Gå til innhold

21 år, for ung til å bli mor?

Gjest Bøllefrøet

Anbefalte innlegg

Gjest -eline-

Det er vel forskjellig fra person til person det. Mamma fikk meg da hun var 21, jeg var visstnok planlagt... (dog "dårlig planlagt" som mamma sier med et smil), og hun gjorde da en kjempejobb! Kjenner og flere som fikk barn da de var på den alderen som klarer seg bra, og noen som ikke klarer seg fullt så bra... Men å si at alder er en unnskyldning for å ta abort er bare dumt.

...men jeg personlig kunne ikke ha fått barn da jeg var 21. Jeg har bodd for meg selv siden jeg var 17 og jeg har hatt ansvar for egen økonomi hele tiden, tror de fleste ville ansett meg for å være "ansvarsfull og moden" da jeg var 21. Jeg var forlovet og hadde samboer, festet sjelden, eide leilighet... Men jeg var absolutt ikke klar for barn (stakkars unge!). Skal være glad jeg ikke var det siden forholdet ikke holdt. Jeg er fremdeles ikke helt klar for barn (blir 26), men hadde jeg blitt gravid med et uhell nå så hadde jeg nok gjort en mye bedre jobb nå, har en helt annen innstilling og har vokst veldig som person de siste årene. Har tenkt å vente noen år til, skal starte på mastergrad til høsten og vil helst jobbe etpar år før jeg ønsker å få barn. Heldigvis synes han jeg er sammen med at det er et greit tidsperspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer helt ann på modenheten. Vanskelig å bedømme om folk er modne nok til ting bare utifra alder.

Men på et generelt grunnlag syns jeg ikke at 21 år høres så galt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkelig Mamma

Jeg synes ikke det er for ungt, jeg var selv 22 da vi fikk en sønn. Han var ikke planlagt men vi var jo fullstedig klar over at det kunne skje. hadde pratet mye om det å få barn sammen men det ble ett "gledelig" sjokk da det var to streker på testen. vi kjøpte hus å flyttet inn ca to mnd. før jeg nedkom. Tror ikke man kan sette seg inn i sitvasjonen før man er i den! :) Du får heller ønske dem lykke til å begynne å passe dine egne saker.

For meg er det en ren lykke å ha en to åring i huset. Å har ikke angret et sekund på at vi koste oss på en sjermet altan en varm juni dag..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke si at 21 er for ungt. Men det kommer jo helt an på personen da. Selv har jeg vært helt klar for barn i mange år nå. Og vi begynte å prøve da jeg var 21. Nå er det gått 3 år og fremdeles ikke noe baby. Men jeg var like klar for det da jeg var 21 som jeg er nå når jeg er 24.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landsens flk synes barn er greit fra menstruasjonsalderen og fram til en er 25, etter det er man for gammel.

Urbane, velutdannede og bereiste bymennesker (kvinnene) velger å få barn når de er 30-40 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Landsens flk synes barn er greit fra menstruasjonsalderen

:overrasket:

Den er litt drøy da..

Jeg fikk menstruasjon da jeg var 11 år jeg, og var ihvertfall ikke klar for barn da.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...