Egenskap Skrevet 6. april #1 Skrevet 6. april (endret) Hvilken sum skal stå i skattemelding på markedsverdi bolig? Er det 25 % av total verdien? Betyr det at om markedsverdi på bolig er 1 400 000 kroner, så blir summen 350 000 kroner i skattemeldingen ? Endret 6. april av Egenskap
LeneXCII Skrevet 7. april #3 Skrevet 7. april (endret) Du mener kanskje skatteverdien.. Fra Skatteetaten: Formuesverdien er 25 prosent av beregnet eller dokumentert markedsverdi opp til 10 millioner kroner, og deretter 70 prosent av det som overstiger 10 millioner kroner. Endret 7. april av LeneXCII
Egenskap Skrevet 8. april Forfatter #5 Skrevet 8. april LeneXCII skrev (På 7.4.2026 den 7.52): Du mener kanskje skatteverdien.. Fra Skatteetaten: Formuesverdien er 25 prosent av beregnet eller dokumentert markedsverdi opp til 10 millioner kroner, og deretter 70 prosent av det som overstiger 10 millioner kroner. Kan jeg endre på markedsverdien?
AnonymBruker Skrevet 8. april #6 Skrevet 8. april Vår markedsverdi ligger nok en halvannen million under reell markedsverdi, så jeg forbigår den i stillhet. Ikke at jeg har fått en markedsverdi enda ...kun den gamle som ligger der med noen justeringer. Anonymkode: dbf38...d6c
AnonymBruker Skrevet 8. april #7 Skrevet 8. april Vår bolig er verdt cirka 4 mill. på markedet, men i ligningen står det bare oppført ca. 600K. Anonymkode: b505f...057
AnonymBruker Skrevet 8. april #8 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vår bolig er verdt cirka 4 mill. på markedet, men i ligningen står det bare oppført ca. 600K. Anonymkode: b505f...057 Det er jo heldig for dere. Anonymkode: acf8d...5a2
AnonymBruker Skrevet 8. april #9 Skrevet 8. april Egenskap skrev (1 time siden): Kan jeg endre på markedsverdien? Du kan selv endre informasjon om boligen dersom Skatteetaten har lagt feil informasjon til grunn for beregningen. Hvis informasjonen er korrekt, men du mener at deres beregning er feil, må du dokumentere dette. Mer informasjon finner du Formuesverdi av bolig - Skatteetaten Se under punktet "Hvis markedsverdi og formuesverdi er for høy". Anonymkode: e18a6...495 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå