AnonymBruker Skrevet 10. april #21 Skrevet 10. april Tatt tilskudd i en uke men er kjempe dårlig fortsatt Anonymkode: e6ba6...998
AnonymBruker Skrevet 10. april #22 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (På 8.4.2026 den 8.52): Hei. Dere som har hatt mye mangler, og begynt på tilskudd. Tok det lang tid før det virka på selve formen? Anonymkode: e6ba6...998 Virket ikke 😅 ingenting per dags dato som har fungert. Anonymkode: 9d7d2...a8a
AnonymBruker Skrevet 10. april #23 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (På 8.4.2026 den 10.49): Hvorfor tror du britiske helsemyndigheter skriver i sin anbefaling for D-vitamintilskudd at: Hvis du sammenligner den britiske anbefalingen for korrigering av D-vitaminmangel med den norske (400-800 enheter per dag), vil det i Norge ta mellom et halvt og ett år å korrigere D-vitaminmangel. Engelske helsemyndigheter anbefaler helt andre doser enn norske helsemyndigheter. Anonymkode: 53332...c4e Du er den eneste som drar opp temaet doser. Anonymkode: 325c2...530 1
AnonymBruker Skrevet 10. april #24 Skrevet 10. april D-vitaminmangel her. Det gikk ganske raskt opp laveste grensen på normal, men etter det går det litt saktere. Bruker den mengden lege har foreskrevet. Anonymkode: 325c2...530
AnonymBruker Skrevet 10. april #25 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tatt tilskudd i en uke men er kjempe dårlig fortsatt Anonymkode: e6ba6...998 Vær påpasselig på om de skal tas sammen med mat eller ikke. Jeg tror ingen vitaminer bør tas sammen med koffein (kaffe, te, cola, pepsi max, energidrikke). Man må passe på å ikke ta dem for tidlig etter å ha inntatt koffein og ikke koffein for tidlig etter å ha tatt vitaminer. Tror også noen kan forhindres av melkeinntak? Usikker på det siste. Anbefaler deg å undersøke hva som gir best opptak og å IKKE øke dose uten å snakke med lege!!! Anonymkode: 325c2...530
AnonymBruker Skrevet 10. april #26 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vær påpasselig på om de skal tas sammen med mat eller ikke. Jeg tror ingen vitaminer bør tas sammen med koffein (kaffe, te, cola, pepsi max, energidrikke). Man må passe på å ikke ta dem for tidlig etter å ha inntatt koffein og ikke koffein for tidlig etter å ha tatt vitaminer. Tror også noen kan forhindres av melkeinntak? Usikker på det siste. Anbefaler deg å undersøke hva som gir best opptak og å IKKE øke dose uten å snakke med lege!!! Anonymkode: 325c2...530 Ingen fare for at jeg skal øke doser, har etter min smak allerede fått ekstremt høye doser 🤣 Anonymkode: e6ba6...998
AnonymBruker Skrevet 10. april #27 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Tatt tilskudd i en uke men er kjempe dårlig fortsatt Anonymkode: e6ba6...998 Det er veldig kort tid. Ofte får man høydose behandling i 6-8 uker før man sjekker nivåer igjen. Anonymkode: 030d0...cc3
AnonymBruker Skrevet 10. april #28 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er veldig kort tid. Ofte får man høydose behandling i 6-8 uker før man sjekker nivåer igjen. Anonymkode: 030d0...cc3 Sjekker nivåer ja, men jeg tenker på p føle seg bedre? Anonymkode: e6ba6...998
AnonymBruker Skrevet 10. april #29 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Sjekker nivåer ja, men jeg tenker på p føle seg bedre? Anonymkode: e6ba6...998 Ja, altså, det kan ta noen uker. Det er derfor man ikke sjekker nivåer igjen heller på en stund nettopp fordi det kan ta noen uker å få opp verdiene (altså også å føle seg bedre). Anonymkode: 030d0...cc3
AnonymBruker Skrevet 11. april #30 Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (På 10.4.2026 den 12.52): Tatt tilskudd i en uke men er kjempe dårlig fortsatt Anonymkode: e6ba6...998 En uke er nok litt tidlig å merke bedring. Hatt D vitamin mangel da merket jeg ikke så mye selvom den var på 24 når jeg startet ta. Tok blodprøver etter 3 måneder og da var den på 150 talet. B12 merket jeg at noe skjedde etter 3-4 uker ca og folat. Nå ligger jeg litt lavt på Ferritin og har gjort en periode uten å få de opp så bra men ikke gjort så mye for å få de opp akkurat heller. Anonymkode: 03fad...5f9
AnonymBruker Skrevet 11. april #31 Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (1 time siden): En uke er nok litt tidlig å merke bedring. Hatt D vitamin mangel da merket jeg ikke så mye selvom den var på 24 når jeg startet ta. Tok blodprøver etter 3 måneder og da var den på 150 talet. B12 merket jeg at noe skjedde etter 3-4 uker ca og folat. Nå ligger jeg litt lavt på Ferritin og har gjort en periode uten å få de opp så bra men ikke gjort så mye for å få de opp akkurat heller. Anonymkode: 03fad...5f9 Ja er vel utålmodig sikkert😃 hva slags symmtomer hadde du på folat? Jeg mangler det. Men ikke b12 Anonymkode: e6ba6...998
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå