AnonymBruker Skrevet 30. mars #21 Skrevet 30. mars Jeg vet at eksen til typen hater meg, men i det minste prøver hun å late som det er greit å møte meg. Barna liker meg. Hadde barna hatet meg og eksen laget helvete så tror jeg aldri jeg hadde orket. Anonymkode: 318cf...dc1 2
GlitrendeSjokolade Skrevet 30. mars #22 Skrevet 30. mars (endret) Ikke la ei sjalu kvinne ødelegge forholdet dere. La hun være sjalu til hun innser selv at hun må ta seg sammen. Barna vil sikkert innse at det er hun som oppfører seg dårlig og er sykelig sjalu. Hun oppfører seg ikke som ett voksent menneske i hvert fall, men som ei sur sjalu tenåringsjente. Du og mannen din må bare kose dere sammen, elske hverandre, ha det flott sammen, og vise det. Så kan hun som er så sjalu bare bli så sur hun vil. Det vil nok svi for henne når hun ser at alt det stygge hun sier om deg ikke går innpå deg. Når hun ser at hun ikke får såre deg. Kjærligheten mellom dere skal dere ikke la ei sjalu eks ødelegge. Prøv å snakk med barna hvis du vil, om at ingenting hun sier om deg er sant, og at du håper de kan godta deg. Kos dere sammen og vær lykkelig. Endret 30. mars av GlitrendeSjokolade 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars #23 Skrevet 30. mars GlitrendeSjokolade skrev (6 minutter siden): Ikke la ei sjalu kvinne ødelegge forholdet dere. La hun være sjalu til hun innser selv at hun må ta seg sammen. Barna vil sikkert innse at det er hun som oppfører seg dårlig og er sykelig sjalu. Hun oppfører seg ikke som ett voksent menneske i hvert fall, men som ei sur sjalu tenåringsjente. Du og mannen din må bare kose dere sammen, elske hverandre, ha det flott sammen, og vise det. Så kan hun som er så sjalu bare bli så sur hun vil. Det vil nok svi for henne når hun ser at alt det stygge hun sier om deg ikke går innpå deg. Når hun ser at hun ikke får såre deg. Kjærligheten mellom dere skal dere ikke la ei sjalu eks ødelegge. Prøv å snakk med barna hvis du vil, om at ingenting hun sier om deg er sant, og at du håper de kan godta deg. Kos dere sammen og vær lykkelig. Det er dette livet vi har valgt ❤️ Anonymkode: f1c1f...f6d
AnonymBruker Skrevet 30. mars #24 Skrevet 30. mars Nymerïa skrev (53 minutter siden): Hvordan vet du dette? Fordi kjæresten min har sagt til meg hva som sies av henne og barna. Ts Anonymkode: bc720...a78
Maleficenta Skrevet 30. mars #25 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har vært sammen i 2,5 år. De hadde da gått fra hverandre 6 måneder før vi ble sammen. Men hun fikk det for seg at vi begynte forholdet allerede før det ble slutt mellom de, noe vi ikke gjorde. Så hele denne tiden har hun pratet dritt om meg til venner og til barna sine. De eldste på 18-20 nekter å være med faren om jeg er tilstede. Derfor kan jeg ikke delta i bursdager, konfirmasjoner osv osv. Den yngste på 14 år har jeg en god tone med, men så snart hun kommer hjem til mor igjen, blir hun avhørt om hva vi har gjort, spør om meg osv. Samt at hun gir henne dårlig samvittighet hvis vi har hatt det hyggelig. Dette gjør at hun sier at vårt forhold er vanskelig for henne. Jeg blir diskutert og pratet om med ord som hore, homewrecker, fitta i byen osv osv. Dette er veldig trist da jeg og denne mannen har det veldig fint sammen ellers og ønsker å flytte sammen og dele livet. Men ser jo dårlig ut når det fortsatt er slik etter så lang tid.... Jeg føler også at mannen unngår konflikter med henne og de eldste, og heller unngår å inkludere meg og ordne opp i dette. Har noen råd eller tanker? Anonymkode: bc720...a78 Jeg hadde truet med eller ikke truet, men sagt fra at enten ordner han opp eller så må du ta vare på deg selv og gå. Du skal ikke måtte ha det slik som dette. 1 1
Maleficenta Skrevet 30. mars #26 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fordi kjæresten min har sagt til meg hva som sies av henne og barna. Ts Anonymkode: bc720...a78 Er litt slemt av han å si det sånn uten filter 4 2
Nymerïa Skrevet 30. mars #27 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Fordi kjæresten min har sagt til meg hva som sies av henne og barna. Ts Anonymkode: bc720...a78 Og hva sier han når noen kaller deg fitte og hore? 8
AnonymBruker Skrevet 30. mars #28 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Drittslenging fra far? Hvor har du det fra? Vi driver ikke med slikt, ikke ovenfor noens foreldre. Samlivsbruddet er 11 år siden. Mor var utro. Flyttet rett inn hos ny mann og tok med barna ut av kommunen, stikk i strid med avtalen inngått. Selvfølgelig tok det slutt innen året var gått. Slik er det ofte med det som er forhastet eller tuftet på sviktende grunnlag. Ingen trenger noen audition for å vise at de vil bli inkludert. De ER alltid inkludert. Men forsøk på sabotasje eller urimelig krav som ikke er gjennomførbart vil ikke bli møtt med urimelig tilrettelegging. Det har blant annet blitt krevd at vi som familie avstår fra vinteraktiviteter siden hennes eldste ikke liker vinter, ski og skøyter. Nå drar vi på ski. Eldste får velge om hen vil være med, bli hjemme eller være på hytta. Hen får ikke lenger diktere hva andre skal gjøre. Samme med bading. Grilling i naustet. Kjøre bil sammen. Eldste lager styr fordi moren krever at vedkommende skal sitte fremme og jeg bak. Siden jeg er ei hore. Moren har sagt at jeg er ei fitte som vil de vondt. De tør ikke lenger spise maten min eller sitte med oss på stuen. Nå er det slutt på fjas om å unngå å se den og den filmen fordi de ikke vil være i samme rom som meg. Vi setter på filmen. Den som vil ser. Vi lager mat. Den som vil spise spiser. Anonymkode: f1c1f...f6d Det er vel din samboers barn også eller ? Du inkludere virkelig ikke hans barn - de må være med på DET du vil - eller la være. Stakkars barn!! Anonymkode: 3e327...4db 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars #29 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så. lenge mannen ikke står opp for deg, er ikke forholdet liv laga. Anonymkode: 050da...438 Dette 10000 ganger. Eksen er selvfølgelig problematisk, men det er ENDA verre at kjæresten din ikke forsvarer deg og ber henne holde regelrett kjeft. Anonymkode: 6ff56...3ea 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars #30 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er vel din samboers barn også eller ? Du inkludere virkelig ikke hans barn - de må være med på DET du vil - eller la være. Stakkars barn!! Anonymkode: 3e327...4db Dette er noe du dikter opp. Anonymkode: f1c1f...f6d 2
MacadamiaNut Skrevet 30. mars #31 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Drittslenging fra far? Hvor har du det fra? Vi driver ikke med slikt, ikke ovenfor noens foreldre. Samlivsbruddet er 11 år siden. Mor var utro. Flyttet rett inn hos ny mann og tok med barna ut av kommunen, stikk i strid med avtalen inngått. Selvfølgelig tok det slutt innen året var gått. Slik er det ofte med det som er forhastet eller tuftet på sviktende grunnlag. Ingen trenger noen audition for å vise at de vil bli inkludert. De ER alltid inkludert. Men forsøk på sabotasje eller urimelig krav som ikke er gjennomførbart vil ikke bli møtt med urimelig tilrettelegging. Det har blant annet blitt krevd at vi som familie avstår fra vinteraktiviteter siden hennes eldste ikke liker vinter, ski og skøyter. Nå drar vi på ski. Eldste får velge om hen vil være med, bli hjemme eller være på hytta. Hen får ikke lenger diktere hva andre skal gjøre. Samme med bading. Grilling i naustet. Kjøre bil sammen. Eldste lager styr fordi moren krever at vedkommende skal sitte fremme og jeg bak. Siden jeg er ei hore. Moren har sagt at jeg er ei fitte som vil de vondt. De tør ikke lenger spise maten min eller sitte med oss på stuen. Nå er det slutt på fjas om å unngå å se den og den filmen fordi de ikke vil være i samme rom som meg. Vi setter på filmen. Den som vil ser. Vi lager mat. Den som vil spise spiser. Anonymkode: f1c1f...f6d Først av alt vil jeg si at eksen hans ikke høres frisk ut. Jeg hadde sendt en bekymringsmelding - lett. Dokumenter alt hun sier til barna, enten ved å ta lydopptak når du snakker med dem eller sms. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars #32 Skrevet 31. mars Faren har gjort alt han kan, og snakket mye med barnemor om å finne løsning? Når foreldre velger å la seg og sitt være viktigere enn barba, så bør de meldes inn til barnevernet. Slike folk bør ikke ha barn. Barna må bety mest og komme først Anonymkode: deedc...0c7 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars #33 Skrevet 31. mars Overser x fitta og snakker aldri til eller med henne og hun ser på meg med det onde mord blikket sitt. Hun kaller meg hushjelpa bare. Hun ligner på Olivia i skippern. Svart og syk i øya, får raserianfall med jevne mellomrom. Men ikke i det siste, tror hun får seg staka når ungene er hos oss. Noe må det være siden hun har roa seg ned i det siste 😁 Anonymkode: d5f43...523 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #34 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette 10000 ganger. Eksen er selvfølgelig problematisk, men det er ENDA verre at kjæresten din ikke forsvarer deg og ber henne holde regelrett kjeft. Anonymkode: 6ff56...3ea Min gjør heller ikke det, og det er fordi han ikke vil røre i gryta og gjøre det verre. Uansett hva han hadde sagt er det ikke nok for gale ekser. Bare mører opp hatet enda mer. Bare ignorere så godt det går. Har gått 7 år nå, og det begynner å bli rolig. Anonymkode: d5f43...523 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #35 Skrevet 31. mars Jeg synes egentlig det er artig når hun klikker, jeg savner det litt egentlig. Morsomt å se hvor gale noen er 😄😄 Det kommer vel noe igjen etterhvert, (når hun ikke får pikk), som jeg liksom har sagt om henne. Aldri nevnt henne her. Men hun har et vanlig navn, og en annen gale nabo og en annen bekjent som også er koko har samme navnet. Anonymkode: d5f43...523
AnonymBruker Skrevet 31. mars #36 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (18 timer siden): Så hjerteskjærende at far velger bort barna sine! Anonymkode: f3580...b8c La vær å trolle på den måten når mennesker i en vanskelig situasjon prøver å få råd. Far har ikke valgt bort barna sine i dette tilfellet. Det er barnemor som driver psykologisk krigføring. Daria skrev (18 timer siden): Og sånn ser og forstår en voksen det, utenfra. Barnas opplevelse kan være helt annerledes, og det er ikke gitt at det endrer seg når de blir voksne. Ikke glem at den destruktive eksen er barnas mor, som de fortsatt elsker og er lojale mot. Så du forsvarer barnemors pyskologiske overgrep - fordi hun er mor....? AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er vel din samboers barn også eller ? Du inkludere virkelig ikke hans barn - de må være med på DET du vil - eller la være. Stakkars barn!! Anonymkode: 3e327...4db For en ting å si! Barna får masse gode tilbud og omsorg - men én, basert på påvirkning av sin psykisk syke mor, skal få sabotere alt sammen for alle de andre?? Er det omsorg?? Det er ikke noe "stakkars barn" som får tilbud om vinteraktiviteter, film og spillkvelder... Det er ikke synd på barn som får tilbud om det! Om den eldste ikke har lyst, så er det en ærlig sak. Vedkommende er stor nok til å ta såne avgjørelser. AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er ikke fars drittslenging om mor, det er sannheten om hvordan deres mor holder på, noe de mest sannsynlig er bevisst på allerede, men ut av samvittighet og lojalitet, støtter de mor fordi de ser at hun er den svakeste. Anonymkode: 36f7a...8cd Det er godt noen klarer å se dette for hva det er. -- Jeg mener – i likhet med flere her – at barnefar ikke tar tilstrekkelig ansvar i denne situasjonen. Han burde vært langt tydeligere og satt klare rammer. Barn må lære å respektere begge foreldrene sine og akseptere at det kan komme nye partnere inn i bildet. Det er selvsagt ikke gitt at barn automatisk aksepterer nye partnere. Det kan handle om personkjemi, men også om at hele situasjonen er krevende for dem. Det skal tas hensyn til barnas følelser – men ikke kompromissløst. Det går an å stille krav til normal og respektfull oppførsel. Problemet her er at barnefar ikke setter premissene selv. I stedet tilpasser han seg og lar sin nye partner ta belastningen. Det er ingen holdbar løsning. Hvis man lar seg presse inn i et opplegg der man forventes å delta i «bare oss»-arrangementer med eks og barn, uten nye partnere, har man i praksis tapt. Det gagner verken forholdet eller familiedynamikken på sikt. Ingen vil trives med å være annenrangs i alle familiære sammenhenger. Barn lærer av det de ser. De kan lære respekt, hensyn og samspill – eller de kan lære konflikt, lojalitetskamp og manglende grenser. Altfor ofte blir barn trukket inn i en psykisk dragkamp mellom skilte foreldre. Det er ikke god barneomsorg, og det gagner ingen – minst av alt barna selv. Anonymkode: a6040...b1a 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars #37 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg synes egentlig det er artig når hun klikker, jeg savner det litt egentlig. Morsomt å se hvor gale noen er 😄😄 Det kommer vel noe igjen etterhvert, (når hun ikke får pikk), som jeg liksom har sagt om henne. Aldri nevnt henne her. Men hun har et vanlig navn, og en annen gale nabo og en annen bekjent som også er koko har samme navnet. Anonymkode: d5f43...523 Æsj, så vulgær du er! Anonymkode: f3580...b8c 7
AnonymBruker Skrevet 31. mars #38 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (20 timer siden): Fordi kjæresten min har sagt til meg hva som sies av henne og barna. Ts Anonymkode: bc720...a78 Og hvordan har han reagert på det? Hva har han sagt til barna? Hvorfor fortalte han det til deg? Har de vært på familievernkontor eller lignende (han og barna)? Hvorfor velger en 20-åring en person som snakker og oppfører seg slik istedenfor far? En 20-åring må kunne begrunne det. Og hvorfor i himmelens navn ønsker du å delta i bursdager og konfirmasjoner??! Anonymkode: 095d8...0cf 3 2
ATV-Videre Skrevet 31. mars #39 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (21 timer siden): Drittslenging fra far? Hvor har du det fra? Vi driver ikke med slikt, ikke ovenfor noens foreldre. Samlivsbruddet er 11 år siden. Mor var utro. Flyttet rett inn hos ny mann og tok med barna ut av kommunen, stikk i strid med avtalen inngått. Selvfølgelig tok det slutt innen året var gått. Slik er det ofte med det som er forhastet eller tuftet på sviktende grunnlag. Ingen trenger noen audition for å vise at de vil bli inkludert. De ER alltid inkludert. Men forsøk på sabotasje eller urimelig krav som ikke er gjennomførbart vil ikke bli møtt med urimelig tilrettelegging. Det har blant annet blitt krevd at vi som familie avstår fra vinteraktiviteter siden hennes eldste ikke liker vinter, ski og skøyter. Nå drar vi på ski. Eldste får velge om hen vil være med, bli hjemme eller være på hytta. Hen får ikke lenger diktere hva andre skal gjøre. Samme med bading. Grilling i naustet. Kjøre bil sammen. Eldste lager styr fordi moren krever at vedkommende skal sitte fremme og jeg bak. Siden jeg er ei hore. Moren har sagt at jeg er ei fitte som vil de vondt. De tør ikke lenger spise maten min eller sitte med oss på stuen. Nå er det slutt på fjas om å unngå å se den og den filmen fordi de ikke vil være i samme rom som meg. Vi setter på filmen. Den som vil ser. Vi lager mat. Den som vil spise spiser. Anonymkode: f1c1f...f6d Burde vært triggerwarning på dette innlegget! Jeg holdt ikke ut. Flyttet langt bort, og gikk i terapi..! Det var psykisk skadelig å bo sånn!
AnonymBruker Skrevet 31. mars #40 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (22 timer siden): Så hjerteskjærende at far velger bort barna sine! Anonymkode: f3580...b8c Så hjerteskjærende at mor er så lite frisk og vil barna sine så vondt. Anonymkode: 1ee7e...bb2 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå