Gå til innhold

Aylana!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ser i flere tråder du har gått ned ca 20 kg på ett år :klappe: lyst til å dele tips og erfaring med meg??? Jeg har igjen 10 kg...gått ned 5 til nå...

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

*sniker meg inn*

Jeg gikk ned fjorten kilo i fjor vinter. Tok ni eller ti på seks uker. Resten i løpet av noen måneder.

Jeg kuttet ut snop i ukedagene. Sukkerbrus var helt forbudt.

Jeg startet dagen med et glass appelsinjuice med fruktkjøtt. Har aldri klart å spise frokost. Dette anbefales ikke. Spis et par skiver, knekkebrød eller havregrøt til frokost.

Til lunsj spiste jeg et stort hjemmebakt, grovt rundstykke med valgfritt pålegg. Kuttet ut smør og majones.

Mellommåltidene besto av riskaker og knekkebrød med ost på. Vanlig ost eller philadelphia light. En frukt eller gulrot nå og da.

Til middag spiste jeg det vi hadde, men tok gjerne litt mindre saus. Kun en porsjon.

Jeg sluttet helt med å spise meg stappande mett. Sluttet når jeg ikke var sulten lenger.

Til kvelds spiste jeg to knekkebrød, havregrøt, eller en rett i koppen suppe og en skive.

Da jeg hadde gått ned ni, ti kilo, begynte jeg å spsie majones og saus igjen.

Jeg trente minst fire ganger i uken, noen ganger seks eller syv. Varierte mellom styrke og kondisjon.

Nå spiser jeg det jeg har lyst på når jeg har lyst på det. Jeg tar feks ikke en sjokolade, kake el fra en skål, dersom jeg ikke virkelig har lyst på det. Jeg spiser meg fortsatt ikke stappande mett og det er lite sukkerbrus i omløp.

Jeg trener fortsatt tre ganger i uken. Minst. På denne måten holder eg vekten.

Jeg var gravid her i vinter og da la jeg på meg en del kilo. Sliter fortsatt med det siste kiloet, men er ikke helt topp motivert til å få det bort enda. Det er jo bare en ukes tid på samme diett som forrige gang, men jeg sliter med motivasjonen der, gitt.

Av samme årsak holder jeg på å bygge opp muskelmassen igjen. Der nærmer jeg meg målet. Har nå kommet opp i samme antall kilo på vektstangen som tidligere.

Da jeg var gravid klarte jeg ikke de tyngste styrketimene og heller ikke å ta så godt i på kondisjonstimene. Før jeg ble gravid var det de koselige tre første ukene i desember. De ukene der det er en mengde sosiale sammenkomster med mat, i tillegg til at det er for ite tid til å få trent normalt. Så ble jeg gravid, mistet og hadde blødninger som hindret treningen noe.

Jeg fikk derfor ikke begynt med skikkelig treing igjen før mars måned hadde begynt.

Endret av Hilde K S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...