Uanonym bruker Skrevet 24. april #62 Skrevet 24. april Maleficenta skrev (På 13.4.2026 den 19.35): Joda men Frøy er ikke det er guttenavn? Jo. Guden Frøy og gudinna Frøya i norrøn mytologi. AnonymBruker skrev (På 13.4.2026 den 19.53): Nei, vet av jenter som heter Frøy. Ingen som heter Frøya når jeg tenker meg om 🤔 Anonymkode: adf58...d0a Jeg vet også om jenter som heter Frøy, men det er i utgangspunktet et guttenavn. Jeg synes navnet Frøya passer veldig dårlig sammen med de spansk/italiensk-klingende navna som listes opp her. Det blir veldig stilkræsj og framstår rett og slett som litt harry. Skjønner heller ikke helt vitsen med å legge til et ekstra fornavn i voksen alder, med mindre det er oppkalling for å ære en avdød slektning eller noe annet som gjør at navnet faktisk har en betydning for en. Å velge et tilfeldig navn fordi man synes det høres fint ut, er veldig rart. I hvilke sammenhenger ser du for deg at det skal brukes, TS?
AnonymBruker Skrevet 24. april #63 Skrevet 24. april Frøya er nok best alene, men noen jeg synes kan fungere; Frøya Sofie Frøya Olivia Frøya Kathrin Frøya Marie Frøya Susann Frøya Solin Frøya Victoria Frøya Iselin Frøya Leona Anonymkode: d2f8f...80b
AnonymBruker Skrevet i går, 13:31 #64 Skrevet i går, 13:31 Frøya Ingeborg Frøya Karine Frøya Gurine Frøya Johanne Frøya Jensine Frøya Ollianne Frøya Albertine Frøya Olava Anonymkode: c49c5...19d 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #65 Skrevet 21 timer siden Frøya er sterkt og stolt alene synes jeg... Anonymkode: 2194b...4a5 1 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #68 Skrevet 21 timer siden Frøya Salomone Anonymkode: 6d729...b4d
Silverdust Skrevet 21 timer siden #69 Skrevet 21 timer siden Frøya Elena Frøya Mathilde Frøya Fredrikke
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #70 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (På 13.4.2026 den 18.09): Frøy er en fin variant og passer med flere navn enn det Frøya gjør. Bare et innspill. Anonymkode: adf58...d0a Frøy er et guttenavn (selv om imponerende mange har bestemt seg for å bruke det på jenter). Anonymkode: b6b26...4b9 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #71 Skrevet 20 timer siden Frøya Aurora Frøya Josefine Frøya Kornelia Anonymkode: b521f...f66
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #72 Skrevet 20 timer siden Frøya Magdalena Frøya Marcelina Anonymkode: 918d4...adc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå