AnonymBruker Skrevet 29. mars #1 Skrevet 29. mars Heisann! Jeg har min første skolestarter til høsten, og jeg kjenner på en skikkelig sorg over dette. Jeg vet det er livets gang at de blir større og at alternativet selvfølgelig hadde vært verre. Men jeg er så utrolig lei meg for dette. Er det noen med erfaringer? Når går dette over? Noe som hjelper på? Anonymkode: a74c5...76c 6
AnonymBruker Skrevet 29. mars #2 Skrevet 29. mars Tja, om det går over? Det er jeg ikke helt sikker på. Jeg var på show på ungdomsskolen her forleden, og følte sorg over at det blir siste showet jeg ser gutten min i, fordi han begynner på vgs til høsten. Det som hjelper er å ikke mate tankene på det, men nyte den tiden man har og gjøre det beste ut av den 🥰 Anonymkode: 299d7...437 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #3 Skrevet 29. mars Jeg har vært der og det går over. Husker ikke når, men jeg er ett år foran deg og det har gått over. Hva ville du sagt til barnet ditt hvis det var hen som var lei seg, redd eller usikker for denne overgangen? Fortelle deg selv det samme og øv på det slik at du ikke fører det over på barnet. Fokuser på det positive. Anonymkode: d94ac...d2f 1
mommyaka Skrevet 29. mars #4 Skrevet 29. mars Se det som faser...når de begynte i barnehagen...når du slutter med smokk..når de begynner i 1 klasse..2..3..etc Plutselig ungdomsskolen Det er livet og det vil gå over. Tenk så flott at du har et så stort barn ar de nå begynner å 1 klasse...dere vil få så mye kontakt...sfo.. lekser, bringer og henter. Foreldremøte... jule fest...17 mai. Så mye som vil skje fremover 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #5 Skrevet 29. mars Vi fikk et barn til vi. Anonymkode: 92c76...d1b 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #6 Skrevet 29. mars Sorg? Utrolig lei deg? Har du det bra ellers? Anonymkode: 5ac69...466 11 5
AnonymBruker Skrevet 29. mars #7 Skrevet 29. mars Var lik og er det fortsatt. Får helt noia når jeg tenker på at hun skal begynne i syvende klasse til høsten🥺 En lillesøster/bror føles mer og mer riktig😂 Anonymkode: edae3...306
AnonymBruker Skrevet 29. mars #8 Skrevet 29. mars Ta deg sammen! Halve verden står i kne av elendighet og du sipper over at ditt friske barn skal begynne på en gratis skole. Anonymkode: 7611f...96c 14 6
AnonymBruker Skrevet 29. mars #9 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sorg? Utrolig lei deg? Har du det bra ellers? Anonymkode: 5ac69...466 Ganske vanlig når en har barn med følelser 😉 Anonymkode: df85e...e15 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #10 Skrevet 29. mars Jeg gleder meg sykt til at fjerde og siste barn begynner på skolen. Kan ikke se hvorfor det er en sorg. Barna blir mer selvstendige, det er gøy å gjøre den videre på veien. Både med skolen og idretter. Jeg elsker det! Anonymkode: c67c5...1a7 7
AnonymBruker Skrevet 29. mars #11 Skrevet 29. mars Jezees sorg! Hvorfor har du det ellers i livet? Dette er jo sykelig! Anonymkode: d40eb...22a 13 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #12 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ganske vanlig når en har barn med følelser 😉 Anonymkode: df85e...e15 Hva mener med det egentlig ? Alle har følelser, barn og voksne. Lær barna selvregulering, noe tydeligvis TS aldri har lært. Anonymkode: d40eb...22a 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #13 Skrevet 29. mars Jeg kan kjenne på det samme, men minner meg om at det betyr at jeg er heldig! 😍 Alternativet er så mye verre… Anonymkode: ece70...d44 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #14 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jezees sorg! Hvorfor har du det ellers i livet? Dette er jo sykelig! Anonymkode: d40eb...22a Både ja og nei. Jeg synes dette er tungt, men kan godt hende jeg bør søke hjelp ja. Takk for svar! Anonymkode: a74c5...76c 1
visp Skrevet 29. mars #15 Skrevet 29. mars Det er jo helt vanlig å kjenne på en slags sorgfølelse hver gang en ny fase begynner. Til de har vært tenåringer en stund... da kjenner man en lykkefølelse når de flytter 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #16 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ganske vanlig når en har barn med følelser 😉 Anonymkode: df85e...e15 Trodde alle barn hadde følelser, jeg. Anonymkode: 5ac69...466 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars #17 Skrevet 29. mars Jeg husker da min yngste ble seks år og begynte på skolen, samtidig som jeg gikk tilbake på jobb etter brystkreftbehandling, for en fantastisk følelse det var. Anonymkode: d40eb...22a
AnonymBruker Skrevet 29. mars #18 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Heisann! Jeg har min første skolestarter til høsten, og jeg kjenner på en skikkelig sorg over dette. Jeg vet det er livets gang at de blir større og at alternativet selvfølgelig hadde vært verre. Men jeg er så utrolig lei meg for dette. Er det noen med erfaringer? Når går dette over? Noe som hjelper på? Anonymkode: a74c5...76c Veldig vanlig. Du har gått inn og ut dørene i barnehagen i flere år. Barnet ditt har hatt sin verden der med trygge voksne og sin hverdag. Når et kapittel lukkes og en epoke er over kan det være en sorg. Mange av oss liker ikke endringer. Så begynner barnet på skolen, finner sin plass der og det blir tryggheten. Så blir du vant til det. Så ja det går absolutt over. Men når siste dag på barneskolen er over blir det samme igjen. Samme med ungdomsskolens siste dag. Anonymkode: 661ad...c9f 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #19 Skrevet 29. mars visp skrev (1 minutt siden): Det er jo helt vanlig å kjenne på en slags sorgfølelse hver gang en ny fase begynner. Til de har vært tenåringer en stund... da kjenner man en lykkefølelse når de flytter Spenning, uro, javel, men sorg da gitt ! Anonymkode: d40eb...22a 3 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars #20 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ta deg sammen! Halve verden står i kne av elendighet og du sipper over at ditt friske barn skal begynne på en gratis skole. Anonymkode: 7611f...96c Å klart det! Vi er kjempeheldige! Tungt kan man ha det likevel, i vårt veldig privilegerte land. Uansett, takk for at du prøver å hjelpe meg med å sette det i perspektiv Anonymkode: a74c5...76c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå