AnonymBruker Skrevet 31. mars #41 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (23 timer siden): Vi har vært sammen i 2,5 år. De hadde da gått fra hverandre 6 måneder før vi ble sammen. Men hun fikk det for seg at vi begynte forholdet allerede før det ble slutt mellom de, noe vi ikke gjorde. Så hele denne tiden har hun pratet dritt om meg til venner og til barna sine. De eldste på 18-20 nekter å være med faren om jeg er tilstede. Derfor kan jeg ikke delta i bursdager, konfirmasjoner osv osv. Den yngste på 14 år har jeg en god tone med, men så snart hun kommer hjem til mor igjen, blir hun avhørt om hva vi har gjort, spør om meg osv. Samt at hun gir henne dårlig samvittighet hvis vi har hatt det hyggelig. Dette gjør at hun sier at vårt forhold er vanskelig for henne. Jeg blir diskutert og pratet om med ord som hore, homewrecker, fitta i byen osv osv. Dette er veldig trist da jeg og denne mannen har det veldig fint sammen ellers og ønsker å flytte sammen og dele livet. Men ser jo dårlig ut når det fortsatt er slik etter så lang tid.... Jeg føler også at mannen unngår konflikter med henne og de eldste, og heller unngår å inkludere meg og ordne opp i dette. Har noen råd eller tanker? Anonymkode: bc720...a78 Har vært utsatt for det samme. Desverre gikk dette hardt utover barnet som var glad i meg. Barnet begynte med selvskading, hver gang vi to hadde det fint. Fordi det føltes så vondt for ungen å ha "sviktet" moren sin. Mora kunne si ala ting til sitt barn som, du trenger ikke høre på kari, hvorfor tar du imot caps av kari, den bamsen du fikk av kari er stygg, osv. Alt ble vridd til noe negativt. Jeg kjøpte ny jakke barnet fikk velge selv og hadde ønsket seg, kjempe glad for den. Neste samvær finner jeg den tråkket ned i jørme i regnet. Det var et trist syn, fordi det gjenspeilet hvordan følsene inni barnet hadde det. Ryktespredening av mor, fikset jeg ved å ta en prat med en felles ryktespreder, og sendte en trussel andre veien, om at hvis dette ikke stopper, kan det være at jeg også må begynne å åpne kjeften. Forskjellen er at jeg trenger ikke lyve. Det funket. Men ikke iht barnet. Så vi tok en avgjørelse, barnet kan være hos oss ved eget ønske, men mor får hovedansvar. Ikke fordi vi ikke ville ha barnet, men fordi mor ikke skulle ødelegge ungen mer. Nå er ungen voksen, og sliter fortsatt litt. Men er bedre enn forventet iht dit det var på vei. Jeg tenker, kanskje bør du gå videre. Kanskje finner dere sammen igjen, når barna ser hvor lei seg han blir, kanskje ikke. Budskspet mitt er egentlig til mødre og fedre at dersom du snakker dårlig om ny partner for å skade din ex, ødelegger du ungen din i stedenfor. Hans ex, har ikke klart å ødelegge meg eller han. Men det gikk alvorlig galt med barnet. Vil du ha hevn, finn på noe annet Anonymkode: 737e2...f1c 2 2
SeaValley Skrevet 31. mars #42 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (På 30.3.2026 den 12.38): Så hjerteskjærende at far velger bort barna sine! Anonymkode: f3580...b8c Han gjøt jo ikke det. Det står at de alltid er inkludert og involvert, men at de ikke kan tvinges til noe. Han har valgt bort eksen sin og flytter vekk fra henne. 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #43 Skrevet 31. mars Introduserte dere hverandre som par for familie, barn og venner kun 6 mnd etter mannen gikk fra kona? Da forståelse jeg noe av bitterheten og mistenksomheten på at dette har startet tidligere. Jeg og mannen brukte månedsvis på å informere barn og andre om at vi var i et forhold! La nå den som sitter igjen få litt tid på omstilling før derfra en ny partner inn i livet! Anonymkode: ff37c...8c0 8
BareMay Skrevet 31. mars #44 Skrevet 31. mars Skulle vært en lov mot at foreldre involverer nye partnere til barn før barna er voksne. Har en fått barn skulle en være forpliktet til å samarbeide med den andre forelderen til barna er voksne. Da er en fri igjen.. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars #45 Skrevet 31. mars BareMay skrev (3 minutter siden): Skulle vært en lov mot at foreldre involverer nye partnere til barn før barna er voksne. Har en fått barn skulle en være forpliktet til å samarbeide med den andre forelderen til barna er voksne. Da er en fri igjen.. Men i alle dager! Skal man leve alene i alle de årene da? Selv om man har barn, så har man lov til å være lykkelig med en ny partner. Anonymkode: 18e4a...71c 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #46 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (På 30.3.2026 den 12.38): Så hjerteskjærende at far velger bort barna sine! Anonymkode: f3580...b8c Han velger ikke bort barna, han velger bort en kontrollerende, sjalu og syk X! Anonymkode: 2c07c...fdd 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #47 Skrevet 31. mars Du må enten gå videre, eller så må far begynne å stille krav til eksen sin og inkludere deg mer. Var sammen med en, der eksen ikke tålte meg. Men eksen min jattet med henne, og han jattet med meg. Ble aldri bra. Angret ikke på at jeg avsluttet. Anonymkode: 9e149...ebb
AnonymBruker Skrevet 31. mars #48 Skrevet 31. mars Virker som at KG er fylt opp med forsmådde bitre single mødre som legger alt hat på den nye kjæresten til far? Kanskje greit å ta en liten titt i speilet å se hvor det var det gikk galt? Det virker jo som at en del menn har gode grunner for å gå fra barnemødrene i alle fall. Jeg er gift og mor i dag, men hadde mannen min og jeg gått fra hverandre så hadde jeg for barnas skyld forsøkt å samarbeidet så godt som overhodet mulig med en ny kvinne, og tenkt at det er fint om hun blir en stabil del av hverdagen til barna mine! Anonymkode: 2c07c...fdd 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #49 Skrevet 31. mars Hadde en jeg var kjæreste med ikke stått opp for meg, uansett om det er eks, venner eller familie, hadde jeg ikke vært sammen med han. Anonymkode: 5f549...35d 3
Maleficenta Skrevet 31. mars #50 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Virker som at KG er fylt opp med forsmådde bitre single mødre som legger alt hat på den nye kjæresten til far? Kanskje greit å ta en liten titt i speilet å se hvor det var det gikk galt? Det virker jo som at en del menn har gode grunner for å gå fra barnemødrene i alle fall. Jeg er gift og mor i dag, men hadde mannen min og jeg gått fra hverandre så hadde jeg for barnas skyld forsøkt å samarbeidet så godt som overhodet mulig med en ny kvinne, og tenkt at det er fint om hun blir en stabil del av hverdagen til barna mine! Anonymkode: 2c07c...fdd Tenker mora i dette tilfellet ikke er mentalt frisk. Evt ekstremt emosjonelt umoden.
AnonymBruker Skrevet 31. mars #51 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Virker som at KG er fylt opp med forsmådde bitre single mødre som legger alt hat på den nye kjæresten til far? Kanskje greit å ta en liten titt i speilet å se hvor det var det gikk galt? Det virker jo som at en del menn har gode grunner for å gå fra barnemødrene i alle fall. Jeg er gift og mor i dag, men hadde mannen min og jeg gått fra hverandre så hadde jeg for barnas skyld forsøkt å samarbeidet så godt som overhodet mulig med en ny kvinne, og tenkt at det er fint om hun blir en stabil del av hverdagen til barna mine! Anonymkode: 2c07c...fdd Snakk når du selv har erfart! Ofte har saken mer enn en side, og man blir «forsmådd» av en grunn.. Anonymkode: 524e3...a26 1
BareMay Skrevet 31. mars #52 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men i alle dager! Skal man leve alene i alle de årene da? Selv om man har barn, så har man lov til å være lykkelig med en ny partner. Anonymkode: 18e4a...71c På bekostning av barna? 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars #53 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (På 30.3.2026 den 11.29): Vi har vært sammen i 2,5 år. De hadde da gått fra hverandre 6 måneder før vi ble sammen. Men hun fikk det for seg at vi begynte forholdet allerede før det ble slutt mellom de, noe vi ikke gjorde. Så hele denne tiden har hun pratet dritt om meg til venner og til barna sine. De eldste på 18-20 nekter å være med faren om jeg er tilstede. Derfor kan jeg ikke delta i bursdager, konfirmasjoner osv osv. Den yngste på 14 år har jeg en god tone med, men så snart hun kommer hjem til mor igjen, blir hun avhørt om hva vi har gjort, spør om meg osv. Samt at hun gir henne dårlig samvittighet hvis vi har hatt det hyggelig. Dette gjør at hun sier at vårt forhold er vanskelig for henne. Jeg blir diskutert og pratet om med ord som hore, homewrecker, fitta i byen osv osv. Dette er veldig trist da jeg og denne mannen har det veldig fint sammen ellers og ønsker å flytte sammen og dele livet. Men ser jo dårlig ut når det fortsatt er slik etter så lang tid.... Jeg føler også at mannen unngår konflikter med henne og de eldste, og heller unngår å inkludere meg og ordne opp i dette. Har noen råd eller tanker? Anonymkode: bc720...a78 Hvis ikke mannen din står opp for DEG er det bare å forlate dette spetakelet. Anonymkode: 738f0...4a4
AnonymBruker Skrevet 31. mars #54 Skrevet 31. mars BareMay skrev (2 timer siden): Skulle vært en lov mot at foreldre involverer nye partnere til barn før barna er voksne. Har en fått barn skulle en være forpliktet til å samarbeide med den andre forelderen til barna er voksne. Da er en fri igjen.. Disse barna er myndige! Unntatt 14 åringen. Ærlig talt her bør mannen virkelig beskytte sin partner!!! Anonymkode: 738f0...4a4 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #55 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (På 30.3.2026 den 12.52): Tenåringer i den mest sårbare alderen, som i tillegg sliter etter samlivsbrudd, skal tåle «en tøff sannhet» fra far, altså hans drittslenging om en mor de er glade i, og de skal også selv vise at de «ønsker å bli inkludert»? Tragisk! Anonymkode: f3580...b8c Hvordan klarer du å feiltolke "den tøffe sannhet" med "drittslenging" ?? 😆😆😆 man kan strengt tatt forklare sannheten om moren sin oppførsel på en voksen og diplomatisk måte som gjør at de selv kan velge om de vil avstå fra alt det barnslige og bitre hatet hennes uten å gi henne kallenavn og stygge ord. Jeez! Anonymkode: e9497...219
AnonymBruker Skrevet 1. april #56 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (21 timer siden): Snakk når du selv har erfart! Ofte har saken mer enn en side, og man blir «forsmådd» av en grunn.. Anonymkode: 524e3...a26 Tenker jeg ikke «trenger» å erfare noe nei. Du vet uansett ikke noe om min forhistorie. I dette tilfellet er det ikke engang snakk om at mannen har funnet ei ny dame mens han var sammen med mora til ungene. De fant hverandre i etterkant. Dere er jo helt forskrudde som tenker at å være «forsmådd» skal gi dere rett til å forsøke å ødelegge fars nye forhold og snu barna mot den nye kjæresten. Hva forsøker hun å gjøre - tror man virkelig at dette er måten å vinne noen tilbake eller er det kun rein ondskapsfull hevn? Det eneste hun er forhåpentligvis klarer å ødelegge er seg selv, får tro at når barna blir voksne og våkner opp så ser de sin mor for hvem hun virkelig er. Når man har en slik oppførsel så tenker jeg at det innerst inne er en god grunn til at man ble forlatt! Anonymkode: 2c07c...fdd 1
AnonymBruker Skrevet 2. april #57 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (16 timer siden): (…) I dette tilfellet er det ikke engang snakk om at mannen har funnet ei ny dame mens han var sammen med mora til ungene. De fant hverandre i etterkant. (…) I følge den nye dama. Det er ikke det samme som at det er sant Anonymkode: 524e3...a26 2
Outchh Skrevet 2. april #58 Skrevet 2. april Hadde jeg aldri giddet å forholde meg til. Slike mennesker blir sjeldent noe bedre..
AnonymBruker Skrevet 2. april #59 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (På 30.3.2026 den 12.52): Tenåringer i den mest sårbare alderen, som i tillegg sliter etter samlivsbrudd, skal tåle «en tøff sannhet» fra far, altså hans drittslenging om en mor de er glade i, og de skal også selv vise at de «ønsker å bli inkludert»? Tragisk! Anonymkode: f3580...b8c Så oppførselen til den jævla psykopatiske sjalu drittkjærringa er greit? Sånn oppførsel som saboterer burde vært straffbart! Ikke bare med å miste omsorg men også økonomisk! Psyke mennesker som holder på sånn bør ikke ha omsorg for barn! Virker som du forsvarer det mora gjør. Anonymkode: a15f4...1ba 3
AnonymBruker Skrevet 3. april #60 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Så oppførselen til den jævla psykopatiske sjalu drittkjærringa er greit? Sånn oppførsel som saboterer burde vært straffbart! Ikke bare med å miste omsorg men også økonomisk! Psyke mennesker som holder på sånn bør ikke ha omsorg for barn! Virker som du forsvarer det mora gjør. Anonymkode: a15f4...1ba Hjelpe meg. Les innlegget ditt én gang til, og ta gjerne på norske briller, så får du vurdere om du er den rette til i uttale deg om andres sinnstilstand. Anonymkode: f3580...b8c 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå