Gå til innhold

Har AI overtatt for forum?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du bør heller stille spørsmål om helse til helsepersonell.

Anonymkode: b37b8...c41

Og det gjør jeg såklart, når jeg har time hos de ulike behandlerene.

Men er det noe jeg lurer på der og da, så spør jeg heller chatgpt i stedet for å kverne på det i 1 uke før jeg skal til time.

Anonymkode: cd227...f00

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

AI bare jatter med, på forum får man motstand og diskusjoner. Så AI kan ikke sammenlignes med forum.

Anonymkode: 616fa...1ac

AI er alltid positiv.... Jævla fordummende pisspreikgenerator (for å bruke Mimir språk) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

ja, jeg spør heller om helse spørsmål på chatgpt, enn her på KG. 
Risikerer kanskje noe feil, men det er jo HUNDRE ganger verre her med folk som svarer feil MED VILJE.

Jeg har testet ut chatgpt over tid vedrørende flere helseproblem jeg har god kjennskap til, og det skremte meg.

Om jeg hadde fulgt rådene derfra hadde det vært direkte livstruende ved enkelte tilfeller.

I tillegg til å gi helseskadelige råd prøvde den også å gi meg et helseproblem jeg ikke har.  Den var så insisterende at jeg måtte kontakte legen for å få det avkreftet.

Jeg er derimot enig med deg i at det er problematisk å lufte spørsmål om helse her inne også.  

Anonymkode: 0766d...351

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Foretrekker AI, mnidre drama og sure mennesker som bare sitter her inne for å ta folk. :) 

Anonymkode: 0d67f...239

Hvorfor er du innlogget og svarer da? Så ille kan det virkelig ikke være når du ser en tråd som fenger og likevel velger å være her. AI-en har tydeligvis ikke erstattet det utbyttet du får av forum og godt er det. :) Hadde blitt kjedelig om alle skulle snudd seg til AI hver gang.

Anonymkode: cf34c...8e7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

For meg så virker deg som om mange brukere av KI faktisk tror at det er snakk om en intelligent skapning som har egne tanker og som kan gjøre egne vurderinger, det er fryktelig skremmende og det sier mye om intelligensen til disse brukerne.

En KI er ingenting annet enn en glorifisert søkemotor som henter informasjon fra nettet. 

Anonymkode: 3d0be...0f1

Så kalt generativ intelligens. Ikke kunstig intelligens. Kunstig intelligens indikerer at det tross alt er tegn til intelligens. Den generative biten ligger i at den genererer innhold basert på input-data (det som skrives inn).

Anonymkode: cf34c...8e7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker AI til mye rart, og en av tingene den virkelig har gjort en stor forskjell på, er min fysiske helse.

Gikk til 4 ulike hudleger men plagene mine vedvarte. AI løste det på en måneds tid. 

Jeg skulle bare ha litt starthjelp fra AI for å gjør minst mulig for mest mulig uttelling mtp. fysisk trening. Plutselig har den "lurt" meg til å løpe maraton:P Jeg fått bedre holdning og kroppssammensetning for jeg startet styrketrening. Så jeg gikk fra inaktiv til å trene 3-4 ganger i uka. Jeg har faktisk et treningsmål, noe jeg skal prestere, for første gang. Ikke et vektmål. 

Har mye bedre kosthold som passer til meg og min livsstil, som også har hjulpet på at jeg har mistet kroppsfett og lagt på meg muskelmasse. Alt jeg har trodd om kroppsformen min er feil, og jeg klarer nesten ikke å forstå hva det er jeg ser i speilet. 

Men, det er jo ikke et menneske. Den interaksjonen du har med et menneske er noe annet, på godt og vondt. 

Anonymkode: 92caf...5d2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg har testet ut chatgpt over tid vedrørende flere helseproblem jeg har god kjennskap til, og det skremte meg.

Om jeg hadde fulgt rådene derfra hadde det vært direkte livstruende ved enkelte tilfeller.

I tillegg til å gi helseskadelige råd prøvde den også å gi meg et helseproblem jeg ikke har.  Den var så insisterende at jeg måtte kontakte legen for å få det avkreftet.

Jeg er derimot enig med deg i at det er problematisk å lufte spørsmål om helse her inne også.  

Ikke spør om ting som kan være livstruende da. Det sier seg jo selv? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke spør om ting som kan være livstruende da. Det sier seg jo selv? 

Jeg gjorde ikke det😂

Et eksempel: Jeg fortalte i første innlegg at jeg gikk på en medisin.

En uke senere hadde den glemte det, og anbefalte meg å drikke grapefruktjuice, som interagerer med medisinen jeg allerede hadde fortalt at jeg gikk på.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det regner jeg med de fleste skjønner. Jeg vet jo at når jeg nettopp spør om helserelaterte ting så søker den hele nettet for svar og trekker det sammen i svaret sitt.

Jeg kunne like greit google det som før, men da må man innom ørten nettsider og samle den informasjonen selv.

Med Chatgpt så får jeg det samlet for meg i svarene. Sparer tid og krefter på det.

Men hjernen vi har trenger å brukes, den tiden det tar å sjekke hvor relevant og seriøs ulike nettsider er har hjernen godt av. Å tenke selv er ferskvare, bruk hjernen mens du har den. 

Anonymkode: 0f28a...3bc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men hjernen vi har trenger å brukes, den tiden det tar å sjekke hvor relevant og seriøs ulike nettsider er har hjernen godt av. Å tenke selv er ferskvare, bruk hjernen mens du har den. 

Anonymkode: 0f28a...3bc

Jeg holder hjernen min aktiv nok i hverdagen, null fare for det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...