Gå til innhold

Dobbeltnavn til navnet Frøya

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.4.2026 den 20.14):

Hei alle sammen! 

Jeg har lenge tenkt på å gi navnet mitt, Frøya, et dobbeltnavn, men jeg synes det er utrolig vanskelig å finne et som virkelig passer. Jeg har bakgrunn fra både Italia og Chile, men har kun norske navn i navnet mitt, så jeg har lyst på et dobbeltnavn med et lite internasjonalt preg, gjerne spansk eller italiensk, men det er ikke et must. 💛

Noen forslag jeg har fått fra folk rundt meg, men som jeg ikke helt vet om klinger bra sammen med Frøya, er:

• Blanca
  • Bianca
  • Andrea
  • Ivonne
  • Isabel/isabelle/isobel
  • Victoria
  • Emine

Jeg lurer på om noen av dere har noen forslag til dobbeltnavn som kan passe sammen med Frøya? Alle ideer tas imot! 💛

Anonymkode: 22a1c...745

Frøye Noelle. 

Anonymkode: eec08...e9e

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Frøya Gudrun 

Anonymkode: 4d692...67f

Skrevet

Frøya Andrea!

AnonymBruker
Skrevet

Frøya Margarita.

Anonymkode: 6d6bc...925

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Frøya Margarita.

Anonymkode: 6d6bc...925

Høres ut som en drink

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (37 minutter siden):

Høres ut som en drink

Jepp. Er det tequila som er byttet ut med akevitt, eller lime som er er byttet ut med tindved eller tyttebær? Multelikør istedenfor appelsinlikør, kanskje?

Anonymkode: 745d4...f46

Skrevet

Enig i at det står best for seg selv, men kanskje Knut-Frøya om du må.

AnonymBruker
Skrevet

Frøy er en fin variant og passer med flere navn enn det Frøya gjør. Bare et innspill. 

Anonymkode: adf58...d0a

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Frøy er en fin variant og passer med flere navn enn det Frøya gjør. Bare et innspill. 

Men ts heter Frøya

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Men ts heter Frøya

Mulig å endre begge om man finner en løsning man er fornøyd med.. Frøya er uansett et fint navn. Synes ikke det trenger mer, står fint alene og vanskelig å kombinere. Varianten Frøy passer med en del flere navn. Hvis begge skal sies sammen. Om det bare er på papiret kan man jo legge til hva man vil. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mulig å endre begge om man finner en løsning man er fornøyd med.. Frøya er uansett et fint navn. Synes ikke det trenger mer, står fint alene og vanskelig å kombinere. Varianten Frøy passer med en del flere navn. Hvis begge skal sies sammen. Om det bare er på papiret kan man jo legge til hva man vil. 

Men Frøy er ikke like fint

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (15 minutter siden):

Men Frøy er ikke like fint

Det er din mening. Jeg synes at Frøy fungerer bedre ved dobbeltnavn, men at begge står fint alene. Det er uansett TS sitt valg og det hun synes er fint som gjelder. 

Skrevet

Nei.

AnonymBruker
Skrevet

Frøya Isadora

Anonymkode: 5b962...66a

AnonymBruker
Skrevet

Frøya Helene.

Anonymkode: 0d672...0aa

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det er din mening. Jeg synes at Frøy fungerer bedre ved dobbeltnavn, men at begge står fint alene. Det er uansett TS sitt valg og det hun synes er fint som gjelder. 

Joda men Frøy er ikke det er guttenavn?

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (17 minutter siden):

Joda men Frøy er ikke det er guttenavn?

Nei, vet av jenter som heter Frøy. Ingen som heter Frøya når jeg tenker meg om 🤔

AnonymBruker
Skrevet

Frøya må etter min mening ikke etterfølges av et navn som begynner på en vokal, særlig ikke a, og heller ikke slutte på a. Det er et stolt og sterk navn, og navn nummer to bør være i samme kategori. I tillegg vil ts ha et mer internasjonalt (italiensk/Chilensk) navn. Da synes jeg mange av forslagene her faller igjennom. Men navn er jo først og fremst smak og behag, selvsagt, mine forslag er garantert ikke for alle.

Frøya Coral

Frøya Teresina

Frøya Celeste

Frøya Tiziane

Frøya Mon(t)serrat

Anonymkode: 9addd...ade

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.4.2026 den 20.17):

Frøya Alexandra

Anonymkode: 12ccf...31e

Ikke enig. Synes det klinger dårlig med dobbeltnavn hvor det siste begynner med samme bokstav som det første slutter med. 

Anonymkode: 30ad3...b14

Skrevet

Nei. Ikke dobbeltnavn på Frøya.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...