkrevd å ta fingeravtrykk og virkelige avhør før mulige andre konsekvenser. De poengterte at de ikke var for stramt og løsnet dem enda mer enn det som hadde vært forsvarlig. Politiet i Norge setter også håndjern på barn og ungdommer i Norge om de er i fare for å skade seg selv eller andre. Det har jeg selv vært vitne til. Jeg mener at politiet gjorde det riktige. Helt OK at du mener at det ikke var riktig og da får vi være enige om å være uenige. Anonymkode: d6f86...f70
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:09 #86 Skrevet fredag kl. 07:09 Det er vel ikke lov i Norge heller å sitte beruset i føresetet selv om du ikke kjører? Det gikk jo bra til slutt, men klart det er skummelt å bli fengslet i et fremmed land. Anonymkode: dd796...bbf
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:11 #87 Skrevet fredag kl. 07:11 AnonymBruker skrev (På 9.4.2026 den 23.36): At det er mye kritikkverdig i Usa er det ikke tvil om, men det blåses veldig opp i mange europeiske medier. Den vanlige amerikaner merker ikke noe av dette Anonymkode: e2468...dee Haha , yeah right. Derfor alle flytter til Europa og Canada. De dreper jo sine egne hvite borgere. Kom igjen a, våkn opp fra drømmen din. Anonymkode: 6ffa2...1d6 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:14 #88 Skrevet fredag kl. 07:14 men altså, selv i norge ville hun blitt arrestert på samme måte for fyllekjøring selv om ikke bilden var i gang så jeg skjønner ikke hvorfor hun satte seg inn i FØRERSETET og ikke i pasasjersetet slik normale folk ville gjort.. Sitat Politiet kan mistenke promillekjøring eller forsøk på dette, noe som kan føre til inndragelse av førerkort, bot eller fengsel. For å bli dømt kreves ofte bevis på at du hadde til hensikt å kjøre (f.eks. ved å sette nøkkelen i tenningen). så helt like regler her hjemme der altså.. Anonymkode: db9a7...0b1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:58 #89 Skrevet fredag kl. 11:58 AnonymBruker skrev (4 timer siden): men altså, selv i norge ville hun blitt arrestert på samme måte for fyllekjøring selv om ikke bilden var i gang så jeg skjønner ikke hvorfor hun satte seg inn i FØRERSETET og ikke i pasasjersetet slik normale folk ville gjort.. så helt like regler her hjemme der altså.. Anonymkode: db9a7...0b1 Jeg var ikke klar over at man blir satt i håndjern også i Norge når man blåser rødt og er samarbeidsvillig, men det er vel kanskje sånn det fungerer her også. Anonymkode: 854ab...ebd
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:47 #90 Skrevet fredag kl. 13:47 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var ikke klar over at man blir satt i håndjern også i Norge når man blåser rødt og er samarbeidsvillig, men det er vel kanskje sånn det fungerer her også. Anonymkode: 854ab...ebd En venn av meg blåste rødt og var samarbeidsvillig. De satte ikke håndjern på ham. Det skjedde i Norge rett før pandemien. Anonymkode: bebad...950
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:59 #91 Skrevet fredag kl. 13:59 AnonymBruker skrev (På 9.4.2026 den 23.01): De sa bare hun skulle gå til bilen å vente. Hun tenkte vel ikke over at hun ikke kunne sette seg ned i førersetet. Hun hadde ikke nøklene i heller. Anonymkode: 854ab...ebd Hvordan fikk hun låst opp bilen da? Personalet ba henne om å vente ved bilen, ikke i bilen. Det er heller ingen grunn for kollegaen din å sette seg i førersetet for å vente, så frem det ikke faktisk var meningen å flytte bilen selv. Personalet brukte neppe timesvis for å komme ut for hjelpe henne, det var vel snakk om minutter. Forøvrig ikke lov til å parkere foran brannhydrant eller sette seg beruset i førersetet i Norge heller. Anonymkode: e50ba...ef1
Kålrota Skrevet fredag kl. 14:05 #92 Skrevet fredag kl. 14:05 Dette er vel basic knowledge for alle som har lappen, at en ikke skal være i førersetet med promille? Kjedelig opplevelse, men hundre prosent selvforskyldt.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:23 #93 Skrevet fredag kl. 14:23 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvordan fikk hun låst opp bilen da? Personalet ba henne om å vente ved bilen, ikke i bilen. Det er heller ingen grunn for kollegaen din å sette seg i førersetet for å vente, så frem det ikke faktisk var meningen å flytte bilen selv. Personalet brukte neppe timesvis for å komme ut for hjelpe henne, det var vel snakk om minutter. Forøvrig ikke lov til å parkere foran brannhydrant eller sette seg beruset i førersetet i Norge heller. Anonymkode: e50ba...ef1 Personalet tok ikke nøklene fra henne, og ja. Hun skulle stått utenfor bilen, eller satt seg i baksetet, passasjersetet i etterpåklokskapens navn. Det gjorde hun dessverre ikke. Anonymkode: 854ab...ebd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå